پنج کوهستان خطرناک جهان


پنج کوهستان خطرناک جهان

در بین همه کوه ها و ارتفاعات بلند و صعب العبور جهان، قله‌ها و ارتفاعاتی وجود دارند، که به عنوان خطرناکترین قله‌های جهان شناخته می شوند.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛در بین همه کوه ها و ارتفاعاتبلند و صعب العبور جهان، قله‌ها و ارتفاعاتی وجود دارند، که به شهادت تاریخ، در مواردی متعدد،طعم شیرین فتح را با اختتامیه‌ ای تراژیک می‌آمیزند تا خود را به عنوان خطرناکترین قله‌های جهان معرفی کنند. آنچه درادامه می‌آید معرفی پنج کوه خطرناک جهان استکه توسط سایت توریزم ریویو، انتخاب شده اند.
1- کوهستان ایگر؛ سوییس:به آلپ می‌رویم. بسیاری از صخره نوردان ،‌دامنه شمالی کوهستانایگر را به دلیل سختی و خطرناک بودن آن می‌شناسند. پس از فتح شدن این قله در سال 1938تاکنون این دامنه شمالی، مورد توجه و علاقه بسیاری از صخره نوردانی قرار گرفت که این کوه 3970 متری را دیواره مرگ نام نهاده بودند.با این وجود، و برخلاف چهره مرگبار خود، این کوه زیبایی دلچسبی نیز دارد و آن خط آهنی است که از تونل وسط کوه عبور می‌کند.در مسیر این خط آهن دو ایستگاه قرار دارد که مسافران می‌توانند با هر بار توقف قطار در ایندو مقطع از طریق پنجره‌ای که روی دیواره کوه نصب شده مناظر بیرونی آن را به وضوح تماشاکنند. این راه آهن به ایستگاهی به نامجونگفروجوک،‌ مرتفع‌ترین ایستگاه راه آهن اروپا ختم می‌شود.
پنج کوهستان خطرناک جهان

2- کوهستان کانگچنجونگا؛ نپال، هند:‌این کوه با ارتفاع هشت هزار و 586 متری خود،سومین کوه مرتفع جهان نامیده شده است.نرخ حوادث جانی در این کوهستان طی سال‌هایاخیر به 22 درصد رسیده که منجر شده است کوهستان پنج گنجینه برفی" برخلاف روال جاری،متاسفانه دارای شمار بالای حوادث منجر به مرگ باشد.حوادثی که در بیشتر مواقع به دلیل شرایط بد وسخت آب و هوایی آن به وجود آمده اند. این کوه برای اولین بار در سال 1955 توسط یک تیم کوهنورد انگلیسی فتح شد، اما آنها به دلیل احترام به عقاید ساکنان بومی این منطقه که قله رامکانی مقدس می شمردند، آن را به صورت کامل فتح نکرده و چند متری پایین‌تر از آن را انتخاب کردند. سنتی که از آن روز به بعد توسط دیگرفاتحان این کوه نیز رعایت شد.
پنج کوهستان خطرناک جهان

3- کوهستان نانگا پاربات؛ پاکستان:این کوهستان که ارتفاعی هشت هزار و 126 متریدارد، نهمین قله مرتفع جهان بوده و از نظرسعود سومین کوه پر خطر جهان به شمار می رود.این قله که در رقابت تنگاتنگی با k2 از لحاظ مشکلات فنی صعود است، بخوردار از راه‌های ومسیرهای باریک و صعب العبوری است که رسیدن بهنوک قله را برای کوهنوردان بسیار مشکل و سختکرده است. بلندترین دامنه این کوهستان تا سطح زمین را می‌توان در ضلع جنوبی آن جست، جایی که به دامنه روپال شهرت داشته و ارتفاع آن باکوهپایه بیش از 4600 متر است.لازم به ذکر است به دلیل مشکلات و سختی‌های صعود به قله و به دلیل دامنه خطرناک آن، ناماین کوه را " آدم خوار"‌گذاشته اند.
پنج کوهستان خطرناک جهان

4- کوهستان کی2؛ پاکستان، چین:کوهستان کی 2 در سلسله جبال کاراکورام،‌ دومین قله مرتفع جهان با ارتفاع هشت هزار و 611 متربه شمار می‌رود. این کوه که " کوهستان وحشی" لقب گرفته یکی از خطرناکترین قله‌های جهان نیزنام گرفته است.عبور از یخچال‌های پر پیچ و خم، صعود ازصخره‌های پر شیب و طی کردن مسیری با ستون‌هاییخی که هر لحظه خطر سقوطی ناگهانی را در بردارند، ساده ترین راه‌هایی هستند که کوهنوردانرا به قله رهنمون می‌کنند. آمار حوادث مرگباردر این کوهستان بسیار بالا است به نحوی که ازهر چهار کوهنورد، تنها سه نفر زنده به قله دستپیدا می‌کنند.
پنج کوهستان خطرناک جهان

5- آناپورانا؛ نپال:خطرناکترین قله جهان، کوهی است که با ارتفاع هشت هزار و 91 متری خود، دهمین کوه مرتفع نامیده شده است.آناپورا که آنرا الهه برداشت محصول نیزمی‌نامند برای اولین بار در سال 1950 فتح شد واز آن زمان تاکنون 130 کوه نورد دیگر نیز موفق به رسیدن به نوک قله آن شدند.با این وجود کشته شدن 53 کوه نورد در مسیرصعود به این قله نرخ حوداث مرگبار در آن را به40درصد رساند، که در این بین آناپورا راتبدیل به خطرناکترین کوهستان جهان کرد.
پنج کوهستان خطرناک جهان

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر