استراتژی های فروش مستقیم برای غلبه بر کمبود بودجه بازاریابی


شروع کردن یک کمپین تبلیغاتی همیشه مقدور نیست مخصوصاً اگر دخل و خرج کسب و کار شما در وضعیت نامناسبی باشد اما راهکار در این مواقع چیست؟ به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ معمولا دیدن محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت نوپا در بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از رویاهای اکثر کارآفرینان جوان است. اما حقیقت این است که قبل...

استراتژی های فروش مستقیم برای غلبه بر کمبود بودجه بازاریابی

شروع کردن یک کمپین تبلیغاتی همیشه مقدور نیست مخصوصاً اگر دخل و خرج کسب و کار شما در وضعیت نامناسبی باشد اما راهکار در این مواقع چیست؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ معمولا دیدن محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت نوپا در بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از رویاهای اکثر کارآفرینان جوان است. اما حقیقت این است که قبل از مشخص کردن مشتریان هدف نباید هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغات و بازاریابی شود. اینجاست که استراتژی فروش مستقیم به داد کسب و کارهای نوپا می‌رسد و بخشی از بازاریابی غیر مستقیم آن‌ها را پیش می‌برد.

می‌توان گفت در استراتژی فروش مستقیم به نوعی گروهی از مردم را ترغیب به استفاده از خدمات و محصولات شرکت خود می‌کنید. سپس به کمک آن‌ها استراتژی‌های بازاریابی خود را به صورت کاملا موثری پیش می‌برید. زیرا استفاده از تجربیات مشتریان شما می‌تواند بخش بزرگی از استراتژی‌های بازاریابی شما باشد. اگر شما هم به عنوان یک کسب و کار نوپا بودجه‌ی کافی برای پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی خود ندارید، در این مطلب با ما همراه شوید تا با چند استراتژی فروش مستقیم آشنا شوید.

۱. استفاده صحیح از ایمیل مارکتینگ

می‌توان گفت بازاریابی ایمیلی ابزار فوق‌العاده‌ای برای پیشبرد استراتژی فروش مستقیم است. اما گاهی نیز می‌تواند نوعی اتلاف وقت باشد. اگر می‌خواهید استراتژی فروش مستقیم شرکت خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید باید از خلاقیت خود نهایت استفاده را بکنید. بنابراین به جای استفاده از قالب‌های آماده‌ای که معمولا در بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث ایجاد هرزنامه (اسپم) برای مشتری می‌شوند، یک متن جذاب آماده کنید.

برای موثر بودن ایمیل‌هایی که برای جذب مشتری ارسال می‌شوند، بهتر است تیمی از افراد خلاق را برای این کار انتخاب کنید. فراموش نکنید که متن ایمیل‌های ارسالی باید برای هر مشتری شخصی‌سازی شوند و از همه مهم‌تر این‌که مختصر و مفید باشند. برای موفقیت در اجرای استراتژی فروش مستقیم خود باید در ایمیل‌هایی که به مشتریان ارسال می‌کنید آن‌ها را متقاعد کنید که تلاش شما ایجاد ارزش برای آن‌ها است. البته فعال نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی خود را حین انجام بازاریابی ایمیلی فراموش نکنید.

۲. برگزاری وبینار

امروزه مردم زیادی علاقه دارند در وبینارهای آنلاین مختلف شرکت کنند. زیرا کسب اطلاعات و دانش بیشتر به یکی از دغدغه‌های مهم هر فرد تبدیل شده است. قبل از انتخاب یک وبینار خاص برای میزبانی به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر میزبان یک وبینار معتبر در زمینه‌ی فعالیت خود باشید یک گام به مشتریان هدف خود نزدیک‌تر خواهید شد. بنابراین تعامل با مخاطبان هدف را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

زمانی که طی برگزاری وبینار در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به معرفی محصول یا خدمات خود بپردازید بهترین زمان برای دریافت بازخورد مستقیم از مخاطبان است. اگر هوشمندانه عمل کنید می‌توانید اطلاعات مفیدی را در مورد نیاز مشتری طی همین زمان کوتاه به دست آورید. تجزیه و تحلیل این اطلاعات در تدوین استراتژی‌های کوتاه مدت و بلند مدت کمک زیادی به شما خواهد کرد.

۳. محصول رایگان برای برخی از مشتریان بالقوه

این کار یک سرمایه گذاری بلند مدت برای استارتاپ‌ها محسوب می‌شود. البته بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید می‌توانید زمان استفاده رایگان از محصول خود را برای مشتریانتان محدود کنید. یا خدمات خود را به دو صورت نسخه رایگان و پولی طراحی کنید. این زمان فرصت مناسبی برای ارزیابی و عیب‌یابی محصول شما نیز تلقی می‌شود. طی استفاده رایگان از محصولات شما سعی کنید بیشتر با مخاطبان خود در تعامل باشید. و به کمک بازخوردهای آن‌ها محصولات یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن بهبود دهید. توجه داشته باشید که اگر بتوانید گروهی از این مخاطبان را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید استراتژی فروش مستقیم شما موفق شده است. از سوی دیگر همین مخاطبان می‌توانند در پیشبرد استراتژی های بازاریابی آینده نیز به کسب و کار شما کمک کنند.

برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح
۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها



هیس! این 5 راز مهم زندگی را با کسی در میان نگذارید!