مهمترین رویدادهای امنیتی 7 سنبله


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بیش از ۹ کشته و زخمی در...
به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بیش از ۹ کشته و زخمی در انفجار «کابل»، بیش از ۳۰ کشته در حمله آمریکا به «شیندند»، کشته شدن ۶ نفر در حادثه تصادف «جوزجان» ، انهدام مخفیگاه مهمات طالبان در «قندوز»، کشته شدن...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بیش از ۹ کشته و زخمی در انفجار «کابل»، بیش از ۳۰ کشته در حمله آمریکا به «شیندند»، کشته شدن ۶ نفر در حادثه تصادف «جوزجان» ، انهدام مخفیگاه مهمات طالبان در «قندوز»، کشته شدن فرمانده کلیدی طالبان در «فاریاب» و بازداشت فردی به اتهام حمل سلاح در «هرات» از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه ۷ سنبله است.

بیش از ۹ کشته و زخمی در انفجار «کابل»

به گزارش فارس، حوالی ساعت ۱۰:۰۰ قبل از ظهر امروز سه‌شنبه ۷ سنبله انفجاری در مرکز شهر کابل به وقوع پیوست.

این انفجار در «مکروریان» سه در بین چهارراهی عبدالحق و چهارراهی مسعود در حومه حوزه نهم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوسته است و

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده است که تاکنون ۱نفر در این حادثه کشته و ۸ نفر زخمی شدند.

بیش از ۳۰ کشته در حمله آمریکا به «شیندند»

ساکنان شهرستان «شیندند» هرات می‌گویند که بر اثر حملات هوای نیروهای آمریکا در این شهرستان بیش از ۳۰ تن از افراد غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به گفته آنها حمله هوایی نیروهای آمریکای به منطقه «بخت آباد» این شهرستان صورت گرفته‌ است و بیشتر کشته شدگان این حمله کودکان و زنان هستند.

کشته شدن ۶ نفر در حادثه تصادف «جوزجان»

«رحمت الله ترکستانی» فرمانده امنیت جوزجان گفت: در حادثه ترافیکی که در شاهراه اندخوی_شبرغان رخ داده است ۶ تن کشته شدند.

گفته می‌شود این حادثه ساعت ۸ و نیم شب گذشته در مسیر شاهراه اندخوی - شبرغان صورت گرفت ، ۶ نفر از جمله سه مرد، دو زن و یک کودک جان باختند اما اجساد شان کاملا سوخته و قابل شناسایی نیست.

انهدام مخفیگاه مهمات طالبان در «قندوز»

نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در عملیاتی، یک مخفیگاه بزرگ سلاح و مهمات گروه طالبان را در شهرستان «چهاردره» ولایت قندوز نابوده کردند.

به گزارش فارس، نیروهای امنیتی ۲۰ پامیر گفته است که این مخفیگاه بزرگ سلاح و مهمات طالبان در یک عملیات ویژه نیروهای کماندو نابود شده است.

کشته شدن فرمانده کلیدی طالبان در «فاریاب»

به گزارش فارس، در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت فاریاب، یک فرمانده کلیدی طالبان همراه با شش شورشی دیگر کشته شدند.

دفتر مطبوعاتی نیروهای ارتش ۲۰۹ شاهین امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در این عملیات ۱۱ مخالف مسلح دیگر زخمی و مقداری از سلاح این گروه به دست نیروهای امنیتی افغانستان درآمد.

حریق ۲۰۰ مغازه و سرای چوب فروشی در «تخار»

«عبدالخلیل اسیر» مسئول دفتر مطبوعاتی پلیس ولایت تخار، گفت: این آتش سوزی شب گذشته در بازار شهرستان چاه آب این ولایت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ باب مغازه و چندین سرای چوب فروشی طعمه حریق شد، خاطرنشان کرد: این آتش سوزی با جرقه برق آغاز شد.

بازداشت فردی به اتهام حمل سلاح در «هرات»

«عبدالاحد ولیزاده» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات با این اینکه فردی به اتهام حمل سلاح غیرقانونی در این ولایت دستگیر شد، گفت: این فرد ساکن شهرستان «رباط سنگی» است.

وی افزود: این فرد توسط پلیس فرماندهی کندک شاهراه از منطقه «دهنه غلام نبی خان» شهرستان «زنده جان» همراه با یک میل تفنگچه تی تی و یک دستگاه موتورسیکلت بازداشت شده است.

/انتهای پیام/

مهمترین رویدادهای امنیتی 7 سنبله