وعده ترامپ برای کاهش مالیات‌ها


وعده ترامپ برای کاهش مالیات‌ها

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا وعده داد در صورت راهیابی دوباره به کاخ سفید مالیات‌ها را کاهش می‌دهد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 آمریکا در جشن تولد 78سالگی خود، وعده داد در صورت راهیابی دوباره به کاخ سفید مالیات‌ها را کاهش می‌دهد.

وی در این مراسم که در یک مرکز گردهمایی در غرب پالم‌بیچ در فلوریدا در جمع هزاران تن از هوادارانش برگزار شد، وعده داد که نرخ مالیات شرکتی را که پیشتر در دوران ریاست‌جمهوری‌اش کاهش داده بود، باز هم کمتر خواهد کرد، در حالی که از طرح‌های تسهیل مالیات برای طبقه متوسط جامعه خبر داد.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش نرخ مالیات را از 35 درصد به 21 درصد کاهش داد و اقدامات دیگری برای کاستن از مالیات را اجرا کرد که سال آینده مهلت قانونی آنها به پایان می‌رسد.

رئیس جمهور سابق آمریکا بدون ارائه طرحی برای جبران کاهش احتمالی درآمد، تأکید کرد: من می‌خواهم این اقدامات دائمی و ثابت باشد و من همچنان می‌خواهم مالیات را بیشتر از قبل کاهش دهم. من هنوز می‌خواهم این مالیات‌ها را به‌خصوص برای مردم طبقه متوسط کاهش دهم.

علاوه بر این، ترامپ که همواره موضع سرسختانه‌ای درباره مهاجران داشته است، درباره خطر ورود مهاجران به خاک آمریکا هشدار و وعده داد که در صورت انتخاب دوباره به سمت ریاست‌جمهوری، مهاجران را به‌طور گسترده سرکوب می‌کند. وی همچنین تلاش‌های دولت بایدن برای ایجاد محدودیت در روند عبور مهاجران غیرقانونی را مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ با اشاره به دستگیری اخیر 8 شهروند اهل تاجیکستان در نیویورک، لس‌آنجلس و فیلادلفیا به‌اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش، پیش‌بینی مبهمی از حملات آینده به خاک آمریکا مطرح کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بدون ارائه شواهدی از هجوم هزاران تروریست به خاک آمریکا اذعان کرد: کشور ما هرگز در معرض چنین خطری مانند این خطر نبوده است. کشور ما سال‌هاست که هزینه‌های گزافی را متحمل شده است.

وعده ترامپ برای کاهش مالیات‌ها

این در حالی است که حدود 10 روز پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام عملی جدی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر، ارائه پناهندگی به مهاجرانی را که غیرقانونی از مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، ممنوع کرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: براساس این قانون که از امروز اجرایی می‌شود، مهاجرانی که به‌طور غیرقانونی از طریق مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند، به‌سرعت به مکزیک بازگردانده می‌شوند، البته استثنائاتی درباره کودکان بدون همراه، افراد دچار بیماری‌های جدی یا تهدیدات امنیتی و قربانیان قاچاق مواد مخدر وجود دارد، البته دسترسی به درخواست پناهندگی برای مهاجرانی که برای گرفتن قرار ملاقات از طریق برنامه CBP فرم خود را پر و ثبت‌نام کرده و یا از دیگر مسیرهای قانونی استفاده کرده‌اند، همچنان باز و در دسترس است.

رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام این قانون جدید، اغلب سیاست‌های بحث‌برانگیز ترامپ از جمله جداکردن خانواده‌های مهاجران در مرز و اظهارات ترامپ در مسموم شدن خون کشور با مهاجران غیرقانونی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: من هرگز مهاجران را تهدید نمی‌دانم.

این در حالی است که نتایج آخرین نظرسنجی‌های رویترز ـ ایپسوس نشان می‌دهد که درباره سیاست‌های مهاجرتی، رأی‌دهندگان با 17 درصد اختلاف، ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهند.

در همین حال بایدن پیشتر گفته بود پس از آنکه جمهوری‌خواهان لایحه دوحزبی مصوب سنا را رد کردند، دولتش درصدد انجام برخی اقدامات اجرایی برای مسدود کردن مسیر مهاجران در مرز است.

براساس این گزارش، لایحه دوحزبی مهاجران و امنیت مرزی در ماه فوریه در مجلس سنا مسکوت ماند پس از آنکه دونالد ترامپ از جمهوری‌خواهان خواست از این لایحه حمایت نکنند، با وجود آنکه در این لایحه قوانین متعدد موردنظر جمهوری‌خواهان برای امنیت مرزها گنجانده شده بود.

سنای آمریکا در ماه فوریه، لایحه دوحزبی امنیت مرزی و کمک‌های خارجی دولت آمریکا برای سال مالی اخیر را ارائه کرد. در این لایحه مبلغ 20 میلیارد دلار برای امنیت مرزها اختصاص یافته است که در آن دولت این اجازه را دارد زمانی که شمار مهاجرانی غیرقانونی که روزانه از مرز جنوبی مکزیک با آمریکا عبور می‌کنند، از حدی فراتر برود، آنها را اخراج کند، همچنین سیاست دستگیری و آزادسازی مهاجران پایان یابد و استانداردهای موردنیاز برای درخواست پناهندگی افزایش یابد و فرآیند بررسی این درخواست تسریع شود.

نگرانی‌ها درباره سیاست‌های مهاجرتی تبدیل به اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در کمپین‌های انتخاباتی امسال شده است. جمهوری‌خواهان آمریکایی بارها سیاست‌های دولت بایدن در مورد موضوع مهاجران و عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک را مورد انتقاد قرار داده‌اند، موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفته است و مخالفان بایدن به‌دنبال استفاده از این موضوع برای تخریب بایدن هستند.

چندی قبل نیز رؤسای جمهور کشورهای آمریکا و مکزیک اعلام کردند در نظر دارند درباره مهاجران غیرقانونی در مرزهای مشترک خود سخت‌گیری بیشتری اعمال کنند.

در همین حال، جو بایدن که برای بار دوم نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شده، در ماه‌های اخیر دیدگاه خود نسبت به امنیت مرزها را سختگیرانه‌تر کرده است در حالی که موضوع مهاجران غیرقانونی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های رأی‌دهندگان آمریکایی شده است.

موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آنها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرزهای مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.

مأموران گشت مرزی آمریکا در سال مالی 2023، حدود 2 میلیون مهاجر غیرقانونی را در مرز با مکزیک دستگیر کرده‌اند که این رقم رکوردی بی‌سابقه در 2 سال اول دوران ریاست‌جمهوری بایدن بوده است.

سازمان ملل اعلام کرد مهاجران و پناهندگان با عبور از مرز مکزیک با آمریکا از خشونت، مشکلات اقتصادی و تأثیرات منفی تغییرات آب‌وهوایی فرار می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس لو رفته هدی زین العابدین در مهمانی شبانه / خانم بازیگر از 15 سال پیش تکون نخورده !