برگزاری همایش لبیک یا حسین (ع)در گرگان


همزمان با دومین روز محرم تجمع لبیک یا حسین (ع) عصر شنبه در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان گرگان برگزار شد.

برگزاری همایش لبیک یا حسین (ع)در گرگان

برگزاری همایش لبیک یا حسین (ع)در گرگان

سرویس استان ها - همزمان با دومین روز محرم تجمع لبیک یا حسین (ع) عصر شنبه در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش فانوس، امام جمعه موقت گرگان در این همایش که با حضور و تجمع اقشار مختلف مردمی، هیات‎های مذهبی و برخی مسئولان دستگاه‎های اجرایی برگزار شد، با اشاره به اینکه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) باید همراه شور و شعور باشد بر لزوم بازخوانی قیام اباعبدالله‎الحسین (ع) تاکید کرد و گفت: برنامه‌های عزادارای باید سطح بینش و بصیرت جامعه را ارتقاء داده تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام قاسم لیوانی در خصوص ضرورت اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نیز اظهارداشت که یکی از ابعاد قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود لذا همه ما باید در ترویج این فریضه دینی به یکدیگر تذکر دهیم و نسبت به این مهم بی‎تفاوت نباشیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب است، گفت: این فریضه دینی به دلیل اینکه پایه‎های دین را محکم می‎کند باید مورد توجه مومنان باشد.
این مراسم با سوگواری ، نوحه ‎خوانی، سخنرانی و مرثیه ‎سرایی همراه بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ابر کلید واژه

امر به معروف و نهی از منکر گرگان فانوس عزاداری محرم عاشورا جامعه تاسوعا سقا یا حسین عزاداران حسینی اباعبدالله الحسین هیئت

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرحله جدید مرمت مسجد جامع دامغان آغاز شد