سیاهی دور چشم: چگونه از دست سیاهی دور چشم خلاص شویم؟


سیاهی دور چشم: چگونه از دست سیاهی دور چشم خلاص شویم؟

علت سیاهی دور چشم سیاهی دور چشم علت های مختلفی دارد. متخصصین پوست معتقدند که ژنتیک نقش مهمی در این زمینه دارد. اگر والدین شما سیاهی دور چشم دارند پس… The post سیاهی دور چشم: چگونه از دست سیاهی دور چشم خلاص شویم؟ appeared first on مجله زیبایی بهرو: زیبایی، مد و استایل.

علت سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم علت های مختلفی دارد. متخصصین پوست معتقدند که ژنتیک نقش مهمی در این زمینه دارد. اگر والدین شما سیاهی دور چشم دارند پس احتمال این که شما هم دچار این عارضه شوید وجود دارد. همچنین با بالا رفتن سن مویرگ های زیر پوستی دچار پارگی می شوند که این نیز موجب سیاهی دور چشم می شود. بعضی افراد به خصوص آن هایی که پوست نازک و رنگ پریده دارند دارای رگ های خونی سطحی هستند که به رنگ بنفش قابل مشاهده هستند. آلرژی علت دیگری برای سیاهی دور چشم است. مالش چشم خود باعث سیاهی و التهاب چشم می شود. اما نگران نباشید می توان با مراقبت های لازم سیاهی را کاهش داد و آن را کنترل کرد.

راه های پیشگیری از سیاهی دور چشم

در مرحله اول خواب کافی داشته باشید. از مصرف نوشیدنی های الکلی دوری کنید، زیرا الکل موجب خشکی پوست می شود و همین امر باعث می شود سیاهی دور چشم بیشتر نمایان شود. دور چشم را همیشه مرطوب نگه دارید. از پاک کننده های ملایم و محلول برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. اشعه های UV پوست را تخریب می کنند و مشکل ساز می شوند. اگر سیاهی دور چشم به دلیل آلرژی بدتر می شود به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز داروهای ضد حساسیت آن را کنترل کند. شستن صورت با آب داغ نیز منجر به بدتر شدن پف دور چشم می شود و این امر سیاهی دور چشم را گسترش می دهد. پس بهتر است از آب ولرم برای شست و شو استفاده کنید.

درمان های موضعی

امروزه محصولات دور چشم زیادی وجود دارد. اما در مصرف محصولات حاوی رتینوئید ها، آلفا هیدروکسی اسید و ویتامین ث دقت کنید. این مواد می توانند موجب سوزش و خارش پوست دور چشم شوند. یکی دیگر از راه های کاهش سیاهی استفاده از مرطوب کننده هاست. متخصصین بر این باورند که ناحیه دور چشم را همیشه مرطوب نگه دارید. کرم های مرطوب کننده حاوی مواد غنی مثل هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستند. کرم مرطوب کننده را هم در شب و هم در صبح می توانید در نواحی دور چشم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مرطوب کننده نباید حاوی مواد تحریک کننده از جمله عطر باشد.

پوشاندن سیاهی دور چشم با محصولات آرایشی

اگر می خواهید که سیاهی دور چشمتان را بپوشایند بهتر است که حرفه ای عمل کنید. استفاده از کانسیلر راهی بدون عوارض جانبی است و حتی موجب می شود جوان تر هم به نظر برسید. انتخاب رنگ کانسیلر بسیار مهم است. اگر سیاهی دور چشمتان رنگ زمینه بنفش دارد کانسیلر رنگ زرد را برای پوشش آن انتخاب کنید. اگر سیاهی دور چشمتان به رنگ زمینه قرمز است از کانسیلر رنگ سبز استفاده کنید. معمولا سیاهی های دور چشم رنگ زمینه آبی دارند که با کانسیلر رنگ هلویی پوشانده می شوند. همچنین قبل از کانسیلر می توانید از یک پرایمر استفاده کنید.

درمان های کلینیکی سیاهی دور چشم

اگر به دلیل بالا رفتن سن چربی دور چشمتان کاهش پیدا کرده است می توان آن را با هیالورونیک اسید پر کرد؛ اما دقت کنید که اگر بیش از حد فیلر ها تزریق شوند به صورت برآمدگی های توپ توپی دیده می شوند. به عوارض جانبی فیلرها توجه کنید؛ اگر خیلی سطحی تزریق شوند موجب ایجاد رنگ های سبز و آبی در زیر چشم می شوند. پس بهتر است برای انجام این کار به پزشک متخصص و مطمئن مراجعه کنید. رگ های قرمز و بنفش سطحی که با بالا رفتن سن بیشتر به چشم می آیند با استفاده از لیزر درمان می شوند.

آنتی هیستامین ها

افرادی که آلرژی دارند سیستم ایمنی بدنشان هیستامین آزاد می کند که منجر به پارگی مویرگ های اطرف چشم می شود. خاراندن نواحی دور چشم موجب تیره تر شدن پوست آن ناحیه و در نتیجه منجر به هایپرپیگمنتاسیون می شود. بنابراین برای درمان آلرژی حتما به پزشک مراجعه کنید.

سیاهی دور چشم: چگونه از دست سیاهی دور چشم خلاص شویم؟ was last modified: مهر 5ام, 1395 by بهرو


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کرم برای روشن شدن پوست دست