5 روش برای نگهداری از کیف چرم مصنوعی و طبیعی (100% تست شده)


چرم یکی از بهترین متریال برای ساخت انواع کیف زنانه و مردانه محسوب می‌شود...
چرم یکی از بهترین متریال برای ساخت انواع کیف زنانه و مردانه محسوب می‌شود که خود به دو دسته طبیعی و مصنوعی قابل تقسیم‌بندی است. نگهداری از کیف چرم اصول خاص خود را دارد و باید نکات مهمی را در این رابطه مورد بررسی قرار داد، در غیر این صورت، حتی...

چرم یکی از بهترین متریال برای ساخت انواع کیف زنانه و مردانه محسوب می‌شود که خود به دو دسته طبیعی و مصنوعی قابل تقسیم‌بندی است. نگهداری از کیف چرم اصول خاص خود را دارد و باید نکات مهمی را در این رابطه مورد بررسی قرار داد، در غیر این صورت، حتی این نوع محصولات نیز پس از یک بازه زمانی بسیار کوتاه زیبایی و جذابیت اولیه خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این، اگر کیف‌های چرمی به خوبی محافظت نشوند ارزش‌ مالی آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

روش نگهداری از کیف چرم طبیعی

چرم طبیعی که به آن Natural Leather نیز گفته می‌شود ماده‌ای است که با کمک آن می‌توان لوکس‌ترین و شیک‌ترین کیف‌ها را تولید کرد. برندهای بزرگ و معتبر جهانی همواره محصولاتی را در این رده به بازار عرضه می‌کنند تا میزان دقت و ظرافت خود را به رخ کاربران بکشانند. اگر از کیف‌هایی استفاده می‌کنید که مطمئن هستید در آ‌ن‌ها چرم طبیعی به کار رفته است، باید به موارد خاصی دقت داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1- مواظب اشیا تیز باشید

نخستین موردی که در زمینه نحوه نگهداری از کیف چرم باید به آن اشاره کنیم، دور نگه داشتن این محصولات از اشیا نوک تیز است. این موارد شامل اجسامی همچون چاقو، قیچی، ناخن‌گیر و… می‌شود. احتمال دارد که برخی از خانم ها چنین اشیا خاصی را در کیف چرم زنانه خود قرار دهند تا همیشه آن‌ها را به همراه داشته باشند، غافل از اینکه برخورد آن‌ها به لایه‌های درونی، منجر به آسیب دیدن کیف‌شان خواهد شد.

البته این موضوع تنها مربوط به لایه درونی نیست و شامل بخش بیرونی و بافت اصلی می‌شود. بهتر است تا جای امکان از برخورد اجسام نوک تیز با کیف چرمی‌تان جلوگیری کنید. سوراخ‌ها و پارگی‌هایی که بدین صورت شکل می‌گیرند قابل تعمیر نیستند و برای همیشه زیبایی کیف را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر مجبور هستید این نوع اشیا را با خود حمل کنید، آن‌ها را در یک محفظه یا کیف کوچک‌تر بگذارید تا امکان ارتباط مستقیم آن‌ها با بافت درونی و بیرونی وجود نداشته باشد.

2-کیف‌تان را تحت فشار قرار ندهید

یکی دیگر از مواردی که در زمینه نگهداری از کیف چرم باید به آن توجه شود، حمل صحیح آن است. متأسفانه اکثر کاربران کیف خود را در مکان‌های نامناسب می‌گذارند. به عنوان مثال، داشبورد خودروی شما به هیچ عنوان محل قابل قبولی برای یک کیف چرمی گران‌ قیمت نیست. برای جای دادن کیف در این فضا مجبور به فشرده کردن بافت آن هستید و این موضوع قطعاً بر روی دوام محصول اثر می‌گذارد.

اگر کیف‌های خود را در کمد نگهداری می‌کنید، لازم است به این موضوع دقت داشته باشید. در بعضی از اوقات امکان دارد که به دلیل خستگی کیف‌تان را زیر انبوهی از لباس‌های مختلف قرار دهید. این امر باعث می‌شود تا کیف برای ساعت‌های بسیار زیادی تحت فشار باشد و به مرور زمان ساختار اولیه خود را از دست بدهد. بهتر است در خودرو و کمد موجود در منزلتان محل مشخصی را به عنوان جایگاه کیف چرمی در نظر داشته باشید.

3- تأثیر دمای بسیار زیاد بر روی کیف چرم

صحیح بودن روش نگهداری از کیف چرم از جمله مباحثی است که حتی تولیدکنندگان نیز بر آن تأکید می‌کنند. تجربه نشان داده است که قرارگیری این محصولات در برابر دمای غیر عادی (بیش از ۳۳ درجه سانتی‌گراد) به صورت مداوم، منجر به از بین رفتن بافت چرم آن‌ها می‌شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود کیف خود را به هیچ عنوان در محلی با دمای زیاد قرار ندهید.

نحوه نگهداری از کیف چرم مهم و درعین‌حال بسیار آسان است. رعایت این اصول باعث می‌شود رنگ کیف تا زمان طولانی حفظ شود. چرم با نور خورشید رابطه خوبی ندارد؛ زیرا تابش مستقیم آفتاب به مدت طولانی و به‌تدریج باعث بی‌رنگ شدن کیف خواهد شد.

یکی از اشتباهات اکثر افراد آن است که در زمان رانندگی، کیف چرمی خود را بر روی بخش جلویی کابین خودرو می‌گذارند. تیره بودن پلاستیک این قسمت منجر به جذب بیشتر گرما و نور خورشید می‌شود و دمای آن بخش را به بیش از ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌رساند. ترکیب این موارد در کنار هم کیف چرمی شما را به سمت نابودی می‌کشاند.

4- از روغن‌های مناسب استفاده کنید

برای نگهداری از کیف چرم می‌توان از محصولات جانبی نیز استفاده کرد. یکی از این موارد، روغن یا واکس مخصوص چرم است که در بازار به راحتی پیدا می‌شود، البته باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و علامت استاندارد دارند. با کمک روغن‌ یا واکس می‌توان جلای اولیه کیف چرمی را به آن باز گرداند.

روش به کارگیری این محصولات بسیار ساده است. تنها باید مقدار مشخصی از آن‌ها را بر روی یک اسفنج یا پنبه بریزید و سپس به آرامی لایه بیرونی کیف‌تان را ماساژ دهید. بهتر است کمی صبر و حوصله داشته باشید تا روغن و واکس به تمام بخش‌های کیف برسد. تکرار کردن این فرایند هر ماه یک بار، انتخابی عالی برای افزایش عمر مفید کیف چرمی شما محسوب می‌شود و نباید از آن غافل شوید.

5- لکه‌ها را به درستی پاک کنید

برای نگهداری از کیف چرم طبیعی خود باید به آلودگی‌ها نیز توجه داشته باشید. بسته به اینکه چقدر از کیف خود استفاده می‌کنید و یا در چه محیطی قرار دارید، میزان این آلودگی‌ها متفاوت خواهد بود و به همین دلیل نمی‌توان یک مقدار مشخص را برای آن تعیین کرد. به هر روی، توصیه می‌شود که حتی کوچک‌ترین مقدار از آن‌ها را نیز نادیده نگیرید و به فکر پاک کردنشان بیفتید.

شاید بپرسید که چطور می‌توان این نوع آلودگی‌ها و لکه‌ها را به طور کامل از بین برد؟ پاسخ ما به این پرسش، استفاده از محلول آب ولرم و صابون است. تنها کافی است این محلول را تهیه کنید و سپس با فرو بردن یک پنبه در آن، ابزاری عالی برای تمیز کردن کیف چرمی خود داشته باشید. در زمان پاک کردن لکه‌ها بیش از حد به بافت کیف‌تان فشار وارد نکنید. این کار در کیف‌‌هایی که چرم ضخیمی ندارند منجر به پاره شدن لایه بیرونی می‌شود که طبیعتاً امر مثبتی محسوب نمی‌شود.

نگهداری از چرم مصنوعی

به منظور کاهش قیمت کیف‌های چرمی، می‌توان از چرم مصنوعی کمک گرفت. این متریال شباهت بسیار زیادی با مدل طبیعی دارد، اما قاعدتاً نمی‌توان آن‌ها را یکسان دانست. کیف‌های زنانه و مردانه ساخته شده با چرم مصنوعی از زیبایی خاص خود برخوردار هستند و در بازار به وفور یافت می‌شوند.

نگهداری از کیف چرم مصنوعی شامل تمامی نکاتی است که در عناوین قبلی به آن‌ها اشاره کردیم. در واقع این محصولات نیز باید از مواردی همچون آلودگی، لکه‌، دمای بسیار زیاد، فشار و… دور نگه‌ داشته شوند. برخی تصور می‌کنند که کیف‌های ساخته شده از چرم مصنوعی دارای مقاومت بیشتری هستند، اما این امر یک ذهنیت کاملاً نادرست است.

اگرچه کیف‌های چرم مصنوعی هزینه کمتری روی دوش شما می‌گذارند و قیمت پایین‌تری دارند، ولی این بدان معنا نیست که می‌توانید هر طور که دوست دارید با آن‌ها رفتار کنید.

تهیه بهترین کیف‌های چرم

کیف‌های چرم همواره جذاب هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی دارند.

به طور کلی باید دقت داشته باشید که چرم‌ها بر اساس روش تولیدی که دارند به دو دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول از انواع چرم که باید با آنها آشنا شوید چرم‌های طبیعی هستند. این چرم‌ها دارای ویژگی‌های زیادی هستند و به‌صورت طبیعی از پوست حیوانات مختلف تولید می‌شوند. در مقابل چرم‌ های مصنوعی قرار دارند که به‌صورت مصنوعی و از مواد شیمیایی تولید می‌شوند.

اگرچه نگهداری از کیف چرم به عنوان یک نکته مهم در نظر گرفته می‌شود، اما لازم است همواره به سراغ کالاهایی بروید که از نظر کیفیت حرف اول را در بازار می‌زنند. سایت «دیوید جونز»‌ با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه انواع کیف‌های چرم زنانه و مردانه، موقعیتی را برای شما به وجود آورده است تا این محصولات را به شکل آنلاین تهیه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته