هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در یک بیمارستان


بیمارستان شهداء الاقصی به بیش از ۱۲۰۰ بیمار و مجروح جنگی خدمات پزشکی...
بیمارستان شهداء الاقصی به بیش از ۱۲۰۰ بیمار و مجروح جنگی خدمات پزشکی ارائه می‌کند که ۶۰۰ نفر آن‌ها با نارسایی کلیوی دست و پنجه نرم می‌کنند. این بیمارستان برای ارائه خدمات پزشکی به مجروحان نیاز به برق دارد که در صورت جلوگیری از ورود سوخت به غزه خدمات‌رسانی در این بیمارستان با مشکل مواجه خواهد شد.

تنها بیمارستان دولتی فعال در غزه اعلام کرد که چنانچه طی ساعات آینده سوخت وارد این منطقه نشود، روند خدمات‌رسانی در این بیمارستان با مشکل مواجه خواهد شد و صدها نفر از بیماران کشته خواهند شد.

به گزارش فارس، بیمارستان «شهداء الاقصی» در منطقه دیر البلح (مرکز نوار غزه)، شامگاه پنجشنبه، درباره متوقف شدن خدمات پزشکی به علت جلوگیری از ورود سوخت به نوار غزه هشدار داد.

مدیریت این بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در خصوص وقوع یک فاجعه قریب‌الوقوع بهداشتی هشدار می‌دهیم، چنانچه طی چند ساعات آینده سوخت وارد نشود.» این بیمارستان اشاره کرد که روزانه به بیش از ۴ هزار لیتر سوخت نیاز دارد تا بتواند به مراجعه‌کنندگان خدمات پزشکی ارائه کند. بیمارستان شهداء الاقصی گفت جلوگیری از ورود سوخت به غزه در راستای فشار به کادر پزشکی و حوزه بهداشت غزه است تا فعالیت بیمارستان‌ها در این منطقه به طور کامل متوقف شود.

در این بیانیه آمده است: «ما سیاست تعلل را که بیمارستان شهداء الاقصی با آن مواجه است، تقبیح می‌کنیم و به‌شدت از آن متعجبیم، چراکه ساعت‌هاست ما با نهادهای ذیربط و سازمان بهداشت جهانی که مسئول ارسال سوخت به بیمارستان است، در ارتباط هستیم؛ اما هیچ پاسخی به درخواست ارسال فوری و سریع سوخت دریافت نکرده‌ایم.» بیمارستان شهداء الاقصی همچنین گفت که جلوگیری از ورود سوخت به غزه به‌مثابه صدور حکم اعدام برای ۱۲۰۰ بیمار و مجروحی است که در این بیمارستان در حال درمان هستند.

بیمارستان شهداء الاقصی به بیش از ۱۲۰۰ بیمار و مجروح جنگی خدمات پزشکی ارائه می‌کند که ۶۰۰ نفر آن‌ها با نارسایی کلیوی دست و پنجه نرم می‌کنند. این بیمارستان برای ارائه خدمات پزشکی به مجروحان نیاز به برق دارد که در صورت جلوگیری از ورود سوخت به غزه خدمات‌رسانی در این بیمارستان با مشکل مواجه خواهد شد. مدیریت بیمارستان شهداء الاقصی از جامعه بین‌الملل و همچنین نهادهای بین‌المللی درخواست ارسال ۵۰ هزار لیتر سوخت کرده است.

شهداء الاقصی تنها بیمارستان دولتی فعال در نوار غزه است. مابقی بیمارستان‌های خصوصی در غزه تنها امکان خدمات‌رسانی در سطح اولیه را دارند. ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهر ماه) جنگ ویران‌کننده‌ای را در غزه آغاز کرده که به دنبال آن بیش از ۱۱۶ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که است که اکثر شهدا زن، کودک و افراد مسن بوده‌اند.