فیلم / بزرگترین آبشار چین تقلبی از آب درآمد / به عقل جن هم نمی رسد !


فیلم  / بزرگترین آبشار چین تقلبی از آب درآمد  / به عقل جن هم نمی رسد !

مقامات چینی ادعا داشتند این آبشار با ۱۰۲۴ فوت (۳۱۲ متر) ارتفاع بلندترین آبشار این کشور است ولی حالا معلوم شده آب آن از طریق لوله‌های دست‌ساز از بالا به پایین ریخته می‌شود نه به صورت...

مقامات چینی ادعا داشتند این آبشار با ۱۰۲۴ فوت (۳۱۲ متر) ارتفاع بلندترین آبشار این کشور است ولی حالا معلوم شده آب آن از طریق لوله‌های دست‌ساز از بالا به پایین ریخته می‌شود نه به صورت طبیعی!

مقامات چینی پس از کشف لوله مخفی آب توسط یک گردشگر که بلندترین آبشار چین را تغذیه می کرد، مجبور به عذرخواهی شدند.

میلیون‌ها گردشگر سالانه از آبشار کوه یونتای با ارتفاع ۳۱۲ متر بازدید می‌کنند که قدمت آن با وجود سازندهای زمین‌شناسی باستانی بیش از یک میلیارد سال تخمین زده شده است.

مقامات این پارک با انتشار بیانیه‌ای اذعان کردند که برای ایجاد نمایی بهتر و افزودن به جاذبه بصری این آبشار به ویژه در ماه‌های کم‌آبی، تغییراتی را در این آبشار ایجاد کرده‌اند.

آبشار ۳۱۲ متری یونتای واقع در پارک-کوه یونتای، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان هنان چین است و بالاترین امتیاز از لحاظ جاذبه گردشگری از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور را دارد.

کاربران چینی نیز در رسانه های اجتماعی از این تصمیم خشمگین بودند.این کار به معنای رعایت نکردن نظم طبیعی و بی احترامی به گردشگران است.

این اولین باری نیست که از روش‌های مصنوعی برای «کمک» به آبشارهای معروف در چین استفاده می شود.

به آبشار هوانگوشو نیز که یک مقصد گردشگری معروف در استان گوئیژو در جنوب غربی چین است، کمک شده است. از سال ۲۰۰۶ یک پروژه انحراف آب از طریق سد مجاور به این آبشار کمک کرده تا جریان خود را در فصل خشک حفظ کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله ظریف به دولت شهید رئیسی+فیلم