طرز تهیه ته چین


ته چین از غذاهایی هست که می تونید برای شام یا ناهار سرو کنید. حتی میتونه یکی از غذاها برای مهمونیاتون باشه. ته چین، انواع مختلفی داره که از همه، ته چین مرغ یا گوشت بره پرطرفدارتره. مواد لازم برای 6 یا 8 نفر: برنج 1 کیلو گوشت بره یا مرغ 2 کیلو ماست کیسه ای 1 کیلو زعفران ساییده شده 1 قاشق چایخوری روغن...

ته چین از غذاهایی هست که می تونید برای شام یا ناهار سرو کنید. حتی میتونه یکی از غذاها برای مهمونیاتون باشه. ته چین، انواع مختلفی داره که از همه، ته چین مرغ یا گوشت بره پرطرفدارتره.

مواد لازم برای ۶ یا ۸ نفر:

برنج ۱ کیلو

گوشت بره یا مرغ ۲ کیلو

ماست کیسه ای ۱ کیلو

زعفران ساییده شده ۱ قاشق چایخوری

روغن ۲۵۰ گرم

تخم مرغ ۵ تا ۶ عدد

طرز تهیه:

مرغ یا گوشت بره رو آب پز کنید تا زمانی که یک استکان از آب مرغ در ظرف باقی بمونه تا بتونید ازش برای درست کردن مایه استفاده کنیم. در این حین پلو رو آماده کنید تا بعد از آبکش کردن برای مخلوط کردن با مواد آماده باشه.

استخوان مرغ یا گوشت بره رو جدا کنید و زعفران رو در کمی آبجوش حل کنید و نصف اون رو با کمی نمک و فلفل و سه تا زرده تخم مرغ داخل ماست مخلوط کنید. سپس گوشت رو در این مایه بخوابونید. اگه گوشت رو از یه شب قبل بخوابونید ترد و خوشمزه میشه.

طرز تهیه ته چین

پلو رو آبکش کنید و ته ظرف نچسب رو با ۲ تا ۳ عدد زرده تخم مرغ و نصف روغن آغشته کنید. سپس یکی دو ملاقه از ماستی که گوشت رو در اون خوابوندید، به ظرف اضافه کنید و دو تا سه کفگیر برنج در این مایه بریزید و باپشت قاشق صافش کنید. مقداری گوشت روی اون چیده و باز برنج بریزید .

این مرحله رو چند بار تکرار کنید و در آخر با برنج سطحشو بپوشونید. سعی کنید با ته قاشق روی مواد فشار بیارید که حسابی به هم بچسبن.

بقیه آب مرغ و زعفران و کمی روغن رو با ماستی که در ظرف باقی مونده، مخلوط کنید و روی سطح برنج بریزید.

طرز تهیه ته چین

درب ظرف رو ببندید و روی اجاق گاز یا در فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گذاشته و یک ساعت و نیم تا دو ساعت بذارید دم بکشه.

دیگه منتظر بمونید تا غذای خوشمزتون آماده بشه و نوش جان کنید.

نکاتی درخصوص ته چین:

هرچه حرارت کم و مدت طبخ طولانی تر باشه، ته دیگ ته چین کلفت تر میشه. اگه ته چین رو در ظرف نچسب درست کردید، با برگردوندن ظرف، ته چین به صورت قالبی در میاد. می تونید ته چین رو در قالب های کوچک ریخته و در فر بذارید و کنار پلو در بشقاب بذارید.

طرز تهیه ته چین


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرز تهیه درنجوش، غذای ابرکوهی