دفترچه یادداشت دیجیتالی «لئوناردو داوینچی» منتشر شد


دفترچه یادداشت دیجیتالی «لئوناردو داوینچی» منتشر شد

هم رسان: کتابخانه موزه بریتانیا هم اکنون نسخه دیجیتالی دفترچه یادداشت لئوناردو داوینچی را برای مطالعه آنلاین منتشر کرده است. این نسخه بیش از 500 صفحه از این مجموعه را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. به گزارش پایگاه خبری هم رسان به نقل از گیکی گجتز، کتابخانه بریتانیا در توضیح این مطلب...

دفترچه یادداشت دیجیتالی «لئوناردو داوینچی» منتشر شد
دفترچه یادداشت دیجیتالی «لئوناردو داوینچی» منتشر شد

هم رسان: کتابخانه موزه بریتانیا هم اکنون نسخه دیجیتالی دفترچه یادداشت لئوناردو داوینچی را برای مطالعه آنلاین منتشر کرده است. این نسخه بیش از 500 صفحه از این مجموعه را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری هم رسان به نقل از گیکی گجتز، کتابخانه بریتانیا در توضیح این مطلب آورده است: «پس از فوت لئوناردو در فرانسه، یکی از شاگردان او به نام «فرانچسکو مِلزی» بسیاری از نسخه های خطی و نقاشی های وی را با خود به ایتالیا می برد. وارثان ملزی که هیچ آگاهی از اهمیت و ارزش این نسخه ها نداشته اند به تدریج آنها را از بین می برند اما هنوز بیش از پنج هزار صفحه از نوشته ها داوینچی به صورت «آینه نویسی و از راست به چپ» موجود است. در این یادداشت ها، داوینچی تصاویری از هواپیما، هلیکوپتر و چتر نجات را نقاشی کرده است.

دفترچه یادداشت دیجیتالی «لئوناردو داوینچی» منتشر شدمضمون: دفترچه یادداشت لئوناردو داوینچی (قوانین آروندل)؛ مجموعه ای از صفحات است که داوینچی آنها را بین سال های 1452 الی 1519 به زبان ایتالیایی و به صورت آینه نویسی (از راست به چپ خوانده می شود) نوشته است. این صفحات شامل نمودارها، نقاشی ها و متون خلاصه شده ای است که موضوعات مختلفی از جمله علم و هنر را در بر می گیرد.

دفترچه یادداشت دیجیتالی «لئوناردو داوینچی» منتشر شدهسته اصلی این نوشته ها مجموعه ای از موضوع ها است که داوینچی درباره آنها نوشته ” این مطالب مجموعه ای نامنظم از مقالات مختلف است که آنها را در اینجا کپی کرده ام و امیدوارم بعداً در فرصتی هر یک را مطابق با موضوعی که در بر می گیرد مرتب کنم.” کد تصویر (f. 1r) مجموعه ای است که داوینچی نوشتن آن را در خانه Piero di Braccio Martelli در فلورانس و در سال 1508 آغاز کرده است.
شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده این نسخه به صورت آنلاین از لینک های زیر استفاده نمایید.

منبع: Adafruit : British Library : Open Culture


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عجیب لاکچری ترین عروسی سال / داماد سر تا پای عروس را طلا گرفت!