درگذشت دردناک و باورنکردنی پرفسور جوان ایرانی در امریکا +عکس


به گزارش پرداد به نقل از ایسنا - فیروز نادری بعد از پست ابهام برانگیزش در توئیتر و اینستاگرام که عده‌ای آن را به فوت مریم میرزاخانی مربوط دانستند خبر فوت او را در توئیتر و اینستاگرام تایید کرد. فیروز نادری با انتشار عکسی از میرزاخانی در توئیتر و...

به گزارش پرداد به نقل از ایسنا - فیروز نادری بعد از پست ابهام برانگیزش در توئیتر و اینستاگرام که عده‌ای آن را به فوت مریم میرزاخانی مربوط دانستند خبر فوت او را در توئیتر و اینستاگرام تایید کرد. فیروز نادری با انتشار عکسی از میرزاخانی در توئیتر و اینستاگرام خود در پاسخ به مخاطبانی که در مورد صحت خبر فوت میرزاخانی می‌پرسیدند، گفت: بله یک نابغه یک همسر و یک مادر فوت کرده است.

درگذشت دردناک و باورنکردنی پرفسور جوان ایرانی در امریکا +عکس

مریم میرزاخانی نابغه ایرانی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان صبح امروز دیده از جهان فروبست. دکتر امیر دانشگر، رییس دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف با تایید خبر فوت «مریم میرزاخانی»، نابغه ریاضی ایرانی گفت: طی تماسی که با یکی از اساتید دانشگاه استنفورد داشتیم، متاسفانه ایشان با تسلیت به جامعه علمی ایران این خبر ناگوار را تایید کرد. وی ضایعه دردناک را به خانواده ایشان و جامعه علمی ایران تسلیت گفت.
مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد و در سال ۲۰۱۴ به دلیل انجام تحقیقات در زمینه «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز به عنوان بالاترین جایزه در ریاضیات شد. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز بوده است. زمینه تحقیقاتی وی مشتمل بر نظریه تایشمولر، هندسه هذلولوی، نظریه ارگودیک و هندسه هم‌تافته بوده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله تند به نکونام؛ در حد استقلال نیستی