پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 خرداد 1403 / بازار طلا مسیر نزولی را ادامه می‌دهد؟


پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 خرداد 1403 / بازار طلا مسیر نزولی را ادامه می‌دهد؟

قیمت طلا و سکه در شروع آخرین هفته خرداد با به هم ریختگی قیمت، در روند نامتوازنی بازگشایی شد. قیمت طلا و برخی قطعات سکه افزایشی شد، سکه امامی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۹ میلیونی سقوط کرد و سکه گرمی برای سومین روز متوالی بدون تغییر قیمت معامله شد. معامله‌گران، بازار طلا را رکودی و در انتظار انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز شنبه هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را داشت. در حالی که در شروع به کار بازارها در نخستین روز معاملاتی هفته روند قیمت در بازار طلا به طور یکدست افزایشی بازگشایی شد، اما افت محدود دلار، افزایش اونس جهانی طلا و رکود تقاضا ریتم بازار فلز زرد را به هم ریخت.

Screenshot 2024-06-15 at 5.12.05 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

بازار طلا با نوسانات محدود در منطقه‌ای مشخص رفت و برگشت دارد و معامله‌گران، این ریتم الاکلنگی را تا انتخابات ریاست جمهوری برقرار می‌دانند. تحلیلگران اقتصادی تا انتخابات پیش رو ریتم بازار طلا را همانند هفته‌های اخیر با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند روند فعلی بازار طلا را می‌توان کوتاه‌مدت عنوان کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و برجامی نیز رخ نداده است.

گفتنی است اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلات پایانی هفته روی رقم ۲۳۳۲ دلاری و اونس جهانی نقره نیز با رقم ۲۹ دلار و ۵۵ سنتی ثابت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز شنبه کاهش ۱۴۰ تومانی داشت و روی رقم ۵۵ هزار و ۹۹۰ تومانی معامله شد.

قیمت سکه بهار تعدیل شد

سکه امامی روز شنبه ۲۶ خرداد روی رقم ۳۹ میلیون و ۹۵۳ هزار تومانی معامله شد و کاهش ۱۹۲ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار در ابتدای معاملات روز شنبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و به کانال ۳۷ میلیونی صعود کرد، اما در ادامه معاملات افزایش قیمت در بازار طلا تعدیل شد و این قطعه روی قیمت ۳۶ میلیون و ۸۲۵ هزار تومانی معامله شد و رشد ۱۵ هزار تومانی داشت.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی روی رقم ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ایستاد و سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بسته شد.

رشد قیمت طلا از سکه جلو افتاد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته افزایش بیشتری نسبت به سکه داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۴ میلیون و ۵۴۹ هزار تومانی معامله شد و رشد ۲۰۴ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۶ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۵۹ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۱۴ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهشی شد. حباب سکه امامی ۳۱۴ هزار تومان، سکه بهار ۱۱۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰۷ هزار تومان ربع سکه ۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


برای تابستان امسال با گوشواره‌های نامتقارن وارد میدان شوید!