جزئیات جدید از تغییر ساعات کاری ادارات/ بالاخره زمان جدید اعلام شد!


جزئیات جدید از تغییر ساعات کاری ادارات/ بالاخره زمان جدید اعلام شد!

در پی تغییر ساعت کاری ادارات، برخی استان‌ها زمان آغاز به کار را از 16 خرداد اعلام و وزیر نیرو ساعت پایان کار را نیز مشخص کرد.

افزایش دمای هوا سبب افزایش مصرف برق شد و گمانه زنی درباره تغییر ساعت کاری ادارات را به دنبال داشت؛ به طوری که برخی در فضای مجازی مدعی شدند مدیرعامل شرکت توانیر از تغییر ساعت کار ادارات خبر داده است.

توانیر در این زمینه اعلام کرده بود که طبیعی است هرگونه خبر در خصوص تغییر ساعات کار ادارات توسط نهادهای ذی‌ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

اظهارات وزیر نیرو درباره تغییر ساعات کار

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز روز جمعه 11 خرداد با تشریح برنامه های این وزارتخانه برای تأمین برق تابستان از اجرای فراخوان ۳۶۰ درجه «با انرژی» برای مشارکت همگانی در مدیریت مصرف برق خبر داد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: البته بخش اداری باید در مصارف سرمایشی هم ملاحظه داشته باشد و دمای محیط کاری را روی دمای آسایش که ۲۶ درجه است قرار دهد.

وی گفته بود: «با گرم شدن هوا مصرف انرژی به شدت در حال رشد است به طوری که در هفته گذشته بیش از ۶۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده شد و در هفته پیش رو و در ادامه نیز هزاران مگاوات به میزان مصرف برق افزوده خواهد شد.»

محرابیان روز گذشته نیز درباره پایان ساعات کار ادارات، اعلام کرده بود: «ساعت پایان کار ۱۳ خواهد بود و به این طریق مدیریت مصرف انجام خواهد شد.»

در این زمینه، محسن نعمتی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس درباره تغییر ساعات کار ادارات فارس گفته است: «ساعات آغاز به کار و خاتمه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری (و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های عمومی) از 15 خرداد تا 15 شهریور، از ساعت 6:00 الی 13:00 است.»

ساعت کاری جدید ادارات دولتی از ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

افزایش ساعت کار ناوگان حمل و نقل این استان

همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز از افزایش ساعات کاری ناوگان این شرکت از ۱۶ خرداد ماه همزمان با تغییر ساعت کاری ادارات خبر داد و گفت: «در روزهای عادی از ساعت ۵:۳۰ صبح الی ۲۰:۳۰ و در روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۷:۱۵ صبح الی۲۰ به امر خدمات رسانی به همشهریان عزیز مشغول خواهند بود.»

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت نیرو امسال با هدف مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، علاوه بر پاداش‌های سال گذشته ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان صرفه‌جو در نظر گرفته است. این جوایز شامل کالاهای خانگی، بسته‌های اینترنت، دوچرخه، کالاهای الکترونیک و ۱۰۰ ها خودرو می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدئو/ حال اساسی ای که همستر کمبت به ایرانی ها داد؛ زبان فارسی!