بارسلونا پول فروش نیمار را درست هزینه می کند؟ تجربه ناکام خرید جانشین برای فیگو و رونالدو


وبسایت رسمی برنامه نود - نیمار با مبلغ 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاریسن ژرمن پیوست تا لقب گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال را از آن خود کند.


بارسلونا پول فروش نیمار را درست هزینه می کند؟ تجربه ناکام خرید جانشین برای فیگو و رونالدو

وبسایت رسمی برنامه نود - نیمار با مبلغ 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاریسن ژرمن پیوست تا لقب گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال را از آن خود کند.

به گزارش وبسایت نود، بارسا با پول فروش نیمار می تواند ترکیبش را نوسازی کند. کاتالان ها در دو فصل گذشته به خصوص در سطح فوتبال اروپا موفقیتی نداشتند و امسال با تقویت ترکیبشان و با حضور والورده روی نیمکت می توانند شرایط را تغییر دهند. بارسا ستاره بزرگی را از دست داد اما حالا از نظر مالی برای تقویت ترکیبش شرایط خوبی دارد و می تواند بازیکنان مهمی را به خدمت بگیرد. بارسا در گذشته هم در شرایطی مشابه از دست داد و بازیکنانی مثل فیگو و رونالدو را با دریافت رقم فسخ قراردادشان از دست داد اما نتوانست پول فروش آنها را برای تغییر در ترکیبش و ساخت ترکیبش هزینه کند. نمونه موفق در این زمینه یوونتوس است که پس از فروش زیدان به رئال مادرید ترکیبش را با خرید بازیکنانی نظیر بوفون، تورام و ندود کاملا متحول کرد.

بارسلونا در حال حاضر تمرکزش را روی خرید اینیگو مارتینز در خط دفاع، کوتینیو در خط هافبک و دمبله در خط حمله گذاشته هر چند که نام بازیکنان دیگری مثل درکسلر و دیبالا هم در روزهای اخیر مطرح شده است. سوال بزرگ این جاست که آیا بارسا در سه هفته پایانی فصل نقل و انتقالات می تواند پول فروش نیمار را درست هزینه کند و بازیکنان مناسبی برای جانشینی وی بخرد یا نه.

نقل و انتقالات بارسا پس از فروش رونالدو

بارسا در سال 1996 رونالدوی برزیلی را با مبلغ 15 میلیون یورو از آیندهوون خرید. فصل برای بارسا خیلی بد پیش رفت و یک سال بعد اینتر با پرداخت 28 میلیون یورو (معادل مبلغی که در آن زمان هزینه شد) مهاجم برزیلی را به خدمت گرفت. در همان تابستان بازیکنان دیگری نظیر پوپبسکیو (4.5)، بلان (2.5) و کوئیار (1.8) توسط بارسا فروخته شدند و بازیکنانی مثل لوپتگی، استویچکوف، کیکه آلوارزز، استوالس، ووچویچ و آرنائو به عنوان بازیکن آزاد بارسا را ترک کردند. کاتالان ها مجموعا در آن تابستان 36.8 میلیون یور از فروش بازیکنانشان درآمد داشتند.


بارسلونا پول فروش نیمار را درست هزینه می کند؟ تجربه ناکام خرید جانشین برای فیگو و رونالدو

بارسا نتوانست درآمد خوبی که در آن تابستان داشت را به درستی هزینه کند. بهترین خرید بارسا در تابستان 1997 ریوالدو بود که برای خریدنش از دپورتیوو لاکرونیا 23.5 میلیون یورو هزینه شد. هافبک برزیلی تبدیل به یکی از سمبل های تاریخ بارسلونا شد. دیگر خریدهای بارسا در آن تابستان سونی اندرسون (18 میلیون یورو)، رایزیگر (8)، دوگاری (4)، بوگارده (3.7)، چیریچ (0.9)، آمونیکه و کوادرادو (0) بودند. به جز دروازه بان هلندی بقیه در سطح انتظار نبودند. بارسا برای خهرید این بازیکنان 59.2 میلیون یورو هزینه کرد. دوگاری شش ماه بعد بارسا را ترک کرد که البته فروشش 5.5 میلیون یورو درآمد داشت و بارسا حداقل از نظر مالی در مورد وی ضرر نکرد.

آمار پس از فیگو

بارسا در تابستان 2000 در یک انتقال جنجالی فیگو را به رئال مادرید فروخت. فلورنتینو پرز برای خرید این بازیکن 60 میلیون یورو هزینه کرد. در همان تابستان دهو (6 میلیون یورو)، رونالد دی بوئر (5.5)، آرنائو (2.1)، هسپ (1.2)، آمونیکه، بوگارده و لیتمانن(0) از بارسا جدا شدند. مجموعا بارسا در آن تابستان 74.8 میلیون یورو از فروش بازیکنانش درآمد داشت.کاتالان ها اما این بار هم نتوانستند پول های دریافتی را به درستی هزینه کنند. در آن تابستان بازیکنانی نظیر په په رینا، آرتتا و سانتاماریا از آکادمی بارسا به تیم اصلی رسیدند. پرهزینه ترین خرید کاتالان ها مارک اوورمارس بود که پس از درخشش در آرسنال به نیوکمپ آمد و در این تیم توفیقی نداشت. خرید وی 40 میلیون یورو هزینه داشت. بارسا برای خرید پتی از تیم انگلیسی 15 میلیون یورو هزینه کرد. جرارد لوپز (21.6 میلیون یورو)، آلفونسو پرز (16.5)، دوتروئل (4)، دلاپنا (بازگشت قرضی از لاتزیو) تازه واردهای بارسا بودند. کاتالان ها برای خرید این بازیکنان 97.1 میلیون یورو هزینه کردند یعنی 22.3 میلیون یورو بیش از هزینه هایی که انجام داده بودند اما هیچ کدام از این خریدها نتوانستند جای بازیکن پرتغالی را پر کنند.


بارسلونا پول فروش نیمار را درست هزینه می کند؟ تجربه ناکام خرید جانشین برای فیگو و رونالدو

موارد دیگر
1984-85: بارسا در آن تابستان برای فروش مارادونا به ناپولی مبلغی معادل 13 میلیون یورو درآمد داشت. کوئینی در سن 34 سالگی به اسپورتینگ رفت، انریکه موران راهی اتلتیکو شد و آنتونیو اولمو بازنشسته شد. بارسا از پول فروش مارادونا هم درست استفاده نکرد. آنها برای خرید استیو آریچبالد از تاتنهام دو میلیون یورو پرداختند که این بازیکن فقط 20 بازی برای بارسا داشت که البته ده گل به ثمر رساند. در آن تابستان رامون کالدره از آکادمی و سالوا از ساراگوسا هم به ترکیب بارسا ملحق شدند.

1994-95: قبل از فروش رونالدو به اینتر، لادروپ از بارسا به رئال پیوست. رئال برای این انتقال 9.6 میلیون یورو هزینه کرد. در آن تابستان خولیو سالیناس (2.4)، زوبیزارتا (2.1)، خوان کارلوس (0.9)، رونی اکلوند (0.75) فروخته شدند. بازیکنانی مثل روماریو، ووچویچ، کارراس هم بدون آن که درآمدی به بارسا برسانند از این تیم جدا شدند. بارسا مجموعا از نقل و انتقالات 15.75 میلیون یورو درآمد داشت که این پول را برای خرید هاگی از برشیا (12 میلیون یورو)، اسکورزا از بیلبائو (4)، آبلاردو از اسپورتینگ (3)، اسکش از بیلبائو (1.2) میلیون یورو هزینه کردند و بازیکنانی مثل لوپتگی و کورنیف هم به عنوان بازیکن آزاد خریده شدند. هاگی و آبلاردو بازیکنان تاثیرگذاری بودند اما بعد از جدایی لائودروپ و روماریو، هواداران بارسا توقع ستارگان بیشتری را داشتند.

1140

خارجی بارسلونا اختصاصی پاریسن ژرمن نقل و انتقالات خارجی نیمار رونالدو ویژه کوتینیو لوییز فیگو عثمان دمبله
اختصاصی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟