نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی


نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی

در ماه فوریهٔ سال جاری گزارش شد که فیات-کرایسلر قصد دارد برای ساخت نسل جدید دو مدل دوج چلنجر و چارجر از پلت‌فرم Giorgio آلفارومئو استفاده کند؛ اما حالا گزارش جدیدی از Automotive News اعلام کرده است که برای ساخت نسل آیندهٔ این دو ماشین از پلت‌فرم مازراتی گیبلی استفاده خواهد شد. با این کار،... نوشته نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر...

در ماه فوریهٔ سال جاری گزارش شد که فیات-کرایسلر قصد دارد برای ساخت نسل جدید دو مدل دوج چلنجر و چارجر از پلت‌فرم Giorgio آلفارومئو استفاده کند؛ اما حالا گزارش جدیدی از Automotive News اعلام کرده است که برای ساخت نسل آیندهٔ این دو ماشین از پلت‌فرم مازراتی گیبلی استفاده خواهد شد. با این کار، چلنجر و چارجر جدید، سبک‌تر و کارآمدتر از نمونه‌های فعلی خواهند شد.

نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی

انتظار می‌رود نسل کاملاً جدید هردوی این خودروها در سال 2021 معرفی گردد اما قبل از آن، چلنجر و چارجر کنونی در سال 2019 آخرین به‌روزرسانی و تازه‌سازی خود را تجربه خواهند کرد؛ بنابراین تا پیش از عرضهٔ نسل جدید، برای حفظ خریداران، نسخه‌های جدیدی به نمونه‌های کنونی چلنجر و چارجر اضافه خواهد شد تا اینکه سرانجام در سال 2021 نسل جدید هردو با استفاده از پلت‌فرم مازراتی گیبلی ساخته شده و پلت‌فرم فعلی که یادگار زمان شراکت دایملر-کرایسلر است کنار گذاشته خواهد شد.

نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی

اما از چلنجر و چارجر که بگذریم، یکی دیگر از محصولات دوج یعنی کراس‌اوور جورنی هم در نسل آیندهٔ خود از پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی کنونی به پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفارومئو Giorgio منتقل خواهد شد که با کراس‌اوور استلویو مشترک است. گفته شده نسل جدید جورنی در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد و بجای مکزیک در ایتالیا به تولید خواهد رسید. همچنین احتمال استفاده از پیشرانه‌های آلفارومئو استلویو هم در این خودرو وجود دارد. نسل آیندهٔ جورنی برخلاف نسل کنونی، صرفاً با دو ردیف صندلی تولید خواهد شد تا به بازار مدل بزرگ‌تر و سه ردیفهٔ دورانگو کمک شود.

نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی

دوج ماه گذشته به دلیل عدم تطابق با مقررات ایمنی، به تولید مینی‌ون گرند کاروان خود پایان داد اما این خودرو هم برای مدل 2019 به‌طور قابل‌توجهی بروز خواهد شد تا با تمام مقررات ایمنی مطابقت داشته باشد. بدین ترتیب گرند کاروان جدید با طراحی تازه سال آینده به بازار بازخواهد گشت.

نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی

اما بااین‌حال سبد محصولات دوج خلوت‌تر از قبل شده است چراکه سال گذشته تولید سدان کامپکت دارت به پایان رسید و جایگزینی برای آن معرفی نخواهد شد. همچنین هنوز برنامه‌ای برای ساخت نسل جدید وایپر هم وجود ندارد. از طرف دیگر، چندی پیش شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه دوج قصد ساخت کانورتیبل دودری بنام باراکودا را بر اساس چلنجر دارد اما با توجه به اینکه چارجر و چلنجر روی پلت‌فرم جدیدی ساخته خواهند شد، سرنوشت باراکودا نامعلوم بوده و به نظر نمی‌رسد که پروژهٔ ساخت آن عملی گردد.

نسل آیندهٔ دوج چلنجر و چارجر روی پلت‌فرم مازراتی گیبلی


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جدال بر سر ساخت موتور پلاگین هیبریدی با پیمایش بیش از 2000 کیلومتر، رقابت BYD و جیلی