جهان نگران وقوع جنگ هسته ای با کره شمالی است


جهان نگران وقوع جنگ هسته ای با کره شمالی است

دبیرکل سازمان ملل: از زمان پایان جنگ سرد تا کنون، نگرانی های جهانی از وقوع جنگ هسته ای با کره شمالی در بالاترین سطح خود قرار دارد و هر گونه حملات لفظی و نسنجیده ممکن است موجب بروز سوء‌ تفاهمات مرگبار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: هفتاد و دومین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل با سخنرانی آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان آغاز شد.

میانمار
دبیرکل سازمان ملل گفت: گسترش فرهنگ مسامحه به مبارزه با تروریسم و افراط گرایی کمک می کند. گوترش افزود: میانمار باید سرکوب نظامی را متوقف کند و اجازه رسیدن کمک های انسانی را بدهد.

ابراز تاسف از استفاده ابزاری از آوارگان و پناهجویان
آنتونیو گوترش گفت من خود نیز همانند بسیاری از شما مهاجرم. اما نمی توانم بپذیرم که شخصی زندگی خود را بر روی یک قایق کوچک حمل بار یا پشت یک کامیون در یک صحرا برای یافتن کشوری به غیر از کشور خود به خطر بیاندازد. مهاجرت در شرایط ایمن نباید تنها منحصر به نخبگان جهان باشد. نه پناهجویان، نه آوارگان و نه مهاجران مشکل محسوب نمی شوند. مشکل از جنگ ها، شکنجه و بدبختی های غیر قابل تحمل ناشی می شود.
وی افزود من از شیوه توصیف مهاجران و پناهجویان رنج می برم. من از اینکه می بینم مسئولان سیاسی با اهداف سیاسی از احساسات سوء استفاده می کنند رنج می برم. در جهان معاصر همه جوامع چند فرهنگی، چند قومیتی و چند مذهبی هستند. این اختلافات باید به عنوان ثروت در نظر گرفته شود نه تهدید. اما برای اینکه این جوامع به ثمر بنشیند ما باید در جهت ادغام جوامع گام برداریم تا همه افراد این احساس را داشته باشند که هویتشان مورد احترام است و عضوی از جمعی هستند که در آن حضور دارند.

کره شمالی
دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: میلیون ها نفر به علت آزمایش هسته ای کره شمالی با خطر روبرو هستند. باید جهانی عاری از تسلیحات هسته ای ایجاد کرد و منع اشاعه هسته ای به سطحی از تهدید رسیده است که نمی توان تصور کرد. مسئله کره شمالی باید از طریق سیاسی حل فصل شود و نباید همچون خواب زدگان به سمت جنگ پیش رفت. وی خاطر نشان کرد: استفاده از سلاح هسته ای نباید هرگز مطرح باشد.
وی افزود از زمان پایان جنگ سرد تا کنون، نگرانی های جهانی از وقوع جنگ هسته ای با کره شمالی در بالاترین سطح خود قرار دارد و هرگونه حملات تند لفظی و نسنجیده ممکن است موجب بروز سوء‌ تفاهمات مرگبار شود.

تروریسم
گوترش در ادامه گفت: هیچ توجیهی برای تروریسم وجود ندارد و باید برای مقابله با تروریسم و محروم کردن تروریست ها از منابع مالی تلاش کرد. باید ریشه های واقعی گسترش تروریسم و افراط گرایی را از بین ببریم که ظلم از جمله آنهاست. وی افزود: جهان در دوره ای قرار دارد که خشونت‌ها گسترش یافته است.
وی افزود نخستین گردهمایی روسای آژانس های مبارزه با تروریسم کشورهای عضو سازمان ملل متحد، به منظور ایجاد یک مشارکت و هماهنگی بین المللی در مبارزه با این پدیده،‌ سال آینده برگزار خواهد شد.

توافقنامه آب و هوایی پاریس
آنتونیو گوترش گفت: تغییرات آب و هوایی تلاش های ما را با خطر روبرو می کند و سال گذشته، گرمترین سال بود. دولت های جهان را به پایبندی به توافقنامه آب و هوایی پاریس تشویق می کنم.

دارایی هشت نفر بیشتر از نصف جمعیت جهان
دبیرکل سازمان ملل گفت: طرحی برای تحقق اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 داریم. گوترش افزود: فقط هشت نفر در جهان دارایی بیشتر از نیمی از ساکنان جهان دارند.
دانلود
دانلود

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خط و نشان کره جنوبی برای کره شمالی / چرا سئول به کیم جونگ اون هشدار داد؟