«میشلن» در فکر توسعه تگ‌گذاری تایرها


تایرساز فرانسوی میشلن و شرکت فناوری محور موراتا ژاپن در یک توافقنامه...
تایرساز فرانسوی میشلن و شرکت فناوری محور موراتا ژاپن در یک توافقنامه مجوز با یکدیگر همکاری خواهند.

این توافق‌نامه امکان ادغام برچسب‌های RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) را در تایرهای خودرو فراهم می‌کند و به پیشرفت بیشتر مدیریت تایر، پایداری، امنیت و قابلیت ردیابی تا پایان عمر در صنعت حمل‌ونقل و گسترده‌تر خودرو کمک می‌کند. میشلن و موراتا سال‌هاست رابطه کاری موفقی داشتند.

این مشارکت به پیشرفت فناوری برچسب RFID در تایرها کمک کرده است. به لطف این توافق جدید، موراتا قادر خواهد بود تگ تایرهای نسل چهارم RFID را تولید کند. از طریق این قرارداد، موراتا همچنین امکان ارائه ادغام برچسب RFID در تایرها را که توسط میشلن ثبت شده است، خواهد داشت.

در آینده، تولیدکنندگان تایر در سراسر جهان به این راه حل برای ورود به تولید انبوه دسترسی خواهند داشت که قرار است پس از ژانویه 2025 این دسترسی فراهم شود.

اکنون 80سال است که موراتا به عنوان شرکتی پیشرو در بازار الکترونیک است. به واسطه همین تگ‌های مغناطیسی شرکت ژاپنی با چالش‌های نوظهور محیطی و اجتماعی، بیشتر و بیشتر روی اتصال و قابلیت ردیابی محصولات سرمایه‌گذاری می‌کند و به اشیاء اطراف ما حیات می‌بخشد.

در آینده، هر شیء بیشتر و بیشتری به هم متصل خواهند شد تا منشأ و بازیافت آنها را بهتر ردیابی کنند. اروپا درحال اجرای توافق ESPR (مقررات طراحی سازگار با محیط زیست برای محصولات پایدار) است که بازگشت محصولات به نقطه استفاده مجدد را بهبود می‌بخشد، هر یک از این تگ‌ها به عنوان پاسپورت دیجیتال محصول (DPP) صادر می‌شود که امکان ردیابی چرخه عمر آنها را فراهم می‌کند.

این روند همچنین بر تایرهایی که باید شامل RFID باشند، تاثیر می‌گذارد، که جزو ضروری برای به دست آوردن DPP است. برچسب RFID علاوه بر تضمین سازگاری با استانداردهای جدید اروپایی، بهبود تمامی جنبه‌های لجستیکی موثر بر صنعت تایر و خودرو و به طور کلی‌تر حمل‌ونقل را ممکن می‌سازد.

موراتا می‌گوید علاوه‌بر ارائه برچسب‌های نوآورانه RFID تایر، متعهد است به تولیدکنندگان تایر کمک کند تا این برچسب‌ها را در محصولات خود ارزیابی و پیاده‌سازی کنند.

موراتا می‌تواند راه‌حل‌های متناسبی ارائه دهد که ردیابی و مدیریت تایر را برای کاربردهای مختلف بهبود می‌بخشد، که شامل حوزه موتوراسپرت به عنوان خودروهای با عملکرد بالا، وسایل نقلیه مسافربری و شبکه‌هایی برای حمل‌ونقل جهانی می‌شود.

علاوه‌بر این، برای تسهیل پذیرش یکنواخت فناوری RFID در صنعت تایر، موراتا توضیح داده است همچنان به تولیدکنندگان تایر دسترسی به راه‌حل‌های مبتنی بر نرم‌افزار RFID موراتا به‌نام id-Bridge را ارائه می‌دهد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته