درگ خانوادگی خودروهای فراری، 812، پوروسانگوئه، 286 GTB و SF90


در این مسابقهٔ درگ شاهد رقابت خانوادگی جذابی بین دو فراری V12 موتور جلو...
در این مسابقهٔ درگ شاهد رقابت خانوادگی جذابی بین دو فراری V12 موتور جلو با دو فراری هیبریدی موتور وسط خواهیم بود. جدیدترین خودروی این جمع خانوادگی، پوروسانگوئه است. خودرویی که هرچند در شاسی‌بلند بودن یا نبودن آن بحث است اما هیچ‌کس به سریع...

در این مسابقهٔ درگ شاهد رقابت خانوادگی جذابی بین دو فراری V12 موتور جلو با دو فراری هیبریدی موتور وسط خواهیم بود.

جدیدترین خودروی این جمع خانوادگی، پوروسانگوئه است. خودرویی که هرچند در شاسی‌بلند بودن یا نبودن آن بحث است اما هیچ‌کس به سریع بودنش شک ندارد. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 قرار گرفته است که ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به همراه یک گیربکس دو سرعته که در جلوی موتور نصب شده است به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. پوروسانگوئه با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم، طبق استاندردهای فراری خودروی بسیار سنگینی محسوب می‌شود.

۸۱۲ GTS هم از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 استفاده می‌کند اما این موتور در اینجا قدرت بیشتری برابر با ۸۰۰ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور ۷۱۸ نیوتن متری آن کمی از همتای شاسی‌بلند کمتر است. ۸۱۲ نه‌تنها قدرت بیشتری دارد بلکه با وزن ۱۶۴۵ کیلوگرم، بسیار از پوروسانگوئه سبک‌تر است. بااین‌حال، برخلاف شاسی‌بلند فراری، در اینجا نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منقل می‌شود. ۸۱۲ تنها خودروی این جمع است که دیگر امکان خرید آن وجود ندارد زیرا به‌تازگی مدل جدید ۱۲ چیلیندری به‌عنوان جایگزین آن معرفی شده است.

خودروی بعدی ۲۸۶ GTB است که کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع خانوادگی را دارد. در سینهٔ این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی قرار گرفته است. این پیشرانه با وجودی که نصف دو خودروی قبلی سیلندر دارد، به لطف دو توربوشارژر و موتور الکتریکی، ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ۲۹۶ مثل ۸۱۲ خودرویی محرک عقب است و با ۱۴۷۰ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو این گروه محسوب می‌شود.

در آخر هم به SF90 استراداله می‌رسیم که قوی‌ترین خودروی حال حاضر فراری به‌حساب می‌آید. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا سوپرکار ۱۵۷۰ کیلوگرمی را به حرکت درآورد. با توجه به این اعداد و ارقام، برندهٔ این درگ معلوم است اما فکر می‌کنید از بین سه فراری دیگر کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

فراری ۲۹۶ GTB فراری SF90 استرادله فراری ۸۱۲ GTS فراری پوروسانگوئه
پیشرانه ۳ لیتری V6 توربو هیبریدی ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی ۶.۵ لیتری V12 ۶.۵ لیتری V12
قدرت (اسب بخار) ۸۳۰ ۱۰۰۰ ۸۰۰ ۷۲۵
گشتاور (نیوتن متر) ۷۴۰ ۸۰۰ ۷۱۸ ۷۱۵
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
وزن (کیلوگرم) ۱۴۷۰ ۱۵۷۰ ۱۶۴۵ ۲۰۳۳
محور محرک عقب چهارچرخ عقب چهارچرخ
قیمت (دلار) ۳۴۲,۲۰۵ ۵۲۸,۷۶۴ ۴۳۳,۷۶۵ ۳۹۸,۳۵۰

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته