روند فضای سبز تهران رو به توسعه است/افتتاح ششمین خانه محیط‌زیست تهران در منطقه 10


روند فضای سبز تهران رو به توسعه است/افتتاح ششمین خانه محیط‌زیست تهران در منطقه 10

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح ششمین خانه محیط‌زیست تهران در منطقه ۱۰، گفت: روند فضای سبز تهران رو به توسعه است.

به گزارش افکار نیوز، مهدی پیرهادی با بیان اینکه همزمان با هفته جهانی محیط زیست ، ششمین خانه محیط‌زیست در منطقه 10 تهران به بهره برداری رسیده است؛ به کارکردهای خانه محیط زیست اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا همه شهروندان از طریق آموزش همگانی فعالیت‌های محیط‌زیستی بیشتری داشته باشند تا درنهایت به یک شهر محیط‌زیستی مناسب برسیم.

پیرهادی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار اصله درخت فقط در کمربند فضای سبز تهران کاشته شده است، افزود: در این چند سال حدود ۳ میلیون اصله درخت در تهران کاشته شده و روند فضای سبز شهر تهران رو به توسعه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: با تلاش های انجام شده، هم‌اکنون سرانه فضای سبز عمومی در شهر تهران به بیش از ۱۶ مترمربع رسیده است.

وی با اشاره به ادامه تلاش ها برای افزایش سرانه فضای سبز تهران، گفت: در این راستا مقرر شده امسال ۲۰ باغ در مناطق ۲۲گانه شهر تهران در اولویت تملک قرار دارند و به سرانه فضای سبز شهری اضافه خواهند شد.

پیرهادی با اشاره به اهمیت تشویق و ترغیب شهروندان به موضوعاتی همچون ایجاد فضای سبز عمودی درخانه‌ها گفت: شهرداری می‌تواند در این زمینه کمک کند تا گلدان‌گل و گیاه در محل مناسب بالکن‌ها به‌ویژه ساختمان‌هایی که در معابر اصلی شهر قرار دارند جانمایی و نصب شود.

روند فضای سبز تهران رو به توسعه است/افتتاح ششمین خانه محیط‌زیست تهران در منطقه ۱۰

وی تاکید کرد: با نصب این گلدان ها ،مسلما طراوت و شادابی بیشتری در شهر ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامتن محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنی از فعالان حوزه محیط زیست منطقه ۱۰ با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد و بر نقش آنان در بهبود محیط زیست تاکید نمود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله ظریف به دولت شهید رئیسی+فیلم