وانت‌های میوه فروش مخدوش کننده چهره شهر یاسوج


وانت‌های میوه فروش مخدوش کننده چهره شهر یاسوج

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها برای ساماندهی و برخورد با وضعیت وانت بارهای میوه فروش لازم است.

به گزارش ایسنا، الماس گشتاسبی، یکشنبه، 23مهرماه در نشست شورای ترافیک افزود: موضوع وانت بارها و ساماندهی در شورای پیشگیری نیز مطرح شد و اقداماتی نیز انجام شد. مسئولان باید برای رفع مشکلات همدل باشند و همکاری لازم در این راستا انجام شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرونده های متعددی در مراجع قضایی برای این خودرو ها تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد اراده در مسئولان برای ساماندهی وانت بارها ضروری است. آسیب های مختلفی از قبیل درگیری و نزاع و ایجاد ترافیک از جمله آسیبها و مشکلات وانت بارهای میوه فروش است.

گشتاسبی تصریح کرد: شهرداری وظیفه دارد که در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد و بر اساس چارچوب قانونی عمل کند. اقدامات لازم در زمینه فرهنگی در این راستا نیز باید انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت این وانت بارها در خیابانها و ورودی های شهر یاسوج ادامه داد: این کار خلاف قانون بوده و چهره شهر را دچار مخدوش کرده و تهدید علیه بهداشت عمومی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پشتیبانی سیاسی برای برخورد با وانت بارهایی که در سطح شهر اقدام به سد معبر و فروش اجناس می کنند لازم است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری بویراحمد گفت: عمر مفید سازه پل اول بشار یاسوج تمام شده است.

به گزارش ایسنا، کرامت الله فرج زاده یکشنبه، 23 مهرماه در جلسه شورای ترافیک افزود: اعمال محدودیت های تردد در روی این پل ضروری است و باید اقدامات ایمن سازی نیز انجام شود.

فرج زاده بیان کرد: در شهر مادوان حریم پیاده رو رعایت نشده و پیاده روها به تصرف واحدهای مصالح فروشی درآمده است.

معاون فرماندار با تاکید بر ساماندهی کیوسک های شهر یاسوج گفت: تخلفاتی در این حوزه انجام شده است که ساماندهی و هدفگذاری برای حل مشکلات این حوزه ضروری است.

بیت الله محرابی، رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: سال 92 مشاور پل اول بشار یاسوج طی نامه رسمی اعلام کرد که از امروز مسئولتی در قبال مشکلات این پل ندارم چراکه عمر مفید آن به اتمام رسیده است.

پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ساماندهی و برخورد با وضعیت وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر یاسوج ضروری است.

وی افزود: متاسفانه فعالیت وانت بارهای میوه فروش در نقاط مختلف شهر به نحو محسوس دیده می‌شود. این فعالیت مشکلات مختلفی را به وجود آورده است و در یاسوج پلاک ها را استتار می کنند و وضعیت نامناسب است.

نیک اقبالی بر همکاری شهرداری، راهنمایی و رانندگی و دادگستری برای حل مشکلات به وجود آمده توسط وانت بارها تاکید و بیان کرد: همچنین شهرداری باید با جدیت با این موضوع برخورد کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به پایان عمر مفید پل اول بشار لازم است که علاوه بر ایمن سازی، شهرداری با کارشناسی مناسب محدودیت تردد با وزن مشخص را با نصب تابلو اعمال کند. در رابطه با کارت پارک نیز اقدامات مناسب لازم است و باید مجوزات بر حسب قوانین باشد. لازم است که در رابطه با چهار راه حسینیه ثارالله نیز ساماندهی مناسب انجام شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کیوسک های سطح شهر یاسوج بررسی کامل خواهند شد و باید مشکلات ایجاد شده، سد معبر و ترافیک در این حوزه حل شود.

حسین کاظمی، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۷۰ درصد آمار تلفات حوادث رانندگی درون شهری یاسوج متعلق به عابرین پیاده است . ۷۰ درصد آمار تلفات درون شهری ما مربوط به عابرین پیاده است و جانمایی های نامناسب باعث رعایت نشدن حقوق شهروندی می شود.

کاظمی بیان کرد: یکی از مشکلات این حوزه جانمایی کیوسک های مختلف است که گاهی می بینیم این کیوسک ها یک شبه سبز می شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سطح کشور در حوزه تاکسی های اینترنتی تخلفاتی صورت گرفته است و باید در استان نیز تا سازو کار مشخص نشود و تابعیت قانونی نباشد از فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم برخورد با وانت های میوه فروش در سطح شهر یاسوج تاکید کرد: همچنین آسیب های مختلفی مانند ترافیک و توزیع میوه با کیفیت نامناسب از مشکلات ایجاد شده توسط این وانت بارهاست.

کاظمی با اشاره به مشکلات پل اول بشار و پایان عمر مفید آن اضافه کرد: ایمن سازی پل اول بشار ضروری است. در سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان به این پل اختصاص یافت که توسط شهرداری جذب نشد و امسال نیز 800 میلیون تومان اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، پل اول بشار حدود سال ۴۸ پیش به بهره برداری رسیده است. پل اول بشار ارتباط یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را با منطقه سررود جنوبی وصل می کند و همچنین ورودی این شهر از سمت شیراز، دهدشت، گچساران، باشت، بهمئی، چرام، لنده، بابامیدان و مناطق جنوبی کشور است. پل های سوم و چهارم بشار در حال ساخت هستند.


انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟