اجرای طرح «تکه تکه های قلبم با تو ای حسین» در اربعین 96


اجرای طرح «تکه تکه های قلبم با تو ای حسین» در اربعین 96

تبریز - مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز از اجرای طرح «تکه تکه های قلبم با تو ای حسین» در اربعین امسال توسط این سازمان و برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احد فلاحی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در ایام اربعین طرحی فرهنگی با عنوان «هر زائر نائب الزیاره یک شهید» اجرا شد که امسال طرحی با عنوان «تکه تکه های قلبم با تو ای حسین» نیز در کنار این طرح اجرا خواهد شد که این امر برای نخستین در سطح کشور از سوی ستاد اربعین به سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای شهرداری تبریز محول شده است.

وی در ادامه با اشاره به محتوای این طرح اظهار داشت: در قالب طرح «تکه تکه های قلبم با تو ای حسین» پنج هزار تکه کاشی متبرک به نام امام حسین (ع) تهیه شده و هر تکه در احتیار یک زائر تبریزی قرار خواهد گرفت تا در سفر معنوی اربین آن را با خود در مرقد مطهر سیدالشهدا (ع) در کربلا و نیز سایر اماکن مقدس در این مسیر به همراه داشتخ و پس از متبرک کردن آنها به عطر این اماکن، در بازگشت از سفر اربعین تکه های کاشی را به سازمان آرامستان های تبریز تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز ادامه داد: این کاشی های متبرک شده پس از تجمیع به صورت کتیبه ای در ابعاد سه متر در ۳۰ سانتی متر و با سه رنگ در جوار گلزار شهدای وادی رحمت نصب خواهد شد که پس از تکمیل عبارت «اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» با همان کاشی های متبرک شده بر روی این کتیبه نقش خواهد بست.

وی خاطر نشان کرد: ثبت نا از زائران تبریزی برای مشارکت در این طرح از ۲۴ مهر از طریق تارنمای سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای شهرداری تبریز (www.aramestan.tabriz.ir) و موسسه فرهنگی قرآن و عترت آل طاها (www.aletahaco.ir) آغاز شده و از ۲۹ مهر نیز ثبت نام حضوری این طرح در محل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز واقع در وادی رحمت صورت می گیرد.

فلاحی زمان جمع آوری کاشی ها از زائران اربعین را ۱۸ آبان تا سوم آذر سال جاری و محل آن را سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز عننوان و تصریح کرد: در خصوص اطلاع رسانی این طرح نیز هماهنگی های لازم با معاونت فرهنگی شهرداری تبریز، بنیاد شهید استا و سپاه عاشورا برای پخش تیزرهای آن در یکصد تلوزیون شهری و نیز از طریق شبکه سهند انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز به موضوع تبریز ۲۰۱۸ نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این رویداد تاریخی برای شهر اولین ها، بسته های فرهنگی و اطلاع رسانی مرتبط با موضوع تبریز ۲۰۱۸ نیز تهیه شده است تا زائران اربعین به عنوان سفیران فرهنگی شهر در این مراسم معنوی نیز نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغ جنبه گردشگری مذهبی تبریز در بین زوار اربعین تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج