پایان رسمی تولید نیسان GT-R با معرفی دو نسخه ویژه


پایان رسمی تولید نیسان GT-R با معرفی دو نسخه ویژه

نیسان که قصد دارد حدود چهار ماه دیگر به تولید GT-R پایان دهد، برای خداحافظی با گودزیلا اقدام به معرفی دو نسخهٔ ویژه کرده است. پس از ۱۷ سال، نیسان GT-R نسل R35 سرانجام به آخر خط رسید. سازندهٔ ژاپنی با معرفی دو نسخهٔ ویژه بنام‌های اسکای‌لاین و...

نیسان که قصد دارد حدود چهار ماه دیگر به تولید GT-R پایان دهد، برای خداحافظی با گودزیلا اقدام به معرفی دو نسخهٔ ویژه کرده است.

پس از ۱۷ سال، نیسان GT-R نسل R35 سرانجام به آخر خط رسید. سازندهٔ ژاپنی با معرفی دو نسخهٔ ویژه بنام‌های اسکای‌لاین و تاکومی ادیشن، رسماً خبر از پایان تولید GT-R در اکتبر امسال برای بازار آمریکای شمالی داده است. هنوز مشخص نیست که تولید این خودرو پس از ماه اکتبر برای دیگر بازارها ادامه خواهد داشت یا نه اما اگر بنا بر ادامهٔ تولید باشد هم مطمئناً برای زمان زیادی نخواهد بود.

نسخهٔ اسکای‌لاین بر اساس مدل پایهٔ پریمیوم ساخته شده و صرفاً با رنگ بیرونی و داخلی آبی عرضه می‌شود. قیمت این نسخه ۱۳۲,۹۸۵ دلار است. نسخهٔ تاکومی ادیشن هم بر اساس مدل T-Spec ساخته شده است و از ویژگی‌هایی شامل رنگ بنفش نیمه‌شب، ترمزهای کربن سرامیکی اسپرت، رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ طلایی و گلگیرهای جلوی عریض‌تر بهره می‌برد. در محفظهٔ پیشرانه نیز پلاک وین طلایی و نوشتهٔ قرمزرنگ پلاک تاکومی به چشم می‌خورد که به استادکارانی اشاره دارد که به‌صورت دستی موتور GT-R را می‌سازند. قیمت تاکومی ادیشن ۱۵۲,۹۸۵ دلار اعلام شده است.

هردو نسخه از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی GT-R معمولی استفاده می‌کنند که ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس شش سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل می‌شود. نیسان حرفی در مورد تعداد تولید این دو نسخهٔ ویژه نزده است.

GT-R زمانی که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد، با عملکردی بسیار فراتر از قدرت و قیمتش، دنیای خودروهای پرفورمنس را شوکه کرد. این گودزیلا بازی را کاملاً تغییر داد و بسیاری از خودروسازان را مجبور کرد برای مغلوب کردن این نیسان قاتل سخت تلاش کنند. بااین‌حال، طی سال‌های بعد رفته‌رفته سن GT-R بالا رفت و درحالی‌که رقبا پیشرفت کردند، سوپرکار نیسان طی ۱۷ سال تنها به‌روزرسانی‌های جزئی و دو فیس‌لیفت را تجربه کرد. سازندهٔ ژاپنی چند وقت پیش یک GT-R الکتریکی کانسپت را هم معرفی کرد اما ممکن است جانشین گودزیلا را تا پایان دههٔ جاری نبینیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس تاسف آورترین عروس وداماد جهان ! / عروس مادرخوانده داماد بود !