اخبار اقتصادی تیر96


اخبار اقتصادی تیر96

به گزارش اخبار اقتصادی حساب من جلسه آتی کمیته بازار آزاد بانک مرکزی امریکا (FOMC) چهارشنبه برگزار خواهد شد. بر اساس نظر سنجی ها احتمال افزایش نرخ بهره در این جلسه به ۹۹,۶ درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب افزایش نرخ بهره در این جلسه خبر مهمی برای بازارها نخواهد بود و تحلیل گران در پی دریافت نکاتی در مورد مرحله سوم افزایش نرخ بهره و شرایط و زمان اجرای آن خواهند بود.

اخبار اقتصادی تیر۹۶

در پی برگزاری انتخابات زود هنگام در انگستان، حزب حاکم اکثریت خود در مجلس عوام را از دست داد و مجبور به تشکیل دولت ائتلافی شد. این اتفاق که به گمان معامله گران می تواند سیاست خروج از اتحادیه اروپا را با اختلالاتی مواجه کند موجب شد تا پوند ۱,۶ درصد از ارزش خود در برابر دلار امریکا را از دست بدهد و یورو نیز تضعیف شود. بدین ترتیب دلار نیز تقویت شده و شاخص دلار که برابری این دلار امریکا با شش ارز معتبر جهانی را نشان می دهد ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

دوشنبه شاخص PMI خدمات امریکا توسط موسسه ISM منتشر شده، این شاخص بیش از پیش بینی ها افت داشته و به رقم ۵۶,۹ واحد رسیده که نشان از افت سرعت رشد فعالیت هاست. در شاخص فعالیت رقم ۵۰۰ مرز بین رشد و کاهش فعالیت ها است.

سفارشات کارخانجات امریکایی نیز به نسبت ماه قبل ۰,۲ درصد کاهش یافته است. این سومین ماه متوالی است که رشد ماهانه سفارشات کارخانجات روند کاهشی را طی می کند و در این ماه به بازه منفی وارد شده است. ادامه اعلام شاخص های نه چندان مطلوب می تواند احتمال افزایش مرحله سوم نرخ بهره را به تعویق انداخته و موجب تضعیف دلار شود. طلا همراه با تقویت دلار، یک درصد افت داشته و به ۱۲۶۶.۵۷ دلار در هر اونس رسیده است.

در بازار انرژی نفت خام برای سومین هفته متوالی افت قیمت ها را تجربه کرده است. با وجود توافق تولیدکنندگان برای ادامه محدودیت عرضه تا اوایل سال ۱۳۹۷ عدم افزایش مقداری محدودیت ها و بروز اختلاف میان برخی کشورهای عربی و قطر که چشم انداز عدم تحقق این توافق را با خود در پی داشته و در عین حال رشد تعداد دکل ها در امریکا موجب شده تا برتری عرضه به تقاضا نمایان تر شود.

این هفته همچنین ذخایر نفت امریکا بر خلاف انتظارات و پس از هشت هفته کاهش متوالی، افزایش یافته است، که خود دلیل محکمی برای کاهش قیمت نفت بوده است.

در چین تراز تجارت خارجی از ۳۸,۰۵ میلیارد دلار در ماه آوریل به ۴۶.۳۲ میلیارد دلار در ماه می رسیده است. رشد صادرات و واردات به نسبت ماه قبل و به نسبت مقدار پیش بینی شده بیشتر بوده است.

صادرات در ماه می به نسبت ماه مشابه سال قبل ۸,۷ درصد افزایش یافته و این در حالیست که با توجه به رشد ۸ درصدی صادرات در ماه آوریل پیش بینی می شد رشد صادرات در ماه می ۷ درصد باشد. همچنین واردات در ماه می به نسبت ماه مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد رشد داشته، در حالی که پیش بینی می شد ۸.۵ درصد افزایش یابد و در ماه قبل ۱۱.۹ درصد افزایش یافته بود.

همچنین تورم سالانه بخش مصرف در این کشور مطابق انتظارات با رشد ۰,۳ درصدی به ۱.۵ درصد رسیده و با این وجود تورم تولیدکننده بیش از پیش بینی ها کاهش یافته و با افت ۱.۱ درصدی به ۵.۵ درصد رسیده است.

گرچه مقدار واردات چین افزایش یافته با این حال با توجه به سیاست های دولت چین به منظور کنترل تورم در بخش مسکن، کاهش ظرفیت های مازاد تولید و حرکت به سمت یک اقتصاد متکی به مصرف داخلی، فلزات برای دومین هفته متوالی عمدتا افت داشته اند.

مس که در هفته گذشته مسیر کاهشی سایر فلزات را دنبال نکرده بود، این هفته نیز بر خلاف سایر فلزات رشد داشته است. کاهش تولید معادن در نیم کره جنوبی زمین خصوصا در شیلی به علت شروع فصل سرما (نزدیک به ۱۰ درصد کل ظرفیت تولید در دنیا) و افزایش واردات چین در استثنا شدن مس موثر بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...