آیا ربات های تلگرامی جای اپلیکیشن‌ها را خواهند گرفت؟


ربات‌های تلگرام هم مثل هر پدیده نو که وارد ایران می‌شود، در ابتدا با شایعات مختلفی روبرو شد، مثلا خیلی‌ها گفتند که ربات‌ها جاسوس هستند. در ادامه چند مورد از ربات‌های تلگرامی خلاقانه ایرانی را معرفی خواهیم کرد.

پویش - سرویس اجتماعی: ربات‌های تلگرام هم مثل هر پدیده نو که وارد ایران می‌شود، در ابتدا با شایعات مختلفی روبرو شد، مثلا خیلی‌ها گفتند که ربات‌ها جاسوس هستند. اتفاقا ربات‌های تلگرامی اساسا امکان جاسوسی ندارند و فقط به اطلاعات علنی تلگرام ما دسترسی دارند. یک ربات همان دسترسی را دارد که هر کاربر دیگر تلگرام دارد و فقط فرقش با یک کاربر عادی این است که یک کامپیوتر پشت آن نشسته و سریع‌تر پردازش کرده و پاسخ ما را می‌دهد. می‌توان گفت که امنیت اطلاعات ما هنگام استفاده از ربات‌های تلگرامی از وبسایت‌ها و دیگر اپلیکیشن‌های اینترنتی هم بیشتر است. برنامه نویس‌های ایرانی هم دست به کار شده و کارهای جالبی انجام داده‌اند. در ادامه چند مورد از ربات‌های تلگرامی خلاقانه ایرانی را معرفی خواهیم کرد:

پیغام ناشناس t.me/harfbemanbot
این شاید معروف‌ترین ربات ایرانی تلگرام باشد. اگر این ربات را استارت کنید، یک لینک اختصاصی به شما می‌دهد که می‌توانید آن را در فضای مجازی منتشر کنید تا دیگران بتوانند بصورت ناشناس به شما پیغام بدهند. بیش از یک سال از راه‌اندازی این ربات می‌گذرد و البته حالا بیشتر امکانات خود را از حالت رایگان خارج کرده و برای آن هزینه دریافت می‌کند. در اصل اگر دوستانی داشته باشید که بخواهند حرفی را به شما بزنند اما خجالت بکشند، می‌توانند آن را به لینک شما در این ربات ارسال کنند و شما آن پیغام را دریافت کنید، بدون اینکه بفهمید فرستنده چه کسی است.

پیمپو t.me/pimpobot
شاید دیده باشید که دوستانتان لینک‌های دعوتنامه پیمپویی‌شان را در گروه‌ها بفرستند. طی یک هفته‌ای که از آغاز به کار پیمپو گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است. این شبکه اجتماعی، هر روز چند نفر را بر اساس جنسیت و سن مدنظرتان، برای آشنایی به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید هر کدام را لایک یا دیسلایک بزنید. اگر دو نفر در پیمپو، هر دو همدیگر را لایک بزنند، دوست محسوب می‌شوند و امکان چت مستقیم بین آن دو فراهم می‌شود. الگوریتم این فرآیند به نحوی است که تعداد ارتباطات شکل گرفته بیشتر شود و افراد بهتری به هم معرفی شوند. این ربات کاملا رایگان است و تقریبا هیچ اطلاعات شخصی خاصی هم از شما نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد که در ماه‌های آینده تب پیمپو در ایران فراگیرتر هم بشود.

یادآوری تولدها t.me/taffalodbot
فراموش کردن روز تولد همسر، خانواده و دوستان مشکل قدیمی خیلی‌ها بوده و نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های زیادی هم برای آن نوشته شده است. اگر تاریخ تولد اطرافیانتان را در این ربات ثبت کنید، از دو روز قبل آن به شما در تلگرام پیغام خواهد داد و یادآوری می‌کند. ساده طراحی شده، اما برای بعضی افراد واقعا کاربردی است. این امکان وجود دارد که اسامی را بصورت مستعار یا غیرکامل در این ربات وارد کرد و نیازی نیز اطلاعات خصوصی دیگران را به طور دقیق به ربات بدهیم. مهم‌ترین ویژگی این ربات رایگان بودن آن است. در حال حاضر بیش از ۳هزار نفر کاربر این ربات هستند.

متن‌یار t.me/matnyar_bot
متن یار حتی اگر خیلی هم کاربردی نباشد، اما کار جالبی انجام می‌دهد. شما می‌توانید یک عکس را به آن بدهید و این ربات بعد از پردازش نوشته‌هایی که در آن عکس باشد (به هر زبانی که باشند) را بصورت متن برای شما می‌فرستد.

به نظر می‌رسد که در آینده، ربات‌های تلگرامی جای خیلی از اپلیکیشن‌های مجزا را در موبایل ایرانی‌ها بگیرند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کدام گزینه‌های احتمالی کاندیدا نشدند؟