ریسباف از پنجم خردادماه میزبان اصفهانی‌ها است


به گزارش خبرگزاری رکنا از اصفهان؛ علیرضا مساح با اعلام این خبر گفت:...
به گزارش خبرگزاری رکنا از اصفهان؛ علیرضا مساح با اعلام این خبر گفت: هفتمین رویداد از سلسله رویدادهای «نیمرخ» که با هدف بازدید از گنجینه‌های کمتر دیده شده اصفهان برگزار می‌شود، به بازدید از...

به گزارش خبرگزاری رکنا از اصفهان؛ علیرضا مساح با اعلام این خبر گفت: هفتمین رویداد از سلسله رویدادهای «نیمرخ» که با هدف بازدید از گنجینه‌های کمتر دیده شده اصفهان برگزار می‌شود، به بازدید از کارخانه تاریخی ریسباف اختصاص دارد.

وی افزود: ریسباف در سال 1311 تأسیس شد و دومین کارخانه‌ای بود که در اصفهان راه اندازی شد و پس از آن دیگر کارخانه‌ها در شهرضا و دیگر شهرهای استان فعالیت خود را آغاز کردند. این کارخانه به مساحت 70 هزار مترمربع امکانات زیادی از جمله نانوایی، بهداری و... را درون خود داشته تا کارکنان با آسودگی خاطر به فعالیت مشغول باشند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چرخ‌های ریسندگی در ریسباف پس از سال‌ها فعالیت از کار افتاد و درهای این کارخانه تا امروز بسته شد، گفت: ریسباف از قدیمی‌ترین کارخانه‌های اصفهان است که با تصمیم اداره کل میراث فرهنگی به شهرداری واگذار شد و قرار است روند مرمت و تبدیل آن به موزه بزرگ اصفهان به زودی آغاز شود.

وی با اشاره به زمان‌بندی جدید بازدید عموم مردم از این کارخانه بیان کرد: کارخانه ریسباف از 5 تا 10 خرداد میزبان بازکنندگان است و علاقه‌مندانی که برای روزهای اول تا 4 خردادماه اقدام به تهیه بلیت کرده‌ بودند، می‌توانند از شنبه 5 خرداد ماه تا پنجشنبه 10 خرداد در همان سانس موردنظر از کارخانه دیدن کنند.

مساح بیان کرد: بلیت‌ اینترنتی بازدید به صورت کامل فروخته شده اما شهروندان می‌توانند هنگام مراجعه به این محل، به صورت حضوری هزینه بازدید را پرداخت و در رویداد شرکت کنند.

اصفهان/ بهمن راعی


ریسباف از پنجم خردادماه میزبان اصفهانی‌ها است

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته