نمایشگاه های استان مرکزی از این پس دارای پیوست فرهنگی می شوند


نمایشگاه های استان مرکزی از این پس دارای پیوست فرهنگی می شوند

اراک- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: طبق تصمیم کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی، تمامی نمایشگاه های استان از این پس دارای پیوست فرهنگی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا فتح آبادی روز پنج شنبه در شصت و ششمین جلسه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی الکامپ هر ساله در کشور برگزار می شود و امسال نیز این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۸ مهر در استان مرکزی برگزار خواهد شد و رویکرد اصلی این نمایشگاه آسیب های اجتماعی در فضای مجازی خواهد بود و برای اولین بار همایش ها و کارگاه های متعدد آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: تعدادی از دستگاه های اجرایی نیز در حوزه اجتماعی و فرهنگی غرفه خواهند داشت و تقاضا داریم دستگاه های مربوطه ای که درخواست غرفه دارند زودتر اعلام کنند و برای اولین بار در کشور از این پس تمامی نمایشگاه هایی که در استان مرکزی در هر زمینه ای برگزار شود دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و این دستور کار دوم این جلسه است که تصویب شد.

فتح آبادی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز برنامه های متعددی را در این مدت دنبال کرده و طرح یک قرض نیکو نیز در قالب افتتاح حساب در صندوق قرض الحسنه برای توانمند سازی خانواده های نیازمند اجرا خواهد شد که مشارکت دستگاه های اجرایی را می طلبد و همچنین در بحث جشن عاطفه ها نیز بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال نقدی و غیر نقدی کمک شد که در قالب بسته های فرهنگی و آموزشی از روز گذشته در سطح مدارس در حال توزیع است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اضافه کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط و به ویژه حوزه فناوری و اطلاعات برای حضور بیشتر جوانان در پارک ها و اجرای برنامه های فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی هشت پارک در سطح شهر اراک دارای چتر وای فای خواهند شد تا همه اشخاصی که در پارک ها تردد دارند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر در کشور در حال اجرا است و وزارت علوم درخواست کرده که افراد حقیقی و حقوقی تا ۲۶ مهر اقدامات و پژوهش های مورد نظر را معرفی کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

19 نقطه اراک مه‌پاشی شد