دولت آمریکا به ETF اتر چراغ سبز نشان داد؛ قیمت رمزارز محبوب در آستانه انفجار؟


کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به فعالیت صندوق‌های قابل معامله...
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورسِ اتر چراغ سبز نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده رسما به تغییر یک قانون حکم داد تا راه را برای آغازبه‌کار صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) رمزارز اتر هموار کند. اتر که بر بستر بلاک‌چین اتریوم فعال است، یکی از بزرگ‌ترین رمزارزهای دنیا به‌حساب می‌آید.

بر اساس گزارش CNBC، صدور مجوز ETF اتر درحالی صورت می‌گیرد که حدود ۶ ماه پیش اولین ETF-های بیت‌کوین به‌صورت رسمی تأیید شدند. این صندوق‌ها موفقیت چشمگیری برای صنعت رمزارز به‌همراه آورده‌اند و گردش مالی خالص‌شان از ۱۲ میلیارد دلار عبور کرد.

بسیاری از شرکت‌هایی که حامی صندوق‌های قابل معامله در بورسِ بیت‌کوین هستند (ازجمله بلک‌راک و بیت‌وایز و گلکسی دیجیتال)، فرآیند آغازبه‌کار صندوق اتر را شروع کرده‌اند.

قیمت اتر در واکنش به این خبر دو درصد رشد کرد. رمزارز محبوب مبتنی‌بر اتریوم در هفته‌ی اخیر رشد چشمگیری تجربه کرده است.

تغییر قانون از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده لزوما به معنی تأیید تمامی صندوق‌های ETF اتر نیست. فعلا هیچ تاریخ مشخصی برای آغازبه‌کار صندوق‌های اتر اعلام نشده است و این فرآیند شاید چند ماه طول بکشد.

تحلیلگران می‌گویند که احتمالا صندوق‌های اتر در ابتدا کوچک‌تر از صندوق‌های بیت‌کوین خواهند بود. Grayscale Ethereum Trust در حال حاضر حدود ۱۱ میلیارد دلار دارایی دارد که بسیار کمتر از صندوق بیت‌کوین این شرکت است.

تأیید اولیه‌ی صندوق‌های ETF اتر نشان می‌دهد که سخت‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به صنعت کریپتو کمتر شده است. در این میان، تحلیلگران اعتقاد دارند که میزان استقبال از صندوق‌های اتر به اندازه‌ی بیت‌کوین نخواهد بود؛ اما همچنان انتظار می‌رود قیمت اتر در واکنش به تصویب ETF رشد کند.

منبع : زومیت
به اشتراک گذاری
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید