دزد هزاره چهره که کلاه گیس به سر بود با شلیک پلیس دستگیر شد + نظر کارشناسی


به گزارش رکنا،مردی در تماس با پلیس 110 از شناسایی دزد مغازه اش خبر داد و...
به گزارش رکنا،مردی در تماس با پلیس 110 از شناسایی دزد مغازه اش خبر داد و گفت 600 کیلو سیم مسی که از انبار مغازه اش چند هفته پیش دزدیده شده بود را در انبار بزرگی در تهران پیدا کرده...

به گزارش رکنا،مردی در تماس با پلیس 110 از شناسایی دزد مغازه اش خبر داد و گفت 600 کیلو سیم مسی که از انبار مغازه اش چند هفته پیش دزدیده شده بود را در انبار بزرگی در تهران پیدا کرده است.

دقایقی بعد تیمی از تجسس برای رسیدگی به این سرقت پای در انبار بزرگی گذاشتند و با چند مرد که با هم جر و بحث می کردند روبرو شدند.

مرد عصبانی که همان تماس گیرنده با پلیس بود گفت: روز گذشته مردی ناشناس با من تماس گرفت و ادعا کرد 100 کیلو سیم مسی برای فروش دارد، به همین منظور برای خرید به همراه شریکم به اینجا آمدیم و پس از بررسی متوجه شدیم سیم ها متعلق به خودمان است که چند هفته پیش از انبار مغازه دزدیده شده بود.

2 مردی که فروشنده سیم های دزدی بودند در بازجویی ها ادعا کردند که محموله سیم ها را از مرد دیگری به نام «حجت» که از مشتریان قدیمی شان است خریده اند و هیچ اطلاعی از دزدی بودن آنها نداشته اند.

آنان در ادامه افزودند: ما چند سالی است در کار خرید و فروش ضایعات فلزی به ویژه سیم های مسی هستیم و «حجت» را از چند سال پیش می شناسیم و چند 100 کیلو سیم را از وی که همراه مرد دیگری که با نیسان آبی رنگ آمده بود خریدیم و آنها ادعا کردند که سیم ها را از یک مرد کارخانه دار خریده اند.

براین اساس و برای روشن شدن معمای سیم های مسی ، ماموران با راهنمایی فروشندگان، پاتوق های حجت را تحت تجسس قرار دادند و پس از چند روز موفق شدند رد وی را در تهران پیدا کنند و با انجام تعقیب و مراقبت های شبانه روزی وی را دستگیر کنند.

«حجت» در بازجویی ها ادعای بی گناهی کرد ولی هنگامی که با 2 مرد واسطه روبرو شد لب به اعتراف باز کرد و گفت: من به همراه یکی از آشنایان قدیمی ام به نام «اسرافیل» از مغازه ها دزدی می کردیم و سیم ها را نیز از مغازه ای در پامنار با استفاده از قیچی آهن بر باز کرده و سرقت کرده ایم.

با اعتراف «حجت» کارآگاهان دایره تحقیقات را روی «اسرافیل» متمرکز کردند و با کنترل پاتوق ها و مخفیگاه های وی سعی داشتند وی را دستگیر کنند. بررسی های کارآگاهان پس از گذشت چند هفته جواب داد و مخفیگاه وی در یکی از محله های تهران شناسایی شد.

ماموران وقتی برای دستگیری اسرافیل وارد عمل شدند، هنگامی که تیم های عملیاتی وی را در داخل خودروی 206 خودش محاصره کردند، اسرافیل با دیدن پلیس قصد داشت آنان را زیر بگیرد ولی وقتی دید راهش سد شده است، سریع دنده عقب گرفت و با تصادف با پرایدی که پارک بود متوقف شد و با پای پیاده فرار کرد، وی توجهی به فرمان ایست پلیس نکرد، حتی با شنیدن تیر هوایی نیز از فرار باز نایستاد تااینکه 2 شلیک دقیق پلیس به پای اسرافیل وی را زمینگیر کرد.

با انتقال مرد تبهکار به بیمارستان خودرویش تحت بازرسی قرار گرفت و 2 کلاه گیس، 3 دیلم، 2 قیچی آهن بر بزرگ و یک افشانه گاز اشک آور از داخل خودرواش به دست آمد. پس از بهبودی اسرافیل، وی تحت بازجویی قرار گرفت و مانند حجت ادعای بی گناهی کرد و علت فرارش را ترس از پلیس دانست ولی وقتی فهمید که همدستش دزدی هایشان را افشا کرده است به چندین دزدی دیگر اعتراف کرد.

وی در بازجویی ها گفت: من به همراه حجت در مارلیک کرج و تهران از چندین مغازه سیگارفروشی، سوپر مارکت، قصابی و مشاور املاک دزدی کردیم و در آخرین دزدیمان 60 کیلو سیم مسی دزدیده بودیم که با اشتباه حجت دستگیر شدیم.

بررسی ها نشان از آن داشت که اسرافیل یکی از سابقه داران قدیمی در زمینه سرقت مغازه است و دارای 4 سابقه مجرمانه است که وی در بازجویی ها به دزدی 150 کیلو گوشت، چند صد کیلو برنج و دزدیدن چندین گاوصندوق از آژانس های مسکن شهرهای مارلیک و تهران اعتراف کرده است.

بنابر اعتراف اسرافیل وی برای شناسایی نشدن در دزدی های نیمه شب از کلاه گیس استفاده می کرد و همچنین برای دفاع از خود در برابر سررسیدن پلیس یا هر کس دیگر گاز اشک آور به همراه داشته است.

نظر کارشناسی وموشکافی های علمی:

در جوامع مدرن و پیشرفته برای کاهش آسیب های اجتماعی همواره متخصصان و کارشناسان اقدام به بررسی های موشکافانه کرده و حاصل این بررسی ها و تحقیقات از طریق رسانه ها در اختیار عموم قرار می گیرد.

فایده این روش آن است که ضمن انجام یک کار تخصصی به زبانی ساده و شیوا اقشار مختلف از مشکلات موجود آگاهی یافته و علمی ترین شیوه های مقابله با آن را خواهند آموخت.

در واقع مطالعه و ریشه یابی ناهنجاری هایی که جامعه را تهدید می کند برای حفظ و مصون نگه داشتن آن جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا هرجامعه و نظامی از ارزش ها یی خاص خود برخوردار است که مورد توافق اکثر افراد آن جامعه است. افراد یک جامعه برای رفع آسان تر و بهتر نیازهای خود به امنیت ، آسایش و سلامت نیازمندند.

پرداختن به این مباحث و بررسی هنجارشکنی هایی مانند سرقت ، تخلفات رانندگی ، اعتیاد و ... راه درست و نادرست را پیش روی افراد جامعه قرار می دهد.


دزد هزاره چهره که کلاه گیس به سر بود با شلیک پلیس دستگیر شد + نظر کارشناسی
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته