کاپیتان باتجربه تیم ملی تکواندو بانوان، خوش خنده اما بدشانس


کاپیتان باتجربه تیم ملی تکواندو بانوان، خوش خنده اما بدشانس

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ اکرم خدابنده تکواندوکار سنگین وزن بانوان و کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان است. هر چند نباید شکست‌ها را به شانس ربط داد اما اکرم یکی از بدشانس‌ترین‌های تکواندو بانوان بود. مصدومیت‌های زیاد که هنوز هم دست از سر او برنداشته است. خدابنده در سال 2014 نقره قهرمانی آسیا، طلای ارتش جهان و نقره بازی‌های آسیایی را کسب...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ اکرم خدابنده تکواندوکار سنگین وزن بانوان و کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان است. هر چند نباید شکست‌ها را به شانس ربط داد اما اکرم یکی از بدشانس‌ترین‌های تکواندو بانوان بود. مصدومیت‌های زیاد که هنوز هم دست از سر او برنداشته است. خدابنده در سال ۲۰۱۴ نقره قهرمانی آسیا، طلای ارتش جهان و نقره بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

شاید یادتان باشد اشک‌های تلخ دختر خوش خنده تکواندو ایران در فینال بازی‌های آسیایی اینچئون که خدابنده به حق برنده بود اما با ناداوری به نقره رسید. هنوز هم اشک‌های تلخش از یاد دوست‌داران تکواندو نرفته است.

درسال ۲۰۱۵ طلای یونیورسیاد و جام فجر را کسب کرد. در سال ۲۰۱۶ در انتخابی المپیک شکست عجیبی خورد، باورش سخت بود، اماچندی بعد اکرم پایش را به تیغ جراحان سپرد و مصدومیت‌های پی‌درپی وی را از روزهای خوبش در تکواندو دور کرد. او به المپیک نرسید اما باز هم برگشت!

کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان امسال درتورنمنت اروپایی طلا گرفت. در اوپن مراکش طلا گرفت. در مسابقات جام فجر طلا گرفت. در همبستگی‌های اسلامی نقره گرفت. حال نوبت این بود در موجو بدرخشد.

گزارشی از مبارزات اکرم خدابنده در شیاپ چانگ جهانی موجو

اکرم با رنکینگ ۱۲ وارد مسابقات شد. اولین بازی در برابر ووجینوویچ اسلوونیایی بود. حریف او دارای رنکینگ ۲۱ بود. اکرم در یک بازی حساب شده به پیروزی رسید.

بازی بعدی او در برابر”برسیدا” مکزیکی نفر پنجم رنکینگ جهانی بود که افتخارات زیادی از جمله مدال‌های گرندپری، مسابقات اوپن، مسابقات جهانی و مدال نقره المپیک جوانان را در کارنامه داشت. اکرم در برابر حریف مکزیکی خود ۱۴ بر ۱۰ شکست خورد. شکست تلخ کاپیتان دوست داشتنی تیم ملی که باز هم به حقش نرسید. حریف مکزیکی او در نهایت به “سای بوم” کره‌ای که به مدال برنز جهان رسید باخت!

عملکرد اکرم خدابنده در شیاپ چانگ جهانی موجو

کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان در این تورنمنت ۲۱ امتیاز کسب کرد و ۱۹ امتیاز به حریفانش داد. او در ۲ بازی خود ۴ اخطار گرفت و در مقابل حریفانش ۱۰ اخطار گرفتند.

طلای شیاپ چانگ آسیا در انتظار اکرم خدابنده

کاپیتان تیم ملی اگرچه به حقش نرسید اما می‌تواند در تورنمنت‌های آتی جبران کند! بدون شک او به دنبال طلای بازی‌های آسیایی سال بعد است. طلایی که دور قبل باناداوری از او گرفتند که اشک‌های تلخش در زمین بازی از یادمان نرفته است.

تیم بانوان ایران تا به حال در بازی‌های آسیایی طلا کسب نکرده است. دور قبل مسئولان برگزاری مسابقات به دلیل سن کم کیمیا علیزاده به او اجازه مبارزه ندادند!

سال بعد باید دید که کیمیا علیزاده ، اکرم خدابنده ، ناهید کیانی ، ملیکا میرحسینی ، طیبه پارسا و … می‌توانند با حضور کره‌ای‌های مدعی و قهرمانان آسیایی المپیک این طلسم را بشکنند!

اخبار مرتبط:

اکرم خدابنده به مدال نقره مسابقات کشورهای اسلامی رسید

شوکه شدن اکرم خدابنده به خاطر مدال طلایی که از ایران به ترکیه رفت

اکرم خدابنده انتقام دوره قبل را در شیاپ چانگ موجو می‎گیرد

اکرم خدابنده از گردونه رقابت‌های جهانی تکواندو خارج شد




تصاویر| اردوی تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان