تکنیک های بازاریابی و فروش


تکنیک های بازاریابی و فروش

تکنیک های بازاریابی و فروش!!! بسیاری از افراد در مرحله اول با کمی درنگ و بدبینی به این مسئله توجه می کنند.مگر فروش آموزش می خواهد؟باید با تجربه و کار در بازار به یک فروشنده خوب تبدیل شویم…شاید صحیح به نظر برسد لیکن در بازار رقابتی امروزه آیا می توان با آزمون و خطا و بدون داشتن اطلاعات علمی و مفید در امر بازاریابی و فروش محصولمان موفق باشیم؟در...

تکنیک های بازاریابی و فروش!!! بسیاری از افراد در مرحله اول با کمی درنگ و بدبینی به این مسئله توجه می کنند.مگر فروش آموزش می خواهد؟باید با تجربه و کار در بازار به یک فروشنده خوب تبدیل شویم…شاید صحیح به نظر برسد لیکن در بازار رقابتی امروزه آیا می توان با آزمون و خطا و بدون داشتن اطلاعات علمی و مفید در امر بازاریابی و فروش محصولمان موفق باشیم؟در این مقاله تعدادی از تکنیک های بازاریابی و فروش را جهت آشنایی شما و استفاده از آنها در حرفه خود و به تبع آن افزایش فروش محصولاتتان معرفی خواهیم کرد.

تکنیک های بازاریابی و فروش

فروش چیست؟

تعاریف متعددی برای فروش وجود دارد:

از نظر برایان تریسی فروش انتهایی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک معامله بلند مدت با مشتریست.

تام هاکینز: فروشندگی، حرفه ای پیچیده و سخت بوده و موفقیت در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی، ارتباطی و تعاملی با انسان ها است.

کاتلر: مصرف کنندگان در صورتی که به حال خود رها شوند به طور معمول محصولات یک مؤسسه را به حد کافی نخواهند خرید. بنابراین، این وظیفه فروشنده است که با استفاده از تکنیک­ های نوین بازاریابی محصول خود را به بهترین وجه بفروشد.

تکنیک های بازاریابی و فروش

تکنیک دعوت:

ساده ترین روش و تکنیک فروش دعوت از مشتری برای خرید می باشد.

با این جمله: بفرما امتحانش کن

مشتری با توجه به تجربیات قبلی خود ممکن است بگوید نه ممنونم.نمی خواهم و یا از شما خرید کند

اما فروشنده حرفه ای و خوب هیچ کدام از مشتریان را بدون دعوت نمی گذارد.

تکنیک جایگزینی:

در صورت تردید مشتری بین دو و یا چند گزینه از او بپرسید کدام را دوست دارد؟ مشتریان از اینکه چند انتخاب داشته باشند خوشحال می شند اما در صورت وجود یک محصول می توانید با ارائه تخفیف او را به خرید ترغیب نمایید.

تکنیک مراقبت:

به مشتری اطمینان دهید شما در کنارشان هستید و در صورت انتخاب اشتباه شما او را آگاه می نمایید به این طریق حس خوب و خوشایندی به مشتری القا می گردد.مشتریان تا لحظات آخر خرید نیز تردید دارند بنابراین در صورتی که شما به آنها اطمینان دهید مراقب همه چیز هستید خیلشان آسوده می شود.

تکنیک ثانویه:

اگر مشتری شما خریدار است صحبت را به موضوع فرعی بکشید به عنوان مثال با صحبت در مورد رنگ ماشین تمرکز را از موضوع اصلی(خرید ماشین) برداشته و به موضوع فرعی ببرید.با این روش شما گام مهمی در نهایی شدن فروش برداشته اید.

تکنیک زاویه تند:

بر اساس مخالفت های مشتری حرکت کنید.

در صورتی که به دلیل قیمت بالا از خرید انصراف داد به او بگویید اگر آن را برای شما قسطی کنم چطور؟

یا در صورتی که گفت تا صبح نیاز دارم شما به او بگویید تا عصر برایتان آماده می کنیم.

هر گاه مشتری مخالفت کرد شما از همان زاویه راه را ببندید.

تکنیک اجازه:

مشتری را مجبور نکنید.برای او چند گزینه مهیا کنید و به او اجازه دهید انتخاب کند.

انواع گرایش های رشته مدیریت - بازاریابی و فروش - بازاریابی چیست؟ - تکنیک دعوت - تکنیک های بازاریابی - تکنیک های بازاریابی و فروش - تکنیک های فروش - فروش چیست؟ - مدیریت مشتری - مدیریت چیست - نحوه مدیریت مشتری - همه چیز در مورد مدیریت

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت نقره امروز 13 خرداد 1403