برگزاری مجالس بزرگداشت شهدای خدمت در ایران‌خودرو و سایپا


شهادت رئیس جمهور و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد، بازتاب‌های داخلی و...
شهادت رئیس جمهور و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد، بازتاب‌های داخلی و خارجی بسیاری داشت؛ در این راستا خودروسازان بزرگ کشور نیز در پیام‌های جداگانه‌ای این حادثه را تسلیت گفتند و مراسم بزرگداشتی به همین مناسبت برگزار کردند.

پیام تسلیت گروه صنعتی «ایران‌خودرو»

مدیرعامل و کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو در پیامی، شهادت‌ رئیس‌جمهور و هیات‌همراه را در راه خدمت و تحقق آرمان‌های والای نظام جمهوری‌اسلامی به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام‌معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفتند. در این پیام آمده است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

حادثه دلخراش سقوط بالگرد حامل آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه؛ آیت‌اله آل‌هاشم، امام جمعه تبریز؛ مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی و چند تن دیگر از همراهان و شهادت‌ ایشان در راه خدمت و تحقق آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی، دل‌ها را غرق اندوه و ماتم کرد و ملتی را به سوگ نشاند.

یقینا نام این بزرگ‌مردان که عمر شریف خود را در مسیر دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کردند، در تاریخ ماندگار و روح بلندشان با ارواح طیبه شهدا محشور خواهد شد. بی‌تردید از دست دادن آن بندگان صالح خدا، به‌ویژه آیت‌اله رئیسی، رئیس جمهوری فقید کشور برای ملت مومن و قدرشناس ایران همواره ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر خواهد بود.

آیت‌اله رئیسی، خادم بارگاه امام رضا(ع) که در شب ولادت آن امام همام به دیار باقی شتافت، با رویکرد مردمی و منش جهادی و انقلابی، جان ارزشمند خود را در راه خدمت به عزت و استقلال کشور تقدیم کرد و تبدیل به ستاره‌ای درخشان در تاریخ این مرز و بوم شد که نام نیکش در دفتر زرین خدمت به ایران اسلامی برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

مدیرعامل و کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو این ضایعه دردناک را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و ملت شریف ایران تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای ایشان رضوان و مغفرت الهی و برای بازماندگان و خانواده‌های معززشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌کنند.»

پیام تسلیت مدیرعامل گروه «سایپا»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در پیامی شهادت رئیس‌جمهور مردمی کشور و جمعی از همراهان‌شان را که در حین خدمت به مردم و در سانحه جانسوز سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر شهادت آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و جهادی کشورمان به همراه آقایان آیت‌اله سیدمحمدعلی آل‌هاشم؛ امام جمعه شهر تبریز، حسین امیرعبدالهیان؛ وزیر امورخارجه، مالک رحمتی؛ استاندار استان آذربایجان‌شرقی، سردار سرتیپ مهدی موسوی، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی در حین خدمت به مردم و کشور مایه تاثر و تالم شدید اینجانب و همکارانم در گروه خودروسازی سایپا شد. بی‌شک شوق خدمتگزاری به مردم، تواضع و تلاش مجاهدانه این شهید از مهم‌ترین ویژگی‌های سیدالشهدای خدمت و خادم‌الرضا(ع) بود و قطعا در خاطر مردم جاودان خواهد ماند.

اینجانب از طرف خود و به نیابت از کارکنان گروه خودروسازی سایپا با ابراز همدردی، این ضایعه جانسوز را به محضر مقام معظم‌رهبری و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و با تأسی از راه این شهیدان والامقام خود را متعهد به تلاش در مسیر جهاد تولید و خدمت به هم‌میهنان ایران اسلامی می‌دانیم. از خداوند منان برای شهدای این حادثه جانگداز، علو درجات و برای بازماندگان صبرجمیل و اجر جزیل را خواهانم.»

اجتماع کارگری بزرگداشت مقام رئیس‌جمهور شهید و همراهان در ایران‌خودرو

مدیرعامل، مدیران ارشد و کارگران ایران‌خودرو در مراسم بزرگداشت مقام شهید آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی و دیگر همراهان ایشان که در نمازخانه جامع ایران‌خودرو برگزار شد، شرکت کردند.

در این مراسم یادبود، ضمن نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، خدمات صادقانه و ارزشمند رئیس‌جمهور به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادآوری و درخصوص شخصیت جهانی ایشان سخنرانی شد. منش جهادی، تلاش‌های شبانه‌روزی در مسیر ارائه خدمت به مردم و رفع مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی آنان و روحیه خستگی‌ناپذیر این خادم امام رضا (ع) که به فرموده رهبر معظم انقلاب «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان بود که در این مراسم به آنها اشاره شد.

همچنین در این مراسم، سخنرانان درباره خدمات همراهان رئیس‌جمهور در این سانحه ناگوار ازجمله وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان‌شرقی، امام‌جمعه تبریز و دیگر هم‌سفران سخنانی بیان کردند. این مراسم در روز اعلام شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد با حضور کارکنان ایران‌خودرو برگزار شد.

برگزاری مجلس بزرگداشت شهدای خدمت با حضور کارکنان گروه سایپا

به مناسبت شهادت آیت‌اله سید ابراهیم رئیسی؛ خادم‌الرضا (ع) و رئیس جمهور مردمی، آیت‌اله سیدمحمدعلی آل‌هاشم؛ نماینده مقام‌معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی، حسین امیرعبدالهیان؛ وزیر امور خارجه، مالک رحمتی؛ استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سرتیپ مهدی موسوی، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی، مراسم یادبودی با عنوان یادبود شهدای خدمت، با حضور اعضای هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا، مدیران عامل شرکت‌های گروه و جمع کثیری از کارکنان شرکت سایپا در این شرکت برپا شد.

در این مراسم که در نمازخانه مرکزی شرکت سایپا برگزار شد، حجت‌الاسلام علی رجبی، به بیان ویژگی‌های پرشمار رئیس‌جمهور شهید، برگرفته از آیات قرآنی اشاره کرد و گفت: شهید آیت‌اله ابراهیم رئیسی ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشتند که بسیار بارز و برای همه مردم کشور اهمیت داشت.

او گفت: رئیس‌جمهور کشورمان مومن و بسیار کوشا بودند و همچنین مجاهدت و اخلاص عمل و رفتار ایشان زبانزد همگان بود.

رئیس‌جمهور فقید کشور برای تحقق وعده‌های خود و همچنین برگرداندن شور و اشتیاق به ایران همواره در سفر بودند و برای بهبود شرایط کشور تمام تلاش خود را به کار بستند و درنهایت هم در ماموریت کاری به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام رجبی بیان کرد: رئیس‌جمهور شهید محبوب تک‌تک مردم ایران بودند و هستند و همواره استکبارستیزی و مقاومت در برابر دشمنان زورگو را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند.

از دیگر ویژگی ایشان این بود که مدافع قرآن در سازمان ملل بودند و نگاه دلسوزانه و پدرانه نسبت به مردم داشتند و انتظار شهادت از دیگر ویژگی‌های بارز شهید خدمت بود. در ادامه مراسم نیز مداح اهل بیت، مجتبی فتح‌اللهی به نوحه‌سرایی و مداحی پرداخت.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته