10 قانون موفقیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی


بازاریابی مدرن دسترسی های زیادی را برای شما ایجاد کرده است تا با تلاشی معقول به نتایج شگفت انگیزی دست یابید؛ فقط باید از این ابزارها استفاده درستی داشته باشید. به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ محتوای مناسب و بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر افزایش مخاطبان و مشتریان یک برند داشته...

10 قانون موفقیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی مدرن دسترسی های زیادی را برای شما ایجاد کرده است تا با تلاشی معقول به نتایج شگفت انگیزی دست یابید؛ فقط باید از این ابزارها استفاده درستی داشته باشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ محتوای مناسب و بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر افزایش مخاطبان و مشتریان یک برند داشته باشد. اما اگر بدون داشتن دانش کافی و آگاهی لازم فعالیت خود را در این حوزه آغاز بکنید با مسائل چالش برانگیزی مواجه می‌شوید. بنابراین آشنایی با اصول و قانون بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی برای شما امری حیاتی خواهد بود. به کمک این قوانین می‌توانید با به حداکثر رساندن کیفیت فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و افزایش تعامل با مشتری به موفقیت برند خود کمک شایانی کنید. در ادامه این مطلب ۱۰ قانون بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی را با هم بررسی می‌کنیم.

اصول بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

۱. قانون گوش کردن

برای موفقیت بیشتر در بازاریابی محتوایی و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی لازم است که بیشتر به مخاطبان خود گوش کنید و کمتر صحبت کنید. مطالعه‌ی محتواهایی که مخاطبان هدف شما به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند می‌تواند اطلاعات مهمی را در مورد آنچه که برایشان مهم است در اختیارتان قرار دهد. با آگاهی از نیاز و نظرات مخاطبانتان می‌توانید به تولید محتوای ارزشمند برای مشتریان خود بپردازید.

۲. قانون تمرکز

تمرکز بر یک حوزه خاص در استراتژی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی به صورت تخصصی می‌تواند فرصت مناسبی برای موفقیت برند شما و ایجاد یک نام تجاری قوی باشد. بنابراین بهتر است به جای کار در حوزه‌های مختلف سعی کنید به صورت تخصصی در یک حوزه تمرکز کنید.

۳. قانون کیفیت

کیفیت همواره نسبت به کمیت ارجحیت دارد. فراموش نکنید که برقراری ارتباطات با کیفیت با مخاطبانتان بسیار مهم‌تر از ارتباطات نافرجام و غیر اثربخش است.

۴. قانون صبر

موفقیت در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. برای دستیابی به نتایج مثبت و اثربخش در این حوزه باید صبور باشید تا با گذشت زمان موفقیت برندتان در این حوزه به میزان قابل قبولی برسد.

برای موفقیت در بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی برند خود لازم است که صبور باشید.

۵. قانون ترکیب

اگر بتوانید محتوای با کیفیت و شگفت‌انگیزی را در رسانه‌های اجتماعی خود با مخاطبان فعال خود به اشتراک بگذارید. مطمئنا مخاطبان شما با به اشتراک‌گذاری آن در صفحه‌های فیس‌بوک و توییتر و لینکداین خود مخاطبان بیشتری را متوجه پست شما خواهند کرد. این به اشتراک‌گذاری باعث آشنایی افراد بیشتری با برند شما می‌شود. آشنایی افراد جدید نیز سبب افزایش نرخ جستجوی کلیدواژه مربوطه در موتور جستجوی گوگل شده و اثر بخشی استراتژی برند شما را افزایش می‌دهد.

۶. قانون نفوذ

صرف زمان کافی برای پیدا کردن تاثیرگذاران آنلاین در حوزه فعالیت شما تاثیر به سزایی در رشد و موفقیت برند شما خواهد داشت. ارتباط با تاثیرگذاران امکان ارتباط با مخاطبان با کیفیتی را که به حوزه‌های مختلف مرتبط با کسب و کار شما علاقمند هستند فراهم می‌کند. همین امر نیز منجر به ایجاد روابط سازنده می‌شود. بنابراین اگر بتوانید با تاثیرگذاران حوزه فعالیت خود در ارتباط باشید می‌توانید دامنه گسترش محصولات و پخش پست‌های خود را گسترش دهید. همین موضوع سبب افزایش اثر بخشی استراتژی بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی شما می‌شود.

۷. قانون ارزش

اگر به عنوان یک برند تمام وقت خود را صرف ترویج محصولات و خدمات خود در شبکه‌های اجتماعی بکنید مردم علاقه‌ای به دنبال کردن اخبار و پست‌های شمانشان نخواهند داد. شما به عنوان فعال در یک حوزه خاص لازم است بیشتر بر روی تولید محتوای با ارزش و اثربخش تمرکز داشته باشید. از سوی دیگر به گسترش روابط خود با تاثیرگذاران آنلاین بپردازید تا از برند شما در شبکه‌های اجتماعی حمایت شود. تاثیرگذاران می‌توانند کاتالیزور قدرتمندی برای بازاریابی دهان به دهان برند شما باشند.

با توجه به قانون ارزش بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی باید مخاطبان خود را قانع کنید که ارزشی به زندگیشان می افزایید. بنابراین باید بر روی تولید محتوای باارزش تمرکز کنید.

۸. قانون مقبولیت

روابط سازنده مهم‌ترین بخش موفقیت در بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی است. بنابراین برای مقبولیت بیشتر برند خود باید بر روی روابط سازنده بر روی شبکه‌های اجتماعی کار کنید.

۹. قانون دسترسی

برای مقبولیت عمومی برند خود لازم است تا با مخاطبان خود در ارتباط باشید. بنابراین پس از انتشار پست‌های خود در شبکه‌های مختلف بلافاصله ناپدید نشوید. برای پاسخگویی به سوالات مخاطبان خود در دسترس باشید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

۱۰. قانون عمل متقابل

برای مقبولیت و موفقیت بیشتر برند خود لازم است تا اندکی از زمان خود را به تبادل با برندهای مرتبط بپردازید. عمل تبادل و انتشار محتوای برندهای دیگر و بحث در مورد آن فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا دایره مخاطبان خود را افزایش دهید.

برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح
۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها



فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!