درنگ : این ساعت دیتونای رولکس را جوآن وودوارد همسر نیومن در سال ۱۹۶۹ خریداری کرد و در حین حضور مشترک در فیلم «برنده» (Winning) آن را به او هدیه داد. این زوج در دسته وفادارترین زوج‌های تاریخ هالیوود شناخته می‌شوند.

گران‌ترین ساعت رولکس در جهان | 17٫8 میلیون دلار برای ساعت پل نیومنگران‌ترین ساعت رولکس در جهان | 17٫8 میلیون دلار برای ساعت پل نیومن

نیومن بعد‌ها از این ساعت برای گرفتن زمان در مسابقات رانندگی که علاقه‌ای ویژه به حضور در آنها داشت استفاده می‌کرد. این ساعت استیل رولکس در حراجی در نیویورک به قیمت ۱۷٫۸ میلیون دلار به خریداری ناشناس و تلفنی فروخته شد، این قیمت یک میلیون دلار بیشتر از قیمتی است که پیش از آغاز حراجی تخمین زده شده‌بود.

این قیمت برای یک ساعت مچی رکوردی جدید به شمار می‌رود، اگرچه در سال ۲۰۱۴ ساعت جیبی پاتک فیلیپ به قیمت ۲۴ میلیون دلار به فروش رسید.

گران‌ترین ساعت رولکس در جهان | 17٫8 میلیون دلار برای ساعت پل نیومنگران‌ترین ساعت رولکس در جهان | 17٫8 میلیون دلار برای ساعت پل نیومن

در فیلم برنده، نیومن نقش یک راننده خودروی مسابقه را ایفا می‌کند، نقشی که بعد‌ها باعث شد رانندگی به یکی از بزرگترین علائق زندگی‌اش تبدیل شود در حدی که وی در مسابقه رانندگی ۲۴ ساعته لو‌مانز نیز حضور پیدا کرد.

وودوارد در سال ۱۹۸۴ ساعت دیگری برای همسرش خریداری کرد و ساعت رولکس بعد‌ها به نامزد دختر نیومن،‌ جیمز کاکس اهدا شد. وی نیز این ساعت را به حراج گذاشت که بخشی از درآمد حاصل از فروش آن به بنیاد خیریه نیومن اهدا خواهد شد. بنیادی که نیومن در سال ۲۰۰۵ آن را راه‌اندازی کرد و تمامی سود حاصل از محصولات غذایی نیومن به این بنیاد اختصاص می‌یابد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر