پرویز دوایی به بهتاش صناعی‌ها نامه نوشت/ فیلم شما گرم بود


پرویز دوایی به بهتاش صناعی‌ها نامه نوشت/ فیلم شما گرم بود

پرویز دوایی منتقد سینما در نامه ای به بهتاش صناعی ها کارگردان «احتمال باران اسیدی» عنوان کرد که این فیلم یک اثر گرم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز دوایی منتقد و نویسنده سینما پس از تماشای فیلم «احتمال باران اسیدی» در پراگ نامه ای به بهتاش صناعی ها کارگردان این اثر نوشت.

در متن این نامه آمده است:

«آقای صناعی‌های عزیز

سلام. فیلم «احتمال باران اسیدی» شما را دیدم و دوست داشتم. به گمانم فیلم خوبی است؛ به گمان بنده یعنی با معیارها و فکر و سلیقه بنده و هر قدر هم که از زمانِ دیدنش بیشتر دور می شوم، انگار که بیشتر و عمیقتر و گرمتر در آدم جا میفتد.

بله فیلم گرمی است، علی رغم ظاهر آرام و ریتم کند و دنیای کوچک و آدم های محدودش. خیلی می‌ترسیدم که جزو فیلم های شدیدا هنری و نمایشی روز باشد که خط قصه را می شکنند و زمان حال و گذشته و تصور و واقعیت را قاطی می کنند و در مجموع قصد انگشت به دهان کردن بیننده را دارند ولی فیلم ساده و صریح و صمیمی شما این خصوصیات را نداشت و در عوض پشت آدم های اکثرا کم حرف و قصه ظاهرا اندکش، مایه و یا درون مایه اساسی و مهمی بود به نظرم بیا سوته دلان گرد هم آییم... و این پیوند آدم‌های به ظاهر نامتجانس در این دنیای محدود، انگار که به یک راه نجات برای این جور آدم ها و یا هر آدمی اشاره دارد که معنی دست یاری باشد.

انتخاب شخصیت ها بسیار خوب است و بازی های آنها که واقعا بازی نیست درجه اول و برخوردار از ظرافت هایی مثل سراسر فیلم، بی تظاهر و زیبا است و فیلم با این همه از جامعه و اظهارنظر تلویحی نسبت به آن جدا نیست.

به شما و همه دست اندرکاران فیلم باید درود فرستاد و برایتان توفیق آرزو کرد. برای آن دختر خانم مریم مقدم در برابر دیگران، به خاطر بازی ظریف و سناریوی سنجیده‌ای که درش دست داشته‌اند و البته در راس همه به شما و سهم‌گذارهایی که این بساط را به پا کرده و راه انداخته‌اند...

فیلم را باز خواهم دید. برایتان توفیق آرزو دارم و امیدوارم که فیلم علاوه بر جوایز حتما نزد عامه هم مقبول بیفتد.

با ارادت.

پرویز دوایی»

فیلم «احتمال باران اسیدی» به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی و اینترنتی شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توافق برد-برد دانشگاه با صنعت برای «حل مسئله»