یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ تنها چند روز تا پایان مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان اروپا 2017 و برگزاری فینال رقابت‌ها به میزبانی هلند باقی نمانده است. قبل از رسیدن به این روز بزرگ، چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی باید مقابل یکدیگر حاضر شوند تا بتوانند بلیط حضور در مرحله فینال را به دست آورند. حالا نگاهی داریم به چهار تیم راه یافته به...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ تنها چند روز تا پایان مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان اروپا ۲۰۱۷ و برگزاری فینال رقابت‌ها به میزبانی هلند باقی نمانده است. قبل از رسیدن به این روز بزرگ، چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی باید مقابل یکدیگر حاضر شوند تا بتوانند بلیط حضور در مرحله فینال را به دست آورند. حالا نگاهی داریم به چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۷ :

تماشاگران، عامل صعود هلندی‌ها

هلند ۲ _ سوئد ۰

در حالیکه هلند تا به حال به فینال مسابقات فوتبال زنان اروپا نرسیده اما برای دومین بار رقابت در نیمه نهایی جام یوفای زنان را تجربه می‌کند. گل اول هلند توسط لیکه مارتنز مهاجم ۲۴ ساله این تیم در دقیقه ۳۴ وارد دروازه سوئدی‌ها شد تا ملی‌پوشان هلند با برتری نیمه نخست را به رختکن بروند.

نیمه دوم در دقیقه ۶۴ ویوین میدما مهاجم ۲۱ ساله هلند زننده گل دوم برای تیم ملی کشورش بود که صعود هلند را به دور بعد رقابت‌ها قطعی کرد.

نارنجی پوشان هلند برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مقابل تیم های دانمارک، بلژیک، نروژ و سوئد خوش درخشیدند و اکنون باید روز پنجشنبه در انسخده مقابل تیم انگلیس حاضر شوند.

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

جکی گرونن ملی‌پوش فوتبال زنان هلند بهترین بازیکن این دیدار لقب گرفت.

شکست تلخ آلمان مقابل دانمارک

آلمان ۱ _ دانمارک ۲

تیم ملی فوتبال زنان آلمان، مدافع عنوان قهرمانی اروپا، وداع زودهنگامی با جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۷ داشت. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی، غیر منتظره با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب تیم ملی دانمارک شد و از تورنمنت ۲۰۱۷ در هلند حذف شد. تیم ملی فوتبال زنان آلمان تا کنون مجموعا ۸ بار و از سال ۱۹۹۵ به این سو ۶ بار پیاپی قهرمان فوتبال اروپا شده بود.

شاگردان اشتفی جونز، سرمربی تیم ملی آلمان، نخست با گل ایزابل کرشوفسکی در دقیقه سوم بازی، از حریف با انگیزه خود پیشی گرفتند. در نیمه دوم بازی و در دقیقه ۴۹ در پی چندین اشتباه زنجیره‌ای در امور دفاعی تیم ملی آلمان، نادیا ندیم، مهاجم افغان تیم ملی دانمارک، سانتر ارسالی از جناح راست را با ضربه سر به گل مساوی برای تیم خود تبدیل کرد. سرانجام ۷ دقیقه قبل از پایان وقت قانونی بازی، تیم ملی دانمارک مجددا با ضربه سر در پس سانتر از سمت راست، به گل رسید. تِرِزا نیلسون، مدافع تیم ملی دانمارک زننده گل پیروزی بخش برای تیم خود بود.

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

خوشحالی دانمارکی‌ها از صعود تیم‌شان به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۷ زنان

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

جنیفر ماروشان، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان و بازیکن سال این کشور: انتظارات از آلمان بالا است اما امروز زبان بدن آلمان خوب نبود.

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

ترسا نیلسون دانمارکی بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد.

پیروزی اتریش مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی

اتریش ۵ _ اسپانیا ۳

این بازی در مرحله یک چهارم یورو ۲۰۱۷ زنان، نسبت به سه بازی دیگر در همین مرحله، با استقبال کمتری روبرو شد اما جذاب‌ترین دیدار این مرحله از رقابت‌ها بود. در این دیدار موقعیت‌های دو تیم یکی پس از دیگری از دست رفت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سرنوشت بازی اتریش و اسپانیا را ضربات پنالتی مشخص کند. در ضربات پنالتی مانوئلا زینسبرگر، دروازه‌بان اتریش، ستاره میدان بود و با مهار یک پنالتی از سیلویا مسگر، تیمش را پیش انداخت و پس از اینکه پونتیگام پنجمین ضربه پنالتی را وارد دروازه اسپانیا کرد، اتریش موفق شد در اولین حضورش در مسابقات جام یوفای زنان طعم حضور در نیمه نهایی رقابت‌ها را نیز بچشد. اما اسپانیا از سال ۱۹۹۷ به این سو و آخرین حضورش در نیمه نهایی مسابقات فوتبال زنان اروپا در یک چهارم نهایی حذف شد.

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

مانوئلا زینسبرگر دروازه‌بان اتریش و نجات بخش تیمش

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

لارا فیرسینگر از اتریش بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد.

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

خوشحالی اتریشی از صعود تیم‌شان به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۷ زنان

سفیدپوشان اتریش هم پنج‌شنبه ۳ آگوست در شهر بردای هلند با قرمز پوشان دانمارک بازی خواهند داشت.

شکست فرانسه بعد از ۴۳ سال

انگلیس ۱ _ فرانسه ۰

بعد از گذشت ۴۳ سال ملی‌پوشان انگلیس برای اولین بار توانستند زنان فرانسه را مغلوب خود کنند تا به نیمه نهایی جام ملت‌های فوتبال برسند. فرانسه تا به حال موفق به صعود از مرحله یک چهارم رقابت‌ها نشده است. بدنبال حذف شوک برانگیز تیم ملی فوتبال زنان آلمان با شکست مقابل دانمارک، انگلیس با رنکینگ ۵ جهانی، در جمع چهار تیم رسیده به نیمه نهایی اکنون بهترین تیم است.

در آخرین بازی مرحله یک چهارم، انگلیس با نتیجه ۱_۰ فرانسه را با تک گل جودی تیلور در دقیقه ۶۰، شکست داد. این پنجمین گل جودی تیلور در ۳ بازی انگلیس در این رقابت‌ها است. او اکنون با ۵ گل در سه دیدار تا به اینجای رقابت‌ها مدعی اصلی دریافت کفش طلای آدیداس شده است.

یورو 2017 زنان؛ نگاهی به چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی

خوشحالی مارک سمپسون سرمربی انگلیس در مقابل ابراز تاسف اولیویر سرمربی فرانسه

انگلیس که همچون هلند با امتیاز کامل از مرحله گروهی صعود کرده بود در نیمه نهایی به مصاف میزبان رقابت‌ها خواهد رفت.

اخبار مرتبط:

هشت تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی یورو۲۰۱۷ فوتبال زنان مشخص شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس