مسابقات کورس اسب سواری منطقه آزاد ماکو برگزار شد


مسابقات کورس اسب سواری منطقه آزاد ماکو برگزار شد

ارومیه– ایرنا- نخستین دوره مسابقات کورس اسب سواری با حضور 60 سوارکار در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

معاون فرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 60 سوارکار و اسب از شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و روستاهای اطراف در نخستین دوره از این مسابقات شرکت کرده اند.
جواد اسماعیل زاده افزود: با توجه به قابلیت‌های منطقه آزاد ماکو در اسب‌سواری و برگزاری این دوره از مسابقات، امید است که این منطقه به قطب سوارکاری آذربایجان‌غربی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام نیز به سوارکاری سفارش بسیاری شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات تقویت این رشته در منطقه و ایجاد فضایی شاد و تفریحی برای مردم بوده است.
به گزارش ایرنا، در این مسابقات در سطح اسب های کوتاه امین خوش خلق، اتابک شربت زاده و محسن حسن پور صاحبان سه اسب برتر شدند.
در بین اسب های بزرگ نیز حسن محمدی بازرگانی به عنوان نفر اول انتخاب شد.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093**خبرنگار: حمید قاسمی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یک چشم استقلالی‌ها به بازی قزوین؛/ گزارش زنده: شمس آذر 0 - 1 پرسپولیس