بیشتر مردم علاقه دارند که اندامی مناسب بدون چربی اضافه و شکل ظاهری مناسب داشته باشند و همین مورد نیاز به الگوهای سبک زندگی خاصی دارد که بسیار ساده هستند از جمله رژیم غذایی مناسب و تمرینات مداوم و مستمر است تا بتوان اندامی مناسب و تفکیک شده داشته باشیم و همچنین سلامتی کامل داشته باشیم؛ بدون شک حفظ تناسب اندام، تضمین سلامتی شما خواهد بود.

حفظ تناسب اندام، تضمین سلامتی شما

حفظ تناسب اندام، تضمین سلامتی شما

کدام اندام متناسب است؟

به ای نکته توجه داشته باشید که در تناسب اندان آیتم های خاصی دخیل است و تنها لاغر بودن دلیل بر سلامت نمی‌باشد و عنوان این که چه کسی سالم‌تر است بسیار پیچیده‌تر از این است که گفته شود تناسب اندام یعنی لاغر بودن. طبیعی است که امروزه بیشتر مردم به دلایل زیبایی‌شناسی علاقه‌مند هستند که تا حد ممکن در محدوده سالم وزن قرار گیرند، ولی همیشه این پرسش باقی است که چه اندامی متناسب است. باید در نظر گرفت که ترکیب و موقعیت استخوان‌ها، عضلات و بافت چربی مهم ترین مواد مۆثر در صورت گرفتن اندام افراد می‌باشد.

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بسیار ساده است تنهات باید کالری هایی کمتر از آن میزان که می مصرف می کنید به بدن خودتان برسانید اما نه کمتر از میزانی که بدنتان برای عملکرد مناسب نیاز دارد. حجم، زمان گذاری و محتوای غذای قبل و بعد از تمرین های شما نقش بسیار اساسی در سطح انرژی شما درطول تمرین و ریکاوری آن بعد از تمرین و اینکه این کالری ها به منظور سوخت مصرف می شوند یا به شکل چربی ذخیره می شوند، دارد.

حفظ تناسب اندام، تضمین سلامتی شما

مناسب و سالم بمانید

چربی سوزی بیشتر

یکی از مربی های مجرب آمریکایی گفته است که بطور کلی بالابردن چربی سوزی، به مصرف کردن کالری بیشتر نیاز دارد. تمریناتی با مسافت طولانی و شدت کم، درصد زیادی کالری از چربی‌ها می‌سوزاند. اما افزایش شدت تمرین، کالری فوق العاده می‌سوزاند.

تمرینات اینتروال بخاطر اثر ادامه‌ی انفعالات پس از تمرین به میزان بیشتری تعداد کالری را می‌سوزاند. با انجام تمرینات به این رویه، تا چند ساعت پس از اتمام تمرین، همچنین به کاهش کالری ادامه می‌دهید تا زمانی که بدنتان به حالت پیش از تمرین خود برگردد.

شنا کردن

یکی از تست های مناسب، تست شنا است که در ۱۲ دقیقه انجام می شود. شنا کردن بهترین ورزش هوازی برای کاهش وزن است. افرادی که به طور مرتب شنا می‌کنند باید مدام این فعالیت را تکرار کنند. تست شنا برای افراد مبتلا به آرتروز شانه مناسب نیست. شنا کردن برای ۱۲ دقیقه مداوم برای مبتدیان آسان نیست، حتی اگر به‌طور منظم ورزش کنند. در تست اصلی، فرد باید تعداد دورهایی که در طول ۱۲ دقیقه تکمیل می‌کند را بشمارد. برحسب تعداد دورهایی که طی این مدت انجام شود، سطح تناسب‌اندام فرد تعیین خواهند کرد.

حفظ تناسب اندام، تضمین سلامتی شما

حفظ تناسب اندام، تضمین سلامتی شما

آیا می‌توان به طور موضعی در جایی از بدن لاغری ایجاد کرد؟

بسیاری از مردم مدعی هستند که اضافه وزن ندارند فقط کمی چاقی در بخشی از بدن خود دارند. اولا این افراد باید یک بار دیگر خود را وزن کنند و طبق نمودارهای استاندارد مجددا نگاه دقیقی به اندازه توده بدنی خود کنید.زیرا اکثر این افراد اگرچه خود نمی‌دانند، اما مبتلا به اضافه وزن می باشند و با کم کردن این وزن، چربی این نواحی را هم از دست خواهند داد

استقامت عضلانی

شما با انجام تمرینات مداوم به اسقامت عضلانی مناسبی میرسید.استقامت، توانایی عضلات شما برای انجام انقباضات در طی محدوده ی زمانی طولانی است. به جای فقط حمل جسمی برای چند ثانیه، عضلات برای چند دقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. راه بالا بردن استقامت، تمرین کردن با وزنه‌های کم حجم و کار کردن با آنها در محدوده تکرار ۲۰ الی ۲۵ است. کار کردن با وزنه‌ی کم تر، فیبرهای عضلانی مورد نیاز برای استقامت عضلانی را پرورش خواهد داد و محدوده تکرار بالاتر، منجر به متحمل شدن طولانی‌تر می‌شود.