آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)


آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت امور مالی شخصی در حال حاضر است. این نرم‌افزار توسط گروه شرکت‌های طرفه‌نگار برای تلفن‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 2٫3 و بالاتر طراحی شده است. این نرم‌افزار به صورت رایگان از اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای اندروید، نظیر بازار و مایکت، قابل دریافت است....

نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت امور مالی شخصی در حال حاضر است. این نرم‌افزار توسط گروه شرکت‌های طرفه‌نگار برای تلفن‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید نسخه‌ی ۲٫۳ و بالاتر طراحی شده است. این نرم‌افزار به صورت رایگان از اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای اندروید، نظیر بازار و مایکت، قابل دریافت است. باید توجه داشته باشید که نرم‌افزارهای حسابداری هلو بسیار متنوع هستند و این نسخه از نرم‌افزار هلو، یعنی نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو تنها جهت نگهداری حساب‌های مالی روزمره و شخصی طراحی شده است و قابلیت «حسابداری» به معنای واقعی کلمه را دارا نمی‌باشد.

امکانات نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو

نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو، با یک دید کلی، دارای امکانات زیر است:

ثبت هزینه‌ها و درآمدهای روزانه به تفکیک و گزارش‌گیری از آن‌ها ثبت اقساط وام‌ها و گزارش‌گیری از آن‌ها یادآوری سررسید چک‌های صادر شده امکان دریافت خروجی اکسل از اطلاعات وارد شده امکان رمزگذاری روی اطلاعات وارد شده امکان تهیه نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات وارد شده و… آشنایی جزئی‌تر با برخی امکانات نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو

۱- امکان ثبت هزینه‌ها به تفکیک نوع هزینه و گزارش‌گیری از آن‌ها

الف) ثبت هزینه‌ی جدید

برای ثبت یک هزینه‌ی جدید، در صفحه‌ی اول نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو سربرگ هزینه‌ها را انتخاب نموده و سپس روی گزینه‌ی «ثبت هزینه جدید» را کلیک کنید. پس از انتخاب این گزینه صفحه‌ای برای شما نمایش خواهد داده شد که در آن بایستی مبلغ هزینه، دسته بندی هزینه، حساب مرتبط با هزینه، تاریخ هزینه و توضیحات مرتبط با هزینه را وارد نمایید.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۱

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۲

ب) منظور از دسته‌بندی هزینه‌ها چیست و این کار چه هدفی را دنبال می‌کند؟

نگهداری از هزینه‌های انجام شده در طول ماه به تفکیک نوع هزینه، به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی هزینه‌های خود داشته باشید و بتوانید برای ماه‌های آینده، هزینه‌های خود را بهینه‌تر مدیریت نمایید.

نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو به صورت پیش‌فرض تعدادی دسته‌بندی برای هزینه‌ها در نظر گرفته است. اما شما محدود به این دسته‌بندی نیستید و در صورتی‌که هزینه‌های شما خارج از این دسته‌بندی قرار می‌گیرند، شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «افزودن» یک دسته‌بندی جدید به نرم‌افزار اضافه نمایید.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۳

ج) منظور از «حساب» در صفحه‌ی ثبت هزینه چیست؟

در این قسمت شما باید مشخص کنید که هزینه‌ای که قصد ثبت آن را دارید، از کدام حساب پرداخت کرده‌اید. نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو به صورت پیش‌فرض یک حساب به نام «حساب شخصی» دارد، که با انتخاب گزینه‌ی «نامشخص» درج شده در مقابل کلمه‌ی «حساب» می‌توانید آن را انتخاب نمایید. (به عکس شماره‌ی دو نگاه کنید.)

درصورتی‌که شما از حساب‌های مختلفی برای مخارج خود استفاده می‌کنید، و یا قصد دارید به هر دلیلی تعیین کنید که هزینه‌ی انجام شده از کدام حساب شما، یا حتی حساب کدام فرد از خانواده‌ی شما، پرداخت شده است، می‌توانید در صفحه‌ی انتخاب حساب که در عکس قبلی نحوه‌ی ورود به آن توضیح داده شد، حساب جدیدی را با انتخاب گزینه‌ی «افزودن» که در مقابل عبارت «افزودن حساب جدید» درج شده است ایجاد نمایید.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۴

د) تعریف حساب جدید

پس از ورود به قسمت تعریف حساب جدید، شما باییستی نام حساب، که می‌تواند نام یک بانک یا نام یک فرد و یا هر نام دیگری به فراخور نیاز شما باشد، را وارد نمایید. در صورتی‌که حسابی که تعریف می‌کنید یک حساب بانکی است می‌توانید شماره حساب را در فیلد «شماره حساب» وارد نمایید. منظور از موجودی اولیه‌ی حساب موجودی در لحظه‌ای است که شما در حال ایجاد آن حساب هستید. در قسمت نام بانک نیز، درصورتی‌که حسابی که تعریف می‌کنید یک حساب بانکی باشد، نام بانک خود را انتخاب نمایید.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۵

۲- ثبت درآمد جدید

برای ثبت درآمد جدید، در صفحه‌ی اول نرم‌افزار، همانند عکس شماره یک، سربرگ درآمدها و پس از آن گزینه‌ها «ثبت درآمد جدید» را انتخاب نمایید.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۶

همان‌طور که می‌بینید صفحه‌ای که پس از انتخاب گزینه‌ی «ثبت درآمد جدید» باز می‌شود، شباهت بسیاری به صفحه‌ای دارد که برای ثبت هزینه‌ی جدید باز شده بود. تمام قسمت‌های این صفحاً مشابه ثبت هزینه‌ی جدید پر می‌شوند. برای درآمدها هم می‌توانید دسته‌بندی‌های جدید درست کنید، و با انتخاب هرجه جزئی‌تر درآمدهای خود در انتهای ماه متوجه شوید که بیشترین درآمدهای‌تان از کدام منابع بوده است. هم‌چنین برای درآمدها هم می‌توانید مشابه هزینه‌ها، حساب‌های جدید، دقیقاً با توضیح داده شده در قسمت هزینه‌ها، ایجاد نمایید.

۳- مدیریت چک‌ها

برای مدیریت چک‌های دریافت‌شده و پرداخت‌شده‌ی خود می‌توانید در همان صفحه‌ی اول نرم‌افزار سربرگ چک‌ها را انتخاب نمایید. همان‌طور که می‌بینید با انتخاب سربرگ چک‌ها، در انتهای صفحه گزینه‌های «چک پرداختی»، «چک دریافتی» و «خروجی اکسل» مشاهده می‌شود.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۷

الف) چک پرداختی

با انتخاب گزینه‌ی «چک پرداختی» صفحه‌ای باز می‌شود که در آن شما می‌توانید مبلغ چک پرداختی، حسابی که چک از آن صادر شده، شخص دریافت‌کننده‌ی چک، تاریخ صدور و تاریخ سررسید چک و توضیحات لازم را وارد نمایید. همان‌طور که در عکس شماره‌ی ۸ مشاهده می‌کنید، صفحه‌ی مربوط به پرداخت چک دارای گزینه‌ای با عنوان «یادآوری» است. با انتخاب این گزینه نرم‌افزار به صورت خودکار سررسید چک را به شما یادآوری خواهد کرد. توجه داشته باشید که برای یادآوری صحیح، حتماً باید تاریخ تلفن همراه شما صحیح باشد.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۸

ب) چک دریافتی

با انتخاب گزینه‌ی چک دریافتی در صفحه‌ای که در عکس شماره‌ی ۷ مشاهده نمودید، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به چک‌های دریافتی خود را وارد نمایید. در این صفحه شما می‌توانید مبلغ چک دریافتی، حسابی که قرار است وجه چک پس از نقد شدن به آن حساب واریز شود، نام صادر کننده‌ی چک، تاریخ دریافت و تاریخ سررسید چک را وارد نمایید.

در صورت انتخاب گزینه‌ی «به حساب خوابانده شود»، در تاریخ سررسید چک، وجه چک به صورت خودکار وارد حسابی می‌شود که شما قبلاً تعریف کرده‌اید. اگر شما چک‌های دریافتی خود را به حساب نمی‌خوابانید و شخصاً آن را نقد می‌کنید، نباید آن چک را در قسمت مربوط ب چک‌های دریافتی وارد نمایید. بلکه برای ورود اطلاعات این چک، پیشنهاد می‌شود تا در قسمت «درآمدها» دسته‌بندی جدیدی با عنوان «چک‌های به حساب خوابانده نشده» ایجاد نمایید و پس از نقد شدن چک، درآمد مربوط به آن را در این دسته‌بندی از درآمدها ثبت نمایید.

همان‌طور که در عکس ۹ مشاهده می‌کنید، در این صفحه نیز برای یادآوری سررسید چک‌های دریافتی گزینه‌ی «یادآوری» درنظر گرفته شده است، که با انتخاب آن در سررسید چک نرم‌افزار شما را آگاه خواهد ساخت.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۹

۴- اقساط

در این قسمت، با انتخاب سربرگ اقساط در صفحه‌ی اول نرم‌افزار و با انتخاب گزینه‌ی «ثبت وام جدید» می‌توانید اطلاعات مربوط به وام‌های دریافتی خود را ثبت نمایید. توجه داشته باشید که این قسمت تنها برای ثبت وام‌های دریافتی شماست و در صورت پرداخت وام یا فروش قسطی شما نمی‌توانید از این بخش نرم‌افزار استفاده نمایید، مگر این‌که اقساط ماهیانه دریافتی خود را به عنوان نوعی درآمد ثبت نمایید.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۱۰

با انتخاب گزینه‌ی «ثبت وام جدید»، صفحه‌ای باز می‌شود که شما در آن می‌توانید اطلاعات وام‌های دریافتی خود را وارد نمایید.

در قسمت مبلغ کل اقساط شما بایستی مبلغی را وارد نمایید که مجموعاً باید بعد از گرفتن وام بازپرداخت کنید، و نه مبلغ وام دریافت شده را. باقی قسمت‌ها مشابه توضیحاتی پر می‌شوند که تا کنون در مورد دیگر قسمت‌ها داده شده است.

آشنایی با نرم‌افزار حسابداری شخصی هلو (به همراه لینک دانلود)

عکس ۱۱

۵-گزارش‌ها

در قسمت گزارش‌ها شما می‌توانید نتیجه‌ی اطلاعاتی را که وارد نرم‌افزار نموده‌اید مشاهده کنید.

******* لینک دانلود*******

نویسنده: آرش شمسی

آموزش نرم ازار شخصی حسابداری هلو - آموزش نرم افزار حسابداری هلو - دانلود نرم افزار اندروید حسابداری - دانلود نرم افزار حسابداری - دانلود نرم افزار حسابداری شخصی هلو آندروید - دانلود نرم افزار حسابداری هلو - نحوه استفاده از نرم افزار حسابداری هلو اندروید - نرم افزار شخصی حسابداری هلو

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرار 55 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نفتی از کانادا