اصلاح قیمت بیت کوین / حرکت صعودی در انتظار این رمز ارز است؟


بیت کوین (BTC) در چند روز گذشته پس از روند صعودی در اوایل هفته که به 72...
بیت کوین (BTC) در چند روز گذشته پس از روند صعودی در اوایل هفته که به 72 هزار دلار رسید، اصلاح 5 درصدی غافلگیرانه را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تحلیلگران معتقدند که عقب‌نشینی اخیر قیمت بیت کوین یک اصلاح کوتاه پیش از حرکت صعودی بعدی است.

عملکرد اخیر قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در آخرین حرکت خود 2.5 درصد کاهش داشت و معامله‌گران را غافلگیر کرد. داده‌های TradingView نشان می‌دهد که معامله‌گران با پوزیشن لانگ برای افت ناگهانی قیمت از سطح 71,980 دلاری در 21 مه تا کف روزانه 67,550 دلار در 23 مه آماده نبودند.

ezgif-6-7290fb3d54

نظرات تحلیلگران

یکی از تحلیلگران مستقل بازار در آخرین پست خود نوشته است که بیت کوین همچنان به مسیر مشابه با چرخه 2016-2017 خود ادامه می‌دهد. این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین وارد یک روند صعودی پارابولیک می‌شود و به قیمت 100,000 دلار خواهد رسید.

مگز، معامله‌گر و تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌دهد که اصلاح فعلی بیت کوین می‌تواند یک «"فریب» باشد. مگز این الگو را عاملی توصیف کرد که معامله‌گران با پوزیشن Short را به دام می‌اندازد و سپس به سرعت محدوده قبلی خود را پس گرفته و دوباره به حرکت صعودی خود بازمی‌گردد.

شاخص‌ها و الگوهای فنی

این تحلیلگر همچنین تاکید کرد که بازیابی اخیر بیت کوین به بالای سطح 65 هزار دلار تمام سطوح مقاومت کلیدی را از جمله میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در 64,665 دلار شکست. این شکست قیمت منجر به «واگرایی صعودی پنهان» شد که پتانسیل بیت کوین برای حرکت به سمت سطوح بالاتر را حمایت می‌کند.

در سمت دیگر بازار، تحلیلگر متیو هایلند خاطرنشان کرد که BTC نزدیک به بازآزمایی منطقه تقاضا بین 64 هزار و 67 هزار دلار است که نمایانگر خط گردن یک الگوی سر و شانه معکوس است. هایلند توضیح داد که شکست قیمت بیت کوین به بالای این الگو و بسته شدن یک کندل روزانه در بالای آن می‌تواند محتمل باشد.

تحلیلگر محبوب Wolf Of All Streets یک نمودار به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد گاوها می‌خواهند منطقه حمایتی 67 هزار دلاری حفظ شود. این مسئله نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین بین سطح 67 هزار دلار و بالاترین رکورد 73,835 دلاری خود در نوسان خواهد بود و یک فرصت خرید با ریسک به ریوارد بالا را فراهم می‌کند.

ezgif-6-f5488539d1

نقدینگی بازار

با این حال، معامله‌گرانی که روی بازیابی قیمت بیت کوین از سطوح فعلی سرمایه‌گذاری کرده بودند، در 23 مه با ضررهای قابل توجهی مواجه شدند. در آخرین کاهش قیمت بیت کوین، 46.75 میلیون دلار در موقعیت‌های لوریج شده BTC در آخرین ساعت لیکوئید شد، که 39.6 میلیون دلار از این‌ها مربوط به پوزیشن‌های لانگ بودند.

در پایان، با وجود اصلاح اخیر بازار، تحلیلگران نسبت به مسیر صعودی بلندمدت بیت کوین خوش‌بین باقیمانده‌اند. این اصلاح قیمت به عنوان یک عقب‌نشینی موقت در نظر گرفته می‌شود. شاخص‌ها و الگوهای تکنیکال نیز نشان می‌دهند بیت کوین برای یک حرکت صعودی دیگر آماده خواهد شد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به دقت سطوح حمایتی کلیدی و واکنش‌های بازار را زیر نظر خواهند داشت تا حرکت بعدی قیمت بیت کوین را ارزیابی کنند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید