تکذیب دستکاری در پیشنهاد آتش‌بس غزه از سوی مصر


رئیس سازمان اطلاع‌رسانی مصر ادعای یک شبمه آمریکایی درباره دستکاری قاهره...
رئیس سازمان اطلاع‌رسانی مصر ادعای یک شبمه آمریکایی درباره دستکاری قاهره در پیشنهاد آتش‌بس غزه را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ضیاء رشوان» با رد ادعای شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا درباره دستکاری قاهره در پیشنهاد آتش‌بس غزه، این ادعا را اتهامی بی‌اساس به کشورهای میانجی در مذاکرات تل‌آویو و حماس خواند. وی گفت: عجیب آن که برخی رسانه‌ها به منابعی استناد می‌کنند که خود را آگاه می‌نامند و ما می‌خواهیم ببینیم آیا می‌توانند آنچه منتشر شده را به منابع رسمی خاصی در آمریکا و اسرائیل نسبت دهند یا اینگونه نیست؟

رشوان ادامه داد: مصر تعجب می‌کند که چرا برخی به دنبال بی‌احترامی به تلاش‌های ما برای برقراری آتش‌بس در غزه هستند.

وی گفت: برخی به صورت پی در پی به میانجیگران مذاکرات اتهام می‌زنند و یک بار قطر را متهم می‌کنند و بار دیگر مصر را.

تکذیب دستکاری در پیشنهاد توسط مصر پس از آن بیان می‌شود که شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» آمریکا روز سه‌شنبه، به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خوانده بود، مدعی شد: مصر اوایل ماه می (اردیبهشت/ خرداد) برخی شروط پیشنهاد آتش‌بس غزه را که به جنبش حماس ارائه شده بود، بدون در جریان قرار دادن واشنگتن و تل‌آویو دستکاری کرده است.

این شبکه آمریکایی ادعا کرد: طرف قطری اعلام کرده قاهره به صورت یکجانبه و بدون هماهنگی با کشور قطر در پیشنهاد مذاکرات دستکاری کرده است.

این درحالی است که «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر به خبرگزاری رسمی قطر (قنا) و در پاسخ به این ادعا روز چهارشنبه گفت: نباید به گزارش برخی رسانه‌هایی توجه کرد که در تلاش برای تردید ایجاد کردن در تلاش‌ کشورهای میانجی‌گر هستند.

الانصاری که با خبرگزاری رسمی قطر (قنا) مصاحبه می‌کرد، گفت تمرکزها در این برهه حساس باید بر راه‌های پایان دادن به جنگ در نوار غزه متمرکز باشد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته