راست افراطی اکثریت کرسی‌های پارلمان اروپا را تصاحب کرد


راست افراطی اکثریت کرسی‌های پارلمان اروپا را تصاحب کرد

بر اساس نظرسنجی‌ها، احزاب راست افراطی تا به اینجا توانستند در انتخابات پارلمان اروپا دستاورد بزرگی را کسب کرده و بیشتر کرسی‌ها را تصاحب کنند.

راست افراطی اکثریت کرسی‌های پارلمان اروپا را تصاحب کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس یک نظرسنجی که توسط شبکه ARD آلمان منتشر شد، حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) با ۱۶.۵ درصد آرا پس از محافظه کاران اپوزیسیون در جایگاه دوم قرار گرفت. این حزب در سال ۲۰۱۹، ۱۱ درصد آرا را به دست آورده بود.

راست افراطی در انتخابات امروز یکشنبه اتحادیه اروپا در آلمان، طبق یک نظرسنجی، دستاورد‌های بزرگی را به دست آورده، زیرا تخمین‌های اولیه برای رای گیری به احتمال زیاد باعث تغییر پارلمان اروپا به سمت راست و افزایش تعداد افراد بدبین به یورو شد.

بر اساس این نظرسنجی، هر سه حزب در ائتلاف اولاف شولتز صدراعظم آلمان نتیجه خوبی را کسب نکردند.

در همین حال، بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در اتریش، حزب راست افراطی آزادی برنده احتمالی انتخابات است.

حرکت مورد انتظار پارلمان اروپا به سمت راست به این معنی است که این مجمع احتمالا کمتر تمایل به سیاست‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی داشته باشد و در عین حال خواهان اقدامات محدود کننده مهاجرت به اتحادیه اروپا باشد.

پراکندگی احزاب در پارلمان همچنین می‌تواند اتخاذ هر اقدامی را پیچیده‌تر و کندتر کند، درحالیکه اتحادیه اروپا با چالش‌هایی از جمله جنگ اوکراین و افزایش رقابت صنعتی بین چین و ایالات متحده روبرو می‌شود.

در هلند، نظرسنجی‌های خروجی روز پنجشنبه نشان داد که حزب ضد مهاجرت خیرت ویلدرز، پس از پیروزی بزرگ وی در انتخابات ملی سال گذشته، هفت کرسی از ۲۹ کرسی هلند در مجمع اتحادیه اروپا را به دست آورد.

حزب او تنها یک کرسی کمتر از مجموع کرسی‌های اتحاد سوسیالیست دموکرات و سبز‌ها خواهد داشت. / تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پاسخ به سوالات پر تکرار ایردراپ همستر