ثبت 40درصدی پتنت کشور در دانشگاه امیرکبیر


رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: 40 درصد ثبت پتنت کشور در اختیار این دانشگاه است و توانسته‌ایم در این حوزه یک دفتر ثبت هم راه‌اندازی کنیم.

ثبت 40درصدی پتنت کشور در دانشگاه امیرکبیراحمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت براساس برنامه راهبردی در پژوهش که در دانشگاه صورت می گیرد امکان پذیر است.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های ما براساس قراردادهای پژوهشی و صنعتی در حال شکل گیری است.

رئیس دانشگاه امبرکبیر افزود: در حال حاضر یکی از کارهای دانشگاه‌های برتر دنیا برگزاری دوره های تخصصی است که دانشجو با ورود به بازار کار بتواند براساس صنعت، کار خود را پیش ببرد.

معتمدی عنوان کرد: یکی از برنامه های اصلی دانشگاه امیرکبیر برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت است که قرار است در این دانشگاه در گروه کشاورزی، خدمات و صنایع راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: این دوره‌های بازآموزی یک حرکت تخصصی برای دانشجویان محسوب می شود و در این دوره ها مدرک خاصی با گرایش باز آموزی به دانشجویان داده نمی شود.

رییس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: باتوجه به رشد 20 درصدی این دانشگاه با صنعت در نظر داریم متناسب با نیاز روز به فعالیت بپردازیم.

معتمدی اضافه کرد: خوشبختانه ما جزء اولین دانشگاه هایی بودیم که توانستیم قردادهایی از جمله نفت داشته باشیم و حالا به دنبال رشد کیفی و کمی در این جهت هستیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در ادامه به راه اندازی دفتر پتنت در این دانشگاه پرداخت و گفت: خوشبختانه 40درصد ثبت پتنت کشور در اختیار این دانشگاه است و یک دفتر ثبت برای انجام این کار در دانشگاه راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم از این طریق راهگشای خوبی برای اساتید داشته باشیم.

راه اندازی دانشگاه در کشورهای خارجی از سوی دانشگاه امیرکبیر

وی ادامه داد:ما برای تحقق اهداف دانشگاه راه‌های زیادی را پیموده ایم به طوری که روابط علمی و بین‌المللی خوبی را با کشورهای پیشرفته داریم.

معتمدی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این دانشگاه راه اندازی دانشگاه در کشورهای دیگر است که امیدواریم این امر هرچه سریعتر انجام شود.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تلاش‌های ژاپن برای دستیابی به یک سلاح مرگبار!/ عکس