روز 232 طوفان الاقصی/ پرسه «قاتل خاموش» اطراف اردوگاه های آوارگان فلسطینی


تداوم حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و اوضاع وخیم...
تداوم حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و اوضاع وخیم کودکان و آوارگان فلسطینی از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
روز 232 طوفان الاقصی/ پرسه «قاتل خاموش» اطراف اردوگاه های آوارگان فلسطینی

به گزارش راهبرد معاصر، مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه طی ساعات گذشته شاهد حملات وحشیانه جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی و برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی بوده است.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های این رژیم همچنین اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه را زیر آتش گرفتند. در جریان بمباران مناطق غربی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه تعدادی از شهروندان بی گناه فلسطینی زخمی شده و تعدادی دیگر نیز به شهادت رسیدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق مرزی میان دیرالبلح و خان یونس را هدف قرار داد. خانه های مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز شاهد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی بود.

در جریان بمباران این خانه‌ها در شمال اردوگاه النصیرات چندین فلسطینی به شهادت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که شبکه الجزیره با انتشار گزارشی به تبعات انباشت زباله در نزدیکی اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه با عنوان قاتل خاموش اشاره کرد. در این گزارش، خانواده‌های فلسطینی مستقر در اردوگاه المواصی واقع در خان یونس به کوهی از زباله که در این منطقه انباشت شده اشاره می‌کنند.

آنها تاکید کردند که کودکانشان هر روز در میان این زباله‌ها بازی می‌کنند و بوی تعفن کوهی از زباله شبانه روز در محل‌های استقرار این آوارگان فلسطینی احساس می‌شود.

یکی از خطرناک‌ترین تبعات انباشت زباله در نزدیکی محل سکونت آوارگان فلسطینی گسترش بیماری‌های واگیردار در میان آنها به ویژه در میان کودکان است.

به دلیل نبود امکانات پزشکی در نوار غزه و کمبود دارو در این منطقه ابتلاء به هر بیماری به ویژه در بین کودکان می‌تواند جان آنها را بگیرد.

از سوی دیگر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که دستگاه‌های تولید اکسیژن در بیمارستان شهدا الاقصی واقع در مرکز نوار غزه در حال از کار افتادن هستند. این نهاد بین المللی اضافه کرد: زندگی بیش از ۲۰ نوزاد فلسطینی در سایه نبود سوخت کافی در معرض خطر قرار گرفته است.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست مجدد بامداد امروز به شهرهای مختلف کرانه باختری حمله کردند.

به گزارش شبکه الجزیره نظامیان صهیونیست با حمله به جنوب شهر دورا در الخلیل به سمت یک خودروی فلسطینی آتش گشوده و راننده این خودرو را بازداشت کردند. این عناصر متجاوز به منطقه جیت واقع در شرق قلقیلیه نیز یورش بردند.

روستاهای بزاریا و برقه واقع در شمال نابلس نیز شاهد حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست طی بامداد امروز بودند. خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی به روستای سالم در شرق نابلس و خانه‌های ساکنان این منطقه حمله کردند.

علاوه بر نظامیان صهیونیست، شهرک نشینان متجاوز نیز به خانه‌های فلسطینی‌ها در منطقه وادی الحصین در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری حمله کردند./ مهر

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته