درمان بیش فعالی و نقص توجه در نوجوانان


درمان بیش فعالی و نقص توجه در نوجوانان

درمان توصیه شده برای نوجوانان مبتلا به بیش فعالی کدامست؟ نظرات بسیاری پیرامون درمان نوجوانان با بیش فعالی وجود دارد. بسیاری از متخصصان باور دارند که رفتار درمانی به تنهایی می‌تواند برای نوجوانان موثر باشد. بر اساس آمار موسسه جهانی سلامت روان در حدود 80 درصد کودکان بیش فعال نیازمند دارو درمانی، در نوجوانی نیز همچنان به دارو نیاز...

درمان توصیه شده برای نوجوانان مبتلا به بیش فعالی کدامست؟ نظرات بسیاری پیرامون درمان نوجوانان با بیش فعالی وجود دارد. بسیاری از متخصصان باور دارند که رفتار درمانی به تنهایی می‌تواند برای نوجوانان موثر باشد. بر اساس آمار موسسه جهانی سلامت روان در حدود ۸۰ درصد کودکان بیش فعال نیازمند دارو درمانی، در نوجوانی نیز همچنان به دارو نیاز دارند.

معمولاً ترکیبی از دارو درمانی و رفتار درمانی بهترین درمان برای نوجوانان با بیش فعالی و کمبود توجه می باشد. آکادمی آمریکایی طب کودکان توصیه ممی کند رفتارد رمانی برای درمان بیش فعالی مورد استفاده قرار گیرد تا مشکلات رفتاری که بخشی از بیش فعالی می‌باشند بهبود یابند.

معمولاً برای درمان نوجوانان بیش فعالی داروهای محرک تجویز می‌شوند. این داروها می‌توانند به نوجوان کمک کند که هوشیار تر شده و عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد. مثال های از داروهای محرک شامل Focalin، Concerta ،Quillivant XR، Ritalin و Vyvanse.

برای مطالعه بیشتر:

اختلال نقص توجه و بیش فعالی در نوجوانان

داروهای غیر محرک نیز مانند Intunive، Kapvay همچنین برای درمان نوجوانان با بیش فعالی و کمبود توجه استفاده می شوند. داروهای غیر محرک عوارض جانبی داروهای محرک را دارا نمی باشند. برای مثال آنها مانند داروهای محرک منجر به اضطراب دانش و یا بی‌خوابی نخواهند شد. این قبیل داروها معمولا وابستگی ایجاد نکرده و با احتمال کمتری احتمال سوء مصرف در آنها وجود دارد. به همین دلیل آنها گزینه مناسب تری برای نوجوانان با بیش فعالی هستند که معمولا مشکلات سوء مصرف الکل یا مواد را دارا هستند.

دارو درمانی زیاد معمولاً کمک کننده نیست می‌تواند منجر به ایجاد افکار خودکشی و سوء مصرف مواد گردد. درمان‌های جایگزین عبارتند از از رژیم‌های حذفی، مصرف مکمل‌ها، آموزش والدین، تمرینات حافظه و نوروفیدبک.

این قبیل درمان ها گاهی همراه با داروهای تجویزی مورد استفاده قرار می گیرند و گاهی به تنهایی.سازمان غذا و دارو مصرف Vayarin تایید کرده است که یک غذای دارویی است و شامل امگا ۳ می باشد.

چگونه والدین می توانند به یک نوجوان بیش فعال کمک کنند

بیش فعالی تمامی جنبه‌های زندگی یک نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان والدین هدف اول شما باید یک صحبت باز و آزاد با نوجوان باشد. در تمام اوقات حمایت کننده و پذیرا باشید. همچنین شما می توانید از مشاور نوجوان خود برای کمک استفاده کنید

با اقدامات زیر شما می‌توانید بیش فعالی نوجوانان خود را مدیریت کنید:

انتظارات، راهنمایی ها و محدودیت های واضح و پایداری را ایجاد کنید. یک برنامه روزانه تنظیم کنید و محرک های مخرب را به حداقل برسانید. فعالیت هایی که در آن نوجوان شما می‌تواند به موفقیت برسد را حمایت کنید (مانند ورزش‌ها، سرگرمی ها، درس موسیقی و ….) با تایید رفتارهای مثبت وی اعتماد به نفس نوجوانان خود را تقویت کنید و ایجاد کنید. پیامد هایی را برای رفتارهای نادرست در نظر بگیرید. در برنامه ریزی و سازماندهی به نوجوانان خود کمک کنید. یک برنامه روزانه منظم داشته باشید در خانواده؛ برای مثال ساعت خواب منظم، ساعت بیداری منظم و وعده‌های غذایی منظم. سیستم یادآوری را در خانه تنظیم کنید تا به نوجوان خود کمک کنید که طبق برنامه پیش برود و پروژه‌هایی را که باید انجام دهد به یاد بیاورد. با معلم فرزند خود در تماس باشید تا مطمئن شوید که نوجوان شما به تکالیف خود در مدرسه عمل می‌کند. هنگام بحث و مقابله با نوجوان خود آرام باشید. حواستان باشد که به میزان کافی استراحت و خواب داشته باشد قوانین محکمی برای تلویزیون، کامپیوتر، تلفن یا بازیهای کامپیوتری وضع کنید. حواستان باشد که تمام این ها قبل از به خواب رفتن خاموش شوند.

مطالب مرتبط

درمان بیش فعالی و نقص توجه در نوجواناندرمان بیش فعالی و نقص توجه در نوجوانان درمان بیش فعالی و نقص توجه در نوجوانانهمه چیز در مورد کودک ۵ ساله درمان بیش فعالی و نقص توجه در نوجوانانسبک های فرزندپروری برای کودکان بیش فعال درمان بیش فعالی و نقص توجه در نوجوانانشش تمرین برای تقویت مغز کودکان و نوجوانان



فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!