ویرانی سیلاب در جاده چالوس/ مهدی زارع: باید فورا تمام ساخت و سازهایی که در مسیر آب‌های روان چالوس است تخریب شود + فیلم


ویرانی سیلاب در جاده چالوس/ مهدی زارع: باید فورا تمام ساخت و سازهایی که در مسیر  آب‌های روان چالوس است تخریب شود + فیلم

به گزارش رکنا،مهدی زارع زمین شناس و استاد دانشگاه زلزله شناسی دربار بررسی علل سیل جاده چالوس به خبرنگار محیط زیست رکنا گفت: بر اساس تصاویر ماهواره ای کاملا واضح مشخص است که جاده چالوس بر...

به گزارش رکنا،مهدی زارع زمین شناس و استاد دانشگاه زلزله شناسی دربار بررسی علل سیل جاده چالوس به خبرنگار محیط زیست رکنا گفت: بر اساس تصاویر ماهواره ای کاملا واضح مشخص است که جاده چالوس بر مسیل آب های روان ساخته شده است.

مهدی زارع ادامه داد: تمام مستحدثات و ساخت و سازهایی که بر مسیر طبیعی آبهای روان و سیلاب صورت گرفته باید فورا تخریب شود و گرنه مجددا شاهد سیلاب های تخریب کننده هستیم.

او افزود: چاره ای نداریم جز اینکه هرچه که در کوهپایه ها و دامنه های طبیعت ساخته شده از جمله پارکینگ و جاده و رستوران که برای ساخت آن بتن ریز ی کردند و نفوذ آب را غیر ممکن کردند تخریب شود و به صورت طبیعت ماقبل ساخت و سازها برگردد.

زارع با تاکید بر اینکه دستگاه ها با توسعه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه و دره ها باعث حذف پوشش سبز شده اند اضافه کرد:ساخت رستوران و پیاده روها در این مناطق به صورت قانونی و غیرقانونی،تجاوز به حریم منابع طبیعی بوده است و با توجه به تغییرات اقلیمی باید به حالت طبیعی قبل برگردد و تا زمانی که این تغییرات صورت نگیرد همین سیلاب ها را خواهیم داشت.

او با اشاره به دستگاه های متخلف گفت:دستگاه های متعددی در بروز این تخلفات نقش داشتند. در بسیاری از موارد خود منابع طبیعی اولین متخلف است، مانند ساخت منطقه گردشگری الیمالات .

این زلزله شناس افزود:وزارت راه و نیرو هم از دیگر متخلفان هستند که معتقدند که باید اهداف وزارتخانه های خود را تامین کنند و به زوایای دیگر ماجرا بی توجهند.تا زمانی که این نگاه چند پاره وجود دارد دستگاه های دیگر به راحتی تخلف می کنند.

در 60 سال اخیر همین روند را داشته اند و وزارتخانه های مختلف هیچ کدام دغدغه های محیط زیستی را اولویت خود ندانسته اند.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پاسخ به سوالات پر تکرار ایردراپ همستر