صعود به دسته 2 جهان دشوار است/ شرایط فعلی ادامه یابد پیشرفت تنیس متوقف می‌شود!


به گزارش دیباچه، تیم دیویس کاپ ایران مرداد ۱۴۰۲ موفق شد برای نخستین بار...
به گزارش دیباچه، تیم دیویس کاپ ایران مرداد ۱۴۰۲ موفق شد برای نخستین بار جواز حضور در مرحله پلی‌آف مسابقات گروه دوم جهانی را کسب کند، اما حضور تیم ایران در این دسته دوام چندانی نداشت و ملی پوشان کشورمان در بازیهای مرحله پلی آف دسته دو...

به گزارش دیباچه، تیم دیویس کاپ ایران مرداد ۱۴۰۲ موفق شد برای نخستین بار جواز حضور در مرحله پلی‌آف مسابقات گروه دوم جهانی را کسب کند، اما حضور تیم ایران در این دسته دوام چندانی نداشت و ملی پوشان کشورمان در بازیهای مرحله پلی آف دسته دو جهانی که به میزبانی سریلانکا برگزار شد، با قبول شکست مقابل استونی به دسته سه آسیا سقوط کرد. تیم ملی تنیس مردان ایران حالا باید مجددا از ۲۱ الی ۲۶ خرداد ماه در اردن برای صعود به مرحله پلی آف گروه ۲ دیویس کاپ جهانی در سال ۲۰۲۵به مصاف حریفان خود برود.

صعود به دسته ۲ جهان دشوار است/ شرایط فعلی ادامه یابد پیشرفت تنیس متوقف می‌شود

حمیدرضا نداف کاپیتان تیم ملی تنیس ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی«دیباچه» درخصوص آخرین وضعیت ملی پوشان برای حضور در این مسابقات اظهار داشت: بازیکنان از نظر روحی شرایط خوبی دارند، چون همیشه دوست دارند بازی کنند و نتیجه خوب بگیرند. ولی واقعیت این است که کاری سختی امسال در پیش رو داریم که از دید خود من هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان همین که بتوانیم این جایگاهی که فعلا داریم را حفظ کنیم کار بزرگی کردیم.

وی افزود: امسال برای صعود به دسته دو جهانی، ما باید با تیم‌های عربستان، اندونزی، تایلند، اردن، سوریه، جزایر پاسفیک، مالزی، سنگاپور و ویتنام بازی کنیم. با ارزیابی وضعیت این تیمها مشخص است که ما چه کار دشواری در پیش رو داریم. اندونزی و تایلند جزو تیمهایی بودند که از دسته یک جهان سقوط کردند، پس قاعدتا قابل مقایسه با ما نیستند.

مربی تیم ملی اضافه کرد: تیم عربستان و سوریه هم شرایط ایده آلی دارند. همین تیم سوریه در حال حاضر ۲ و یا ۳ بازیکن رنکینگ دار دارد که قطعا بازی را برای دشوار خواهند کرد. از طرفی ما قبلا که موفق شدیم به دسته دو جهانی صعود کنیم، بازیهایمان اکثرا در کشور سریلانکا بود که زمین خاک دارد و چون ما همیشه در ایران در زمین خاک بازی کردیم صعود برایمان راحت تر بود. در اردن که این دوره میزبان مسابقات است زمین هارد کورت است و این مسئله حتما برای ما دردسر ساز خواهد بود.

این ملی پوش تنیس در ادامه با اشاره به اینکه دو دوره است که میزبانی را از ایران سلب میکنند؛ گفت: زمانی که ما موفق شدیم به دسته دو جهانی صعود کنیم، میزبانی را هم با تلاش مسئولان فدراسیون به دست آوردیم، اما تیم استونی قبول نکرد که به ایران سفر کند و در نهایت بازیها در کشور ثالث به میزبانی سریلانکا برگزار شد. برای این دوره هم ما پیشنهاد داده بودیم و که احتمال موافقت بود ولی در پایان میزبانی به اردن سپرده شد که اتفاق تلخی بود.

نداف خاطرنشان کرد: از دست رفتن میزبانی، بلاتکلیفی این روزهای فدراسیون که هنوز انتخابات آن برگزار نشده حتما این مسیر رو به رشد تنیس را اگر ادامه یابد متوقف خواهد کرد. در شرایط فعلی همه از ما انتظار تکرار نتیجه قبل را دارند ولی واقعیت را اگر ببینیم شرایط اصلا مشابه گذشته نیست.

گفتگو از : فریبا جلیل خانی

انتهای پیام/

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته