اهمیت وبلاگ برای فروشگاه های اینترنتی


آیا مدیر یک فروشگاه آنلاین هستید؟ اگر فروشگاه شما وبلاگ ندارد همین امروز برای راه اندازی وبلاگ آن اقدام کنید. به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ 67% سرنخ بیشتر مزیتی است که سایت های تجارت الکترونیک با داشتن وبلاگ از آن بهره مند هستند. اگر از میزان اثربخشی یک وبلاگ برای فروشگاه تجارت الکترونیک...

اهمیت وبلاگ برای فروشگاه های اینترنتی

آیا مدیر یک فروشگاه آنلاین هستید؟ اگر فروشگاه شما وبلاگ ندارد همین امروز برای راه اندازی وبلاگ آن اقدام کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ 67% سرنخ بیشتر مزیتی است که سایت های تجارت الکترونیک با داشتن وبلاگ از آن بهره مند هستند.

اگر از میزان اثربخشی یک وبلاگ برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود در شگفت هستید، باید به این نکته هم توجه داشت که اعداد و ارقام هرگز به ما دروغ نمی گویند:

– هر یک دلاری که برای بازاریابی محتوایی هزینه می شود، سه برابر سرنخ‌های بیشتر نسبت به بازاریابی سنتی تولید می‌کند.

– 60% از مردم پس از اینکه مطلبی را در مورد یک محصول یا خدمت می‌خوانند، در پی یافتن و خرید آن بر می آیند.

– 90% از خریداران اغلب محتوای اختصاصی را مفید و سودمند می‌دانند.

– 82% از مشتریان پس از خواندن یک محتوای اختصاصی فکری مثبت‌تر نسبت به برند مربوطه پیدا می‌کنند و 78% نیز اعلام کرده‌اند که پس از این مرحله ارتباط و احساس بهتری نسبت به برند پیدا می‌کنند.

اگر تاکنون به اثربخش بودن محتوا و وبلاگ برای یک وبسایت شک داشتید، احتمالا با دیدن این اطلاعات که تنها گوشه بسیار کوچکی از اثرات محتوا بر وبسایت‌های فروش الکترونیک است، قدری از میزان شک شما کاسته شد. البته باید به این نکته هم اذعان داشت که وبلاگ تنها فضایی نیست که اگر شما در آن مطالبی را منتشر کنید، تعداد بازدید کننده‌ها و مشتریان شما خود به خود افزایش پیدا کند، بلکه این اثرات همگی وابسته به فاکتورهایی است که تک به تک باید مورد بررسی قرار بگیرند و این مطلب در این رابطه است. در این مطلب به 7 دلیل اثربخشی وبلاگ بر یک وبسایت فروش آنلاین اشاره شده است:

1. سئو

در بنیادی ترین سطح، وبلاگ ها فرصتی هستند برای پر کردن وبسایت شما با کلمات بسیار غنی از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو. استفاده از مطالب قوی و با کیفیت همانند توری قوی برای خریدارانی است که پرسش‌هایی پاسخ داده نشده را در سر دارند و از طرفی شما پاسخ لازم برای آنها را در اختیار دارید.

علاوه بر این باید توجه داشت که با انتشار محتوا بصورت منظم و مرتب بر روی وبلاگ با گذشت زمان این وبلاگ از لحاظ رتبه‌بندی در نتایج جستجو از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می شود.

ایده اصلی در این رابطه این است که هر قدر مدت زمان بیشتری، این روند تهیه و انتشار محتوی بر روی سایت شما ادامه داشته باشد، افراد جدید بیشتری را جذب خواهید کرد که باز به سایت شما باز می‌گردند و مطالب و مقالات قدیمی را مطالعه می کنند، که همین موضوع موجب بهتر شدن وبلاگ و سایت شما از لحاظ سئو می شود و از طرف دیگر باز موجب جذب افراد جدیدتر شده و این روند ادامه پیدا می کند که خود مشوقی برای راه اندازی یک وبلاگ یا ارتقاء کیفیت آن می‌باشد.

2. کمک به اتخاذ تصمیم خرید

احتمالا خودتان به شخصه نیازی به انجام مطالعه اشاره شده در بالا و رسیدن به این نتیجه که مشتریان پیش از خرید سوال‌هایی در ذهن دارند، نداشته باشید – چرا که هر فردی تنها با یک روز تجربه خرده‌فروشی از این موضوع به خوبی اطلاع دارد. در حالی که فروشگاه‌های فیزیکی از نعمت کارشناسان فروش برای پاسخ‌گویی به این سوالات برخوردار هستند، سایت‌های تجارت الکترونیک باید عموماً حتی پیش از رسیدن خریداران این سوالات را پیش بینی کرده و به آنها پاسخ دهند.

این مرحله دقیقاً مرحله ای است که محتوای وبلاگ مانند نقدها، انواع راهنمای خرید و جداول و نمودارهای مقایسه بسیار مفید و کاربردی ظاهر می‌شوند. این انواع محتوا در وبلاگ‌ها تاثیر بسیار بیشتری از یک قدم نزدیک‌تر کردن مشتریان خودتان به فروش دارد – در واقع آنها به راحتی می‌توانند موجب جذب مشتریان بالقوه از سایت‌های دیگری شوند که در پاسخ دادن به این سوالات از مشتریان خودشان موفق نبوده اند.

3. دسترسی به مشتریان جدید

وبلاگ‌ها یکی از بهترین ابزارها برای معرفی و شناساندن برند و بالا بردن سطح آگاهی بازار هدف نسبت به خودتان می باشد. یک مقاله سرگرم کننده یا آموزنده، خواننده را به خودش جذب می کند – و این تاثیر در نوبت بعدی که این افراد برای خرید کردن آنلاین می‌شوند و البته سایت شما را هم بخوبی به یاد می آورند، تاثیر‌گذار خواهد بود.

تعدادی از مقالات درج شده در وبسایت شما با کیفیت بالا آنچنان بر خواننده‌های وبسایت تاثیرگذار هستند که این خواننده‌ها اقدام به اشتراک‌گذاری مطلب مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. این کار نه تنها یک فعالیت روابط عمومی جدید در بین گروه جدیدی از مخاطبین در نظر گرفته می‌شود، بلکه به نوعی یک تائید اجتماعی و یک رای اعتماد از طرف شخصی است که خواننده جدید وی را می شناسد. به نظر شما این تاثیر برای بار اول آشنایی یک فرد با یک برند چطور است؟

4. واجد شرایط انسانی شدن برند

در میان آمار و اطلاعات فوق، به این نکته اشاره شده است که مردم عموماً درباره برندهایی که محتوای سفارشی تولید و منتشر می‌کنند، علاقه بیشتری داشته و روابط بهتری با آنها برقرار می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که وبلاگ‌ها موجب می‌شوند تا برندها حائز خصوصیات و صفات انسانی شوند.

وبلاگ‌ها از طرف دیگر در نقش سخنگو وبسایت شما هم عمل می کنند؛ یعنی شما دیگر یک فروشنده بدون هویت نیستید که کسی نداند چه زمانی در کجا حضور دارد؛ از این به بعد دارای شخصیتی با نظرات، سبک، لحن صحبت و حس شوخ طبعی مختص خودتان هستید. وبلاگ‌ها شکل گرفتن یک گفتگوی دو سویه با مشتریان را ممکن می‌سازند که طبیعتاً آنها ارزش آن را دانسته و از آن استقبال می‌کنند.

5. اشاره ضمنی داشتن شما به قدرت و نفوذ

به خصوص برای بازارهای تخصصی، انتشار مستمر و منظم محتوا در رابطه با صنعت خودتان موجب می‌شود تا به عنوان یک فرد و کارشناس ارشد و صاحب نظر در آن موضوع شناخته شوید (البته تا زمانی که مطالب منتشر شده در مقالات شما از صحت و اعتبار برخوردار باشد). اگر به اندازه کافی پرسش یک نفر را پاسخ دهید، احتمال اینکه در نوبت بعدی که باز هم سوالی داشته باشد و مستقیم به سایت شما مراجعه کند، بسیار زیاد می‌شود.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه ابزارآلات دارید و مطلبی را در رابطه با چگونگی ساخت یک لانه برای پرنده منتشر کرده‌اید. یک نجار آماتور در بازدید از وبسایت شما از این مطلب استفاده کرده و از آن لذت می‌برد، از این پس مطمئناً هر زمانی که پروژه جدیدی را آغاز کند، برای ایده‌های جدید و الهام گرفتن به سایت شما سر می‌زند و فکر می‌کنید پس از الهام گرفتن، برای خرید اقلام مورد نیاز به کجا مراجعه می‌کند؟

6. ایجاد ارتباط با دیگر برندها

تنها داشتن یک وبلاگ فرصت‌های مختلفی را برای همکاری با دیگر برندها برای شما ایجاد می‌کند. تبادل مقالات، انتشار مقالات به قلم دیگر همکاران یکی از بهترین روش ها برای لینک سازی بر روی وبسایت خودتان است، خصوصاً اگر سایتی که با وی تبادل می‌کنید از رتبه خوبی در نتایج جستجو برخوردار باشد.

بخش زیادی از فعالیت‌های سئوسازی را خودتان می‌توانید بر روی سایت انجام دهید و گاهی اوقات هم ممکن است نیاز به برقراری ارتباط با دیگر سایت‌ها و درج نام خود بر روی آنها داشته باشید. انتشار مطلب بصورت مهمان بر روی دیگر وبسایت‌ها یک روش و تاکتیک آزموده شده و اثربخش در این حوزه است که بر مبنای این ضرب المثل ما شکل گرفته است که: “هر دست بدهی، همان دست می‌گیری!”

7. پخش و انتشار اخبار در رابطه با محصولات و ترفیعات فروش

در آخر هم نباید هدف ذاتی وبلاگ‌ها که همان برقراری ارتباط است را فراموش کنیم. وبلاگ‌ها در هسته اصلی خودشان ابزاری برای انتشار اخبار، نظرات و ایده‌ها هستند؛ که در رابطه با وبسایت‌های تجارت الکترونیک به صورت انتشار اخبار در رابطه با محصولات و فروش‌های شما معنی می‌شوند.

وبلاگ‌ها بهترین عمکلرد در نمایش و معرفی محصولات جدید یا کمتر شناخته شده از خود نشان می‌دهند و می‌توانند موجب محبوبیت آنها شوند. حتی شاید نیاز نباشد که در محتوای خود به عنوان یک خبر به آن اشاره کنید – بلکه در صورت داشتن یک وبلاگ باکیفیت قرار دادن یک تبلیغ کوچک بصورت پاپ آپ هم بر روی آن کفایت می‌کند.

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح



افراد موفق چه کسانی را الگوی خود قرار داده‌اند؟