برایان تایلر Brian Tyler و موسیقی فیلم اکشن


مشاهده پیوست 50353
	
 ​در ویدئوی موجود در گالری (لینک زیر)، ریکورد...
مشاهده پیوست 50353 ​در ویدئوی موجود در گالری (لینک زیر)، ریکورد بخشی از پروژه ی موسیقی فیلم Fast Furious شماره پنج رو با آهنگسازی برایان تایلر میبینید (Fast Furious نام مجموعه فیلمهای سینمایی هست که تا کنون 7 فیلم از این سری ساخته شده): برایان تایلر Brian Tyler | پرشین موزیک | مرجع تخصصی موسیقی ایران...
برایان تایلر Brian Tyler و موسیقی فیلم اکشن
در ویدئوی موجود در گالری (لینک زیر)، ریکورد بخشی از پروژه ی موسیقی فیلم Fast Furious شماره پنج رو با آهنگسازی برایان تایلر میبینید (Fast Furious نام مجموعه فیلمهای سینمایی هست که تا کنون 7 فیلم از این سری ساخته شده):

برایان تایلر Brian Tyler | پرشین موزیک | مرجع تخصصی موسیقی ایران

موسیقی نسخه 5 و 7 این سری مجموعه، از برایان تایلر بوده. برایان تایلر 37 ساله متولد لس آنجلس، لیسانس رو از UCLA کالیفرنیا و فوق لیسانس رو از هاروارد گرفته. از بچگی علاقمند به نواختن سازهای مختلف بوده که اون رو تبدیل به یک آهنگساز Multi Instrumental کرده. پدر بزرگ برایان از طراح صحنه های معروف اُسکاری هالیوود بوده و موسیقی، استعدادی بوده که از مادربزرگ پیانیست خودش به ارث برده. والدینش هم نوازنده و خواننده راک بودند. برایان تایلر قبل از ورود به کار موسیقی فیلم، بصورت مقطعی در لس آنجلس نوازندگی درامز میکرده. الآن هم هرچند که سازهای مختلفی رو قادر هست بنوازه، ولی بهترین نوازندگی اون رو در درامز میتونید بشنوید (معمولاً هم درامز رو در همه ی موسیقی فیلمهاش استفاده میکنه!). این آهنگساز خطوط مربوط به گیتار، کیبورد الکترونیک، مالت، پیانو و درامز اسکورهای خودش رو خودش نوازندگی میکنه، با این حال از سمپل لایبرری ها هم استفاده ی کمی نمیکنه.

برایان تایلر یک استودیوی شخصی برای خودش داره با ددروم بزرگ که بتونه از ارکستر بزرگ در اون استفاده کنه (ارکستر رو هم خودش رهبری میکنه). صدابرداری از ارکستر رو تام کلرک براش انجام میده ولی میکس کارهاش رو خودش انجام میده. باتوجه به چیزی که خودش میگه، برای استفاده از سمپلرها و پلاگینها از کیوبیس استفاده میکنه ولی ریکورد ارکستر و میکس پروژه رو در پروتولز انجام میده. پلاگینهای مورد استفاده این آهنگساز هم همون هایی هست که اغلب ما هم استفاده میکنیم. از معدود آهنگسازانی هست که برای استفاده در وب، تقریباً از همه ی پشت صحنه ی ریکوردهای استودیویی پروژه هاش تصویربرداری میکنه که سرتاسر این ویدئوها پر از اکشن های تبلیغاتی خودشه.

برایان تایلر به رغم استعداد قوی و تحصیلاتی که در موسیقی داشته، بافت موسیقی هایی که مینویسه، تکنیک و پیچیدگی آنچنانی نداره. تقریباً همه ی خطوط و سازها، ریتم نوازی میکنند؛ واین ویژگی باعث شده که از این شخص یک آهنگساز "اکشن" بسازه. تقریباً همه ی فیلمها و گیمهایی که برایان تایلر برای اونها آهنگ نوشته، برون گرا و انرژیک هستند و در نوشتن موسیقی درونی و نافذ موفق نبوده. از معروف ترین آثار موسیقی فیلم که میشه برای برایان تایلر نام برد: مرد آهنی3، اَونجرها، لاکپشت های نینجا، کنستانتین، و از گیمها: اسسنز کرید 4، فارکرای 3، نید فور اسپید و کال آو دیوتی.

در ویدئوی زیر برایان تایلر رو در خلال کار بر روی Fast Furious هفت میبینیم:


View: https://www.youtube.com/watch?v=uplwytPOtWc

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته