این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه شغلی انجام دهد


ایتنا - یک شرکت نوپا به نام «آپریورا» (‌Apriora) به کمک فناوری یک هوش...
ایتنا - یک شرکت نوپا به نام «آپریورا» (‌Apriora) به کمک فناوری یک هوش مصنوعی خود که برنامه‌ریزی کند و می‌تواند با متقاضیان مصاحبه شغلی فوری انجام دهد و بازخورد فوری ارائه بدهد، قصد دارد بار استخدام را کاهش دهد.

شرکت‌ها طی دو سال گذشته هزینه‌‌هایشان را به میزان زیادی کاهش داده‌اند تا بتوانند مخارج را کنترل کنند. با افزایش سطح تورم و بحران اقتصادی، شرکت‌ها به راه‌هایی نیاز دارند تا کارها را ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر کنند. در چنین مواقع حساسی، کارشناسان منابع انسانی و استخدام‌کنندگان جزو اولین گروه تعدیل نیرو در شرکت‌ها محسوب می‌شوند، زیرا جذب نیروی جدید کم می‌شود.

با این حال مشکلی که باقی می‌ماند، حجم بالای کار با تعداد کارمندان کمتر است و نیروهای باقی‌مانده باید بار وظایف اضافی کارمندانی را که کنار گذاشته شده‌اند، بر دوش بکشند. طبق پژوهش سال ۲۰۲۲، حدود ۹۸ درصد متخصصان بخش منابع انسانی از فرسودگی شغلی خبر دادند، در حالی‌ که ۹۴ درصد خستگی شدید را گزارش کردند و ۸۸ درصد هم گفتند که از کار ترسیده‌اند.

به گزارش فوربز، یک شرکت نوپا به نام «آپریورا» (‌Apriora) به کمک فناوری یک هوش مصنوعی خود که برنامه‌ریزی کند و می‌تواند با متقاضیان مصاحبه شغلی فوری انجام دهد و بازخورد فوری ارائه بدهد، قصد دارد بار استخدام را کاهش دهد.

الکس مصاحبه‌کننده کیست؟
محصول شرکت آپریورا یک هوش مصنوعی تعاملی است که از طریق ویدیوکنفرانس با داوطلبان مشاغل مختلف مصاحبه می‌کند. این هوش مصنوعی به نام «الکس»، مصاحبه‌ها را بسیار سریع‌تر از انسان انجام می‌دهد و به زمان برای نوشیدن قهوه، تعطیلی و مرخصی باحقوق نیاز ندارد؛ آنچه هزینه‌های یک شرکت را کاهش می‌دهد. در گرما و سرما، برف و باران و تحت هر شرایطی هم کارش را انجام می‌دهد.

آرون وانگ، یکی از بنیان‌گذاران آپریورا، می‌گوید کارفرمایان به لطف مصاحبه هوش مصنوعی با تعداد بیشتری متقاضی، می‌توانند استعدادهای بیشتری را شناسایی کنند و متقاضیان واجد شرایط را تشخیص دهند. داوطلبان هم با علم به اینکه مصاحبه‌کننده هوش مصنوعی است، اضطراب کمتری خواهند داشت و عملکرد بهتری نشان می‌دهند.

از آنجا که الکس رزومه‌های بیشتری را بررسی می‌کند، احتمال اینکه شانس دیده‌ شدن داشته باشید، زیاد است. ضمن اینکه دیگر نیاز نیست نگران این باشید که مصاحبه‌کننده روز بدی را پشت سر گذاشته و ممکن است تحت تاثیر احساسات شخصی، توانایی شما را نادیده بگیرد. الکس جهت‌گیری ناخودآگاه یا آگاهانه را به جلسه مصاحبه نمی‌آورد و هر روز و هر ساعت برای مصاحبه در دسترس است.

البته بسیاری از افراد از روش‌های سنتی مصاحبه کاری استقبال می‌کنند و با آن راحت‌ترند، اما برخی کارفرماها می‌گویند که در مصاحبه با هوش مصنوعی، ترس از قضاوت شدن، چه در ظاهر چه در گفتار و عمل، از بین می‌رود و دیگر لازم نیست نگران چنین مسائلی باشیم. بنابراین هوش مصنوعی با تکیه بر توانمندی‌ها و مهارت‌های افراد می‌تواند درست‌تر انتخاب کند.